۲۳ تیر ۱۳۹۲، ۱۱:۳۲

محمدزاده اعلام کرد:

شبهای قدر درهای امامزادگان بر روی مردم گشوده می شود/ کمبود وقف در برخی حوزه ها

شبهای قدر درهای امامزادگان بر روی مردم گشوده می شود/ کمبود وقف در برخی حوزه ها

مديركل اوقاف و امور خيريه استان تهران با اشاره به بازگشایی درهای بقاع متبرکه و امامزادگان در شبهای قدر بر روی مردم، بر لزوم جبران ظرفیتهای خالی وقفی تأکید کرد و گفت: ما در موضوعاتی همچون قرآن، حضرت زهرا(س)، حضرت بقیة الله(عج)، تحقیق و پژوهش، بیماران خاص، محیط زیست، مباحث فرهنگی به شدت با کمبود موقوفات مواجه هستیم و جا دارد که رسانه ها در این امر به روشنگری و اطلاع رسانی مردم بپردازند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام غلامرضا محمدزاده مدير كل اوقاف و امور خيريه استان تهران در نشست خبری روز یکشنبه 23 تیرماه به تشریح برنامه های مختلف این نهاد در حوزه فرهنگی، آموزشی، حمایتی و ... پرداخت و گفت: ما در برنامه های خود سه محور را دنبال می کنیم یکی تقویت گفتمان دینی مورد نیاز جامعه مبتنی بر نظر مقام معظم رهبری، دوم تقویت حس تعهد و ولایت پذیری و سوم تربیت روحیه استکبارستیزی به معنای اعم آن چرا که این مسئله ریشه در اعتقادات ما دارد.

وی به ارائه گزارشی از روند اجرای طرح نشاط معنوی ویژه ایام تابستان سازمان اوقاف و امور خیریه پرداخت و گفت: طرح نشاط معنوی نسبت به سال گذشته رشد کمی و کیفی داشته است که این طرح در 64 بقعه برگزار شد و برای این منضور 226 مبلغ اعزام شدند که رشد 34درصدی را نشان می دهد و حدود 19 هزار نفر نیز در این طرح شرکت کردند.

مدير كل اوقاف و امور خيريه استان تهران افزود: در طرح نشاط معنوی اعزام دوستداران زیارت علی بن موسی الرضا(ع) را داریم که از ابتدای تابستان تا کنون 350 نفر به مشهد مقدس اعزام شدند که این برنامه ویژه کسانی است یا در برنامه های قرآن سازمان شرکت کرده و یا تاکنون به زیارت امام رضا(ع) مشرف نشدند.

حجت الاسلام محمدزاده به ویژه برنامه های اداره کل اوقاف استان تهران در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و افزود: طرح ضیافت الهی در راستای ترویج فرهنگ قرآن با موضوع حفظ، قرائت، تفسیر، تجوید قرآن دنبال می شود و با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم تربیت 10 میلیون حافظ قرآن، سهمیه اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تهران برای تربیت حافظ 46 هزار و 800 نفر است که تا اسفندماه 92 این تعداد باید تحت آموزش حفظ قرار گیرند.

وی تأکید کرد: برنامه حفظ قرآن در سه مقطع سنی 7 تا 12 یک جزء قرآن، 12 تا 19 سال 2 جزء قرآن و 19 سال به بالا 3 جزء قرآن که در کنار آن حفظ موضوعی نیز دنبال می شود. سال گذشته 20 هزار نفر تحت آموزش قرار گرفتند و از اول امسال 3 هزار نفر برای حفظ قرآن ثبت نام کرده اند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان تهران به دیگر ویژه برنامه های طرح ضیافت الهی در ماهمبارک رمضان اشاره کرد و گفت: در کنار برنامه های قرآنی که در بقاع متبرکه و امامزادگان با مدیریت اوقاف برگزار می شود، برنامه ترتیل خوانی جمعی و تفسیر قرآن، همراه با برپایی 29 خیمه معرفت را با حضور کارشناسان دینی در ایام ماه مبارک رمضان در بقاع متبرکه داریم و یکی از مهمترین برنامه های ما برپایی محافل انس با قرآن است که این برنامه علاوه بر اینکه در بقاع متبرکه برگزار می شود،  با کمک شهرداری تهران در برج میلاد، بوستان ولایت و نهج البلاغه نیز برپا است.

وی به برنامه اطعام ویژه ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: علاوه بر انجام برنامه اطعام در ماه مبارک رمضان این مسئله را به طور ویژه در شب میلاد کریم اهل بیت حضرت امام حسن مجتبس(ع) برگزار می کنیم که رقم ریالی مورد نظر تاکنون برای بحث اطعام 500 میلیون تومان است که این رقم به واسطه نیت خیرین تا پایان ماه مبارک افزایش پیدا کرده و به میلیارد خواهد رسید.

حجت الاسلام محمدزاده به ایام سوگواری شهادت حضرت امیرالمؤمنین(ع) در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: بحث ایتام یکی از مسائل محوری در فرهنگ اسلامی و فرهنگ شیعی است که در ایام شهادت حضرت علی(ع) سازمان اوقاف بحث ایتام را مورد توجه ویژه قرار می دهد و مؤسسات حمایت از ایتام می توانند به این اداره کل مراجعه کنند و ما نیز در حد مقدورات از آنها پشتیبانی می کنیم.  

وی از ظرفیتهای خالی وقفی در این نهاد دینی خبر داد و گفت: با وجود ظرفیتهای خالی وقفی که داریم به مردم نمی گوییم که چه چیزی را وقف کنند اما در موضوعاتی همچون قرآن، حضرت زهرا(س)،حضرت بقیة الله(عج)، تحقیق و پژوهش، بیماران خاص، محیط زیست، مباحث فرهنگی به شدت با کمبود موقوفات مواجه هستیم و جا دارد که رسانه ها در این امر به روشنگری و اطلاع رسانی مردم بپردازند.
 

کد خبر 2096362

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha