۲۱ تیر ۱۳۹۲، ۱۴:۰۴

تکواندو قهرمانی جهان - مکزیک

نگرانی مسئولان جهانی در آستانه جام بیست و یکم

نگرانی مسئولان جهانی در آستانه جام بیست و یکم

بیست و یکمین دوره رقابتهای تکواندو قهرمانی جهان در حالی از دوشنبه پیش رو در مکزیک آغاز می شود که فدراسیون جهانی از کاهش استقبال کشورها از این رقابتها خبر داده است.

به گزارش خبرنگار مهر، در حالی که سال 2011 و در بیستمین دوره این رقابتها 950 تکواندوکار از 149 کشور در کره جنوبی به رقابت پرداخته بودند که البته با قهرمانی تیم ملی ایران به پایان رسید، در این دوره 871 تکواندوکار از 134 کشور گام در آوردگاه جهانی گذاشته اند. این موضوع نگرانی سران WTF را در آستانه برگزاری انتخابات در مجمع عمومی در پی داشته است.
 
از میان دارندگان مدال طلای المپیک "جید جونز" از انگلستان، سروت تزگل" از ترکیه ،"گونزالس بونیلا" از اسپانیا و "کارلو مولفتا" از ایتالیا در این دوره حضور دارند که البته "بونیلا" با دو طلای وزن دوم رقابتهای قهرمانی جهان در این دوره به یک وزن بالاتر رفته است."استیون لوپز" آمریکایی با 5 مدال طلای جهان پرافنخارترین تکواندوکار حاضر در جام بیست و یکم است. 
 
اگر چه "ذکریا آسیدا" تکواندوکار 41 سال مراکشی الاصل تیم ملی دانمارک که سال 2003 در فینال به مرتضی رستمی باخت و نقره گرفت با 41 سال سن پیرترین مدال دار در این دوره از مسابقات است ولی عنوان مسن ترین تکواندوکار به یک اردنی تعلق دارد. "عبدالعزیزالمتسابلا" با 47 سن در وزن 54- کیلوگرم به دیدار رقبای خود می رود. در بخش بانوان هم "کاترین کالدرون" از کلمبیا با 36 سالن مسن ترین تکواندوکار است.
 
مراسم قرعه کشی این مسابقات شنبه 22 تیرماه در سالن جلسات مرکز نمایشگاهی پائبولا" برگزار می شود. این جلسه با حضور مربیان و سرپرستان تیم ها از ساعت 14 به وقت محلی آغاز و تا ساعت 18 ادامه خواهد داشت. 
 
این دوره از رقابتها که از روز دوشنبه 24 تیرماه آغاز می شود ، برروی 5 "شی هاپ چانگ" با محافظ بدن (هوگو)ی ساخت شرکت "دی دو" و با قضاوت 100 داور بین المللی انجام خواهد شد. از کشورمان نیز حافظ مهدوی و شهرام اربابی در بین داوران حضور دارند. در صورت اعتزاض مربیان قانون بررسی فیلم مبارزه اجرا خواهد شد ضمن اینکه کمیته ژوری بر تمام مسابقات نظارت خواهد داشت.
 
طبق اعلام کمیته برگزاری، مسابقات هر روز  از ساعت 9 آغاز می شود و تا ساعت 12 رقابتهای مقدماتی پیگیری می شود. از ساعت 14 تا 17 مبارزات در مرحله یک هشتم نهایی پیگیری می شود و از ساعت  19 تا 20 هم مرحله نیمه نهایی و نهایی و مراسم توزیع جوایز انجام می شود.
 
تیم ملی تکواندو کشورمان برای حضور در رقابتهای قهرمانی جهان بامداد پنجشنبه تهران را به مقصد مکریکوسیتی ترک کرد.
 
کد خبر 2095140

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha