۲۳ تیر ۱۳۹۲، ۱۰:۳۹

لیگ جهانی والیبال؛

پنج تیم راه‌یافته به مرحله دوم مشخص شدند/ ایران؛ بهترین تیم آسیایی

پنج تیم راه‌یافته به مرحله دوم مشخص شدند/ ایران؛ بهترین تیم آسیایی

هفته هفتم و پایانی مرحله مقدماتی مسابقات والیبال لیگ جهانی درحالی امروز یکشنبه با انجام یک دیدار به پایان می‌رسد که وضعیت پنج تیم صعود کرده به مرحله نهایی این رقابت‌ها نهایی شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، دومین روز از هفته هفته هفتم مسابقات والیبال لیگ جهانی 2013 روز گذشته با برگزاری سه دیدار پیگیری شد. در جریان این روز از رقابت‌ها و در تهران، ملی‌پوشان کشورمان در دیداری پرانتقاد و ضعیف‍تر از همیشه برابر آلمان که در سالن مملو از تماشاگر دوازده هزار نفری آزادی برگزار شد، متحمل شکست 3 بر صفر شدند. این در حالی است آنها در نخستین دیدار خود با همین نتیجه پیروز شده بودند. 

در جریان دیدار دوم تیم‌های ملی والیبال ایران و آلمان که ار گروه B برگزار شد، آلمان‌ها که نشان دادند آنالیز خوبی نسبت به تیم ملی ایران داشتند نمایش قابل قبولی را ارائه کردند و در هر سه گیم تیم برتر میدان بودند و با اعتماد به نفس بالایی امتیازات را کسب کردند. البته این دیدار در حالی برگزار شد که تاثیری در  وضعیت تیم‌های صعود کرده از گروه B نداشت اما جایگاه نهایی دو تیم را مشخص کرد.

در روز دوم این هفته از مسابقات والیبال لیگ جهانی و از گروه A دو دیدار برگزار شد که طی آن تیم‌های برزیل و بلغارستان در دیدارهای خانگی که در ریودوژانیرو و وارنا برگزار شد، برابر حریفان خود صاحب برتری شدند.

نتیجه سه دیدار برگزار شده از دومین روز هفته هفتم مسابقات والیبال لیگ جهانی به شرح زیر است:
گروه A
* برزیل 3 - آمریکا یک
* بلغارستان 3 - لهستان  2

گروه B
* ایران صفر - آلمان یک

هفته هفتم و پایانی مرحله مقدماتی مسابقات والیبال لیگ جهانی امروز یکشنبه با دیدار دوم تیم‌های برزیل و آمریکا از گروه A به پایان می‌رسد. این در حالی است که وضعیت پنج تیم صعود کرده به مرحله نهایی مسابقات مشخص شده و نتیجه این دیدار هم هیچ تاثیری در این زمینه نخواهد داشت، فقط اینکه با انجام این دیدار مجموع امتیازات برزیل و جایگاه نهایی آمریکا در مرحله مقدماتی مشخص می‌شود.

در هر صورت دیدارهای دو گروه B و C مسابقات والیبال لیگ جهانی به پایان رسیده و جایگاه نهایی تیم‌های این دو گروه نیز مشخص شده است. از گروه A هم جایگاه برزیل و بلغارستان در رده‌های اول و دوم و آرژانتین در رده ششم نهایی است فقط اینکه جایگاه سه تیم دیگر می‌تواند بر اساس نتیجه دیدار آمریکا برابر برزیل دستخوش تغییراتی شود.

جدول رده‌بندی تیم‌های گروه A مسابقات والیبال لیگ جهانی و جایگاه نهایی تیم‍‌های دو گروه B و C این رقابت‌ها به شرح زیر است:

گروه A
1- برزیل (9 بازی، 8 برد، یک باخت، 22 امتیاز)
2- بلغارستان (10 بازی، 7 برد، 3 باخت، 19 امتیاز)
3- فرانسه (10 بازی، 5 برد، 5 باخت، 15 امتیاز)
4- لهستان (10 بازی، 4 برد، 6 باخت، 14 امتیاز)
5- آمریکا (9 بازی، 4 برد، 5 باخت، 12 امتیاز)
6- آرژانتین (10 بازی، یک برد، 9 باخت، 5 امتیاز)

گروه B
1- ایتالیا (10 بازی، 7 برد، 3 باخت، 19 امتیاز)
2- روسیه (10 بازی، 7 برد، 3 باخت، 19 امتیاز)
3- آلمان (10 بازی، 5 برد، 5 باخت، 17 امتیاز)
4- صربستان (10 بازی، 5 برد، 5 باخت، 16 امتیاز)
5- ایران (10 بازی، 5 برد، 5 باخت، 15 امتیاز)
6- کوبا (10 بازی، یک برد، 9 باخت، 4 امتیاز)

گروه C
1- کانادا (10 بازی، 8 برد، 2 باخت، 23 امتیاز)
2- هلند (10 بازی، 7 برد، 3 باخت، 22 امتیاز)
3- کره جنوبی (10 بازی، 4 برد، 6 باخت، 13 امتیاز)
4- فنلاند (10 بازی، 4 برد، 6 باخت، 12 امتیاز)
5- پرتغال (10 بازی، 4 برد، 6 باخت، 11 امتیاز)
6- ژاپن (10 بازی، 3 برد، 7 باخت، 9 امتیاز)

به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس جدول رده‌بندی مسابقات والیبال لیگ جهانی تیم ایران با مجموع  5 برد، 5 باخت و 15 امتیاز در رده پنجم گروه B قرار گرفت. از نظر مجموع امتیازات، ایران بهترین تیم آسیایی شرکت کننده در این دوره از رقابتهای لیگ جهانی بود چراکه کره‌جنوبی و ژاپن، دو تیم آسیایی دیگر شرکت کننده در این رقابت‌ها به ترتیب موفق به کسب مجموع 13 و 9 امتیاز شدند.

البته از نظر کسب جایگاه، کره‌ای‌ها بهترین آسیایی این مرحله از مسابقات شدند که در رده سوم گروه C قرار گرفتند. ضمن اینکه ژاپن هم در رده ششم این گروه ایستاد.

در هر صورت با توجه به جدول رده‌بندی مسابقات والیبال لیگ جهانی و بدون توجه به نتیجه دیدار تیم‌های برزیل و آمریکا که امروز یکشنبه برگزار می‌شود، صعود تیم‌های برزیل و بلغارستان (گروه A)، ایتالیا و روسیه (گروه B) و کانادا (گروه C) به مرحله دوم نهایی شده است. این پنج تیم از هفته دیگر در آرژانتین رقابت‌های خود در قالب مرحله نهایی همراه با تیم میزبان آغاز می‌کنند.

کد خبر 2096221

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha