۱۶ تیر ۱۳۹۲، ۸:۲۰

محمدرضا داورزنی بیان کرد:

می‌خواستیم در لیگ جهانی پدیده شویم/ نگران خستگی بازیکنان مقابل آلمان هستم

می‌خواستیم در لیگ جهانی پدیده شویم/ نگران خستگی بازیکنان مقابل آلمان هستم

رئیس فدراسیون والیبال اعلام کرد هدف‌مان این بود در مسابقات لیگ جهانی به عنوان پدیده نوظهور والیبال، خودمان را به دنیا نشان بدهیم. او همچنین می‌گوید ملی پوشان والیبال ایران شب چهارشنبه به تهران می‌رسند و به همین خاطر نگران خستگی آنها برای بازی با آلمان است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا داورزنی پس از پیروزی تیم ملی والیبال ایران مقابل کوبا ضمن بیان مطلب فوق اظهار داشت: ما چهار، پنج سال تلاش کردیم تا ضمن صعود به مسابقات لیگ جهانی والیبال، در این مسابقات زنگ تفریح نشویم. هدف ما این بود که به عنوان پدیده نوظهور در لیگ جهانی خودمان را نشان بدهیم.

وی با اشاره به بزرگی موفقیت تیم والیبال تاکید کرد: در ورزش ایران هیچ رشته‌ای نداشته‌ایم که در این سطح از دنیا قرار بگیرد و حریفانش را در خانه خود شکست بدهد. تیم‌هایی مثل ایتالیا و کوبا که چندین سال سابقه حضور در مسابقات جهانی و کسب عناوین قهرمانی را در کارنامه دارند.

رئیس فدراسیون والیبال در بخشی از صحبت‌هایش در خصوص عملکرد "خولیو ولاسکو" سرمربی تیم ملی یادآور شد: ولاسکو به خوبی از پتانسیل والیبال ما استفاده کرد. وقتی دنبال انتخاب سرمربی تیم ملی بودیم و با چند گزینه از جمله ولاسکو صحبت کردیم، انگیزه وی را برای کار کردن در ایران بیشتر دیدیم. البته جا دارد این موفقیت را به همه، چه بازیکنانی که در چند سال گذشته در تیم ملی حضور داشته‌اند و چه مربیان داخلی و مربیان تیم‌های پایه تبریک بگوییم.

وی ادامه داد: ولاسکو جزو بهترین مربیان والیبال دنیاست. فدراسیون جهانی رنکینگی برای انتخاب بهترین مربی ندارد ولی وقتی صحبت می‌شود، ولاسکو را در زمره بهترین مربیان دنیا می‌دانند. او به ایران تعصب دارد و تمام تلاشش را می‌کند تا والیبال ما را به سطح بالایی برساند و در آن سطح نگه دارد.

داورزنی با اشاره به اینکه ولاسکو به بازیکنان ایران علاقه دارد، تصریح کرد: او می‌خواهد بازیکنان را آبدیده کند تا در مسابقات پیش رو از جمله در جام ملت‌های آسیا آماده باشند. جام ملت‌های آسیا شهریورماه امسال برگزار می‌شود و دیگر مردم ما توقع ندارند که مقابل تیم‌های آسیایی دست و پا بسته باشیم.

وی در پاسخ به این سئوال که چرا در ایران به سر می‌برد و همراه تیم ملی به ایتالیا و کوبا نرفته است؟، تاکید کرد: ما چند تیم داریم که همزمان در سطح جهانی در مسابقات حضور دارند. همزمان با تیم بزرگسالان، تیم نوجوانان ما هم در مسابقات مکزیک هستند و یکی دیگر از تیم‌های ما هم آماده می‌شود تا یکی، دو هفته آینده به مسابقات برود. به همین خاطر از تهران بهتر می‌توانم به والیبال کمک کنم.

رئیس فدراسیون والیبال که صبح یکشنبه در یک برنامه تلویزیونی حضور یافته بود، درباره پاداش‌هایی که به ملی پوشان والیبال اختصاص یافته است، گفت: ما مجموعا برای سه رده سنی مبلغ 600 میلیون تومان در سال‌های گذشته پاداش گرفته‌ایم. در واقع در رده سنی بزرگسالان هر بازیکن 20 میلیون پاداش گرفته است. البته درخواست کرده‌ایم تا پاداشی را که برای فوتبال در نظر گرفته‌اند، برای والیبال هم در نظر بگیرند.

داورزنی در پایان به بازی ایران و آلمان اشاره کرد و گفت: برای بازی با آلمان نگران خستگی بازیکنان هستم. آنها دوشنبه از هاوانا پرواز می‌کنند و شب چهارشنبه به تهران می‌رسند. با اختلاف زمانی و اختلاف ارتفاع هاوانا با تهران، بازیکنان حتی اگر نخواهند بازی کنند، چند روزی گیج هستند تا به شرایط عادت کنند! ضمن اینکه آلمانی‌ها هم در حال حاضر شانس صعود به عنوان تیم دوم را دارند و برای کسب 6 امتیاز به تهران می‌آیند.

تیم ملی والیبال ایران بامداد شنبه و یکشنبه در دو بازی مقابل کوبا قرار گرفت و موفق شد با نتایج 3 بر 2 و 3 بر یک این تیم را شکست بدهد.

کد خبر 2091464

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha