۱۶ تیر ۱۳۹۲، ۶:۱۲

هفته ششم لیگ جهانی والیبال؛

گزارش مهر از برتری ایران برابر کوبا/ 5 امتیاز شیرین برای مردان ولاسکو

گزارش مهر از برتری ایران برابر کوبا/ 5 امتیاز شیرین برای مردان ولاسکو

تیم ملی والیبال ایران در دومین رقابت خود با کوبا در هفته ششم مرحله گروهی مسابقات لیگ جهانی والیبال، هرچند ست نخست را به میزبان قدرتمندش واگذار کرد اما در نهایت با برتری در ست‌های دوم تا چهارم، دومین پیروزی متوالی‌اش ظرف 24 ساعت را در زمین کوبا جشن گرفت.

به گزارش خبرنگار مهر، روز دوم از هفته ششم مرحله گروهی رقابتهای لیگ جهانی والیبال بامداد امروز یکشنبه با رقابت دو تیم کوبا و ایران در سالن دیپورتیو شهر هاوانا در حال پیگیری است که در ست نخست تیم کوبا موفق شد با نتیجه 25 بر 22 از تیم ایران پیش بی‌افتد.

در این بازی امیر غفور، آرمین تشکری، سعید معروف، علی مباشری، رحمان داودی، محمد موسوی و فرهاد ظریف به عنوان لیبرو با نظر ولاسکو بازی را شروع کردند اما سرخپوشان والیبالیست ایران که با برتری 8 بر 5 وارد وقت استراحت فنی نخست شدند، در ادامه رقابت نتوانستند برتری خود را حفظ کرده و در نهایت ست نخست را به تیم قدرتمند کوبا واگذار کردند.

در ست دوم اما شاگردان خولیو ولاسکو هرچند در ابتدا از حریف قدرتمند خود عقب افتادند اما به خوبی توانستند به جریان بازی بازگشته و با برتری 25 بر 20 ست دوم را به سود خود پایان دهند تا شرایط را برای برتری در این مسابقه به سود خود تغییر دهند.

رقابت در ست سوم این بازی بسیار نزدیک بود اما این تیم ایران بود که باز هم برتری خود را به حریف دیکته کرد و توانست در وقت استراحت فنی نخست این ست از کوبا با نتیجه 8 بر 6 پیش بی‌افتد. شاگردان ولاسکو این برتری را در ادامه ست سوم حفظ کردند و توانستند با نتیجه 16 بر 11 وارد وقت استراحت فنی دوم شوند.

هرچند کوبایی‌ها برای جبران امتیازهای عقب افتاده به حرکات سرعتی روی آوردند اما عملکرد خوب تیم ایران خصوصا در زدن ضربات سرویس باعث پیروزی 25 بر 18 در ست سوم شد تا شاگردان ولاسکو با برتری در این ست، یک امتیاز ارزشمند دیگر از تیم کوبا در این رقابت کسب کرده و شانس خود را برای برتری در دومین رویارویی دو تیم هم افزایش دهند.

اشتباه در توپ گیری و زدن ضربات سرویس از سوی قرمزپوشان ایران و عملکرد خوب کوبایی در زدن ضربات سرعتی و قدرتی خیلی زود مردان سفیدپوش میزبان را در ست چهارم پیش انداخت. ولاسکو پس از برتری 6 بر 3 کوبا تایم گرفت و حمزه زرینی را به جای داودی وارد زمین کرد اما در نهایت تیم ایران با 3 امتیاز کمتر نسبت به کوبا وارد وقت استراحت فنی نخست شدند.

والیبالیست‌های ایران پس از وقت استراحت فنی اول در ست چهارم خیلی زود به جریان بازی برگشتند و در امتیاز 9 خود را به حریف رساندند و در نهایت برتری 11 بر 10 تیم ایران اورلاندو ساموئلز سرمربی کوبا را مجبور به گرفتن تایم کرد. کوبایی‌ها پس از این تایم عقب افتادگی خود را جبران کرده و حتی یک امتیاز از تیم ایران پیش افتادند اما دفاع روی تور خوب موسوی و زرینی و سرویس زیبای سعید معروف با برتری 16 بر 15 تیم کشورمان را به وقت استراحت فنی دوم فرستاد.

حساسیت بازی باعث رقابت نزدیک دو تیم تا امتیاز 19 بر 19 شد اما دو اشتباه والیبالیست‌های ایران کوبا را به برتری 22 بر 20 رساند. ولاسکو بلافاصله تایم گرفت و مهدوی را جانشین سعید معروف کرد. در این لحظات درخشش مباشری در زدن ضربات سرویس و مهدوی و زرینی در دفاع روی تور برتری 23 بر 22 تیم ایران را رقم زد. تایم سرمربی کوبا برای جبران این عقب افتادگی هم نتیجه‌ای نداشت تا تیم ایران دو امتیاز پایانی را هم به سود خود رقم زده و ست چهارم را هم با برتری 25 بر 22 به سود خود خاتمه دهد.

این دومین پیروزی متوالی مردان ولاسکو در زمین کوبا و چهارمین پیروزی در رقابتهای فصل جاری لیگ جهانی والیبال بود.

 

کد خبر 2091458

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha