۲۴ تیر ۱۳۹۲، ۱۱:۲۸

بعد از قهرمانی بسکتبال در ویلیام جونز؛

محمود مشحون: به قهرمانی در جام ملت‌ها مطمئن‌تر شدم/ قید ارسلان را زدیم

محمود مشحون: به قهرمانی در جام ملت‌ها مطمئن‌تر شدم/ قید ارسلان را زدیم

رئیس فدراسیون بسکتبال با تمجید از عملکرد تیم ملی در رقابت‌های جام ویلیام جونز و قهرمانی به دست آمده گفت: با حضور در این مسابقات به تمام اهداف خود در رونده آماده سازی بازیکنان دست یافتیم ضمن اینکه با پیروزی های متوالی و نتیجه نهایی به دست آمده، به قهرمانی در جام ملت های آسیا اطمینان بیشتری پیدا کردم.

محمود مشحون در گفتگو با خبرنگار مهر با یادآوری اینکه تیم ملی بسکتبال طی سه دوره متوالی (2009 تا 2011) رقابت‌های جام ویلیام جونز نیز به عنوان قهرمانی دست یافته بود، اظهارداشت: سال گذشته مهرام به عنوان نماینده ایران و برای آماده سازی بیشتر جهت شرکت در مسابقات باشگاه‌های آسیا در این رقابت‌ها شرکت کرد و نایب قهرمان شد. چه بسا اگر سال پیش هم تیم ملی ایران در جام ویلیام جونز شرکت می‌کرد، قهرمان می‌شد و حالا پنجمین قهرمانی متوالی این مسابقات را جشن می‌گرفتیم.

وی ادامه داد: در هر صورت قهرمانی دوباره‌ای که در این مسابقات توسط تیم ملی ایران کسب شد، نشانه‌های مختلفی دارد که یکی از آنها تدبیر اعضای کادر فنی است. برای حضور در مسابقات جام ویلیام جونز هر تیم می‌توانست پانزده بازیکن در اختیار داشته باشد و برای هر دیدار 12 بازیکن را در ترکیب خود قرار دهد. بچیروویچ و دیگر مربیان تیم تصمیم گیری خوبی برای به کار گیری بازیکنان در هر دیدار یا استراحت دادن به آنها داشتند و در مجموع بهترین ترکیب را برای هر بازی انتخاب کردند. 

رئیس فدراسیون بسکتبال با یادآوری قهرمانی بدون شکست تیم ملی در رقابت‌های جام ویلیام جونز خاطرنشان کرد: تیم ملی با هر ترکیب (متشکل از 12 بازیکن برای هر دیدار) مقتدرانه کار کرد و توانست به نتیجه برسد. این نشان از تسلطی است که کادر فنی نسبت به بازیکنان و  ویژگی‌های‌شان دارد و البته اعتماد به نفس آنها  و ملی‎پوشان.

مشحون تاکید کرد: در مجموع ویلیام جونز مسابقات تدارکاتی خوبی برای تیم ملی بسکتبال بود. در این رقابت‌ها ملی‌پوشان با تیم‌هایی روبرو شدند که به هیچ وجه زنگ تفریح نبودند و حتی هر یک به نوعی مدعی جام ملت‌های آسیا و رقیب سر سخت ایران هم به حساب می‌آیند. آنها با هدف محک زدن خود در این مسابقات شرکت داشتند.

وی با بیان اینکه تیم ملی بسکتبال به تمام اهداف خود از حضور در جام ویلیام جونز دست یافت، یادآور شد: البته این حرف را به خاطر قهرمانی در این مسابقات نمی‌زنم. اهداف اصلی فدراسیون و مربیان تیم ملی در بعد آماده سازی بیشتر و بهتر بازیکنان همراه با محک زدن آنها در شرایط تمرینی و مسابقه‌ای بود که به آنها دست یافتیم. در این میان قهرمانی به دست آمده هم کمک کرد تا اهداف مورد نظر نمود بیشتری پیدا کند.

رئیس فدراسیون بسکتبال با اشاره به لغو آخرین دیدار تیم ملی بسکتبال در جام ویلیام جونز برابر لبنان گفت: تیم ملی لبنان در جریان مسابقات به دلیل تعلیق فعالیت‌های فدراسیون این کشور، از ادامه مسابقات منع شد. اما ای کاش می‌توانستیم با لبنان هم بازی کنیم تا در مجموع با هشت پیروزی قهرمان می‌شدیم.

مشحون با بیان اینکه بعد از قهرمانی تیم ملی بسکتبال در جام ویلیام جونز به قهرمانی این تیم در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا مطمئن‌تر شدم، تصریح کرد: البته شرایط مسابقات جام ملت‌ها که در فیلیپین برگزار می‌شود با جام ویلیام جونز متفاوت است. قطعا جام ملت‌های آسیا در سطح بالاتری برگزار می‌شود به خصوص اینکه این مسابقات انتخابی جام جهانی 2014 هم به حساب می‌آید. تیم‌های آسیایی شرکت کننده در جام ویلیام جونز در جام ملت‌ها هم شرکت دارند اما چگونگی حضور آنها در این رقابت‌ها حساس‌تر خواهد بود.

وی افزود: علاوه بر این شرایط آب و هوایی فیلیپین خیلی مناسب نیست. این کشور گرم و شرجی است و از این نظر شرایط را برای عملکرد تیم‌ها سخت می‌کند اما با همه اینها به قهرمانی در جام ملت‌ها امید زیادی داریم به خصوص حالا که با اقتدار قهرمان جام ویلیام جونز هم شدیم.

رئیس فدراسیون بسکتبال در بخش دیگری از گفتگو با خبرنگار مهر در مورد ارسلان کاظمی و شرایطش برای پیوستن به اردوی تیم ملی بسکتبال گفت: این بازیکن در حال آماده سازی خود برای همراهی تیم جدیدش در NBA است و هنوز نتوانسته مشکلاتش را برای سفر به ایران برطرف کند. اگر هم این موضوع اتفاق بیفتد، احتمالا زمانی می‌تواند به ایران بیاید که تیم ملی در آستانه اعزام به فیلیپین قرار دارد و مسلما بازیکنی که در تمرینات حضور نداشته، نمی‌تواند در ترکیب قرار بگیرد. بنابراین قید استفاده از این بازیکن را زدیم.

محمود مشحون در مورد سورن دیر بوغوسیان نیز اظهارداشت: از این بازیکن هم که در آمریکا بازی می‌کند، دعوت کردیم تا به اردوی تیم ملی بیاید اما موفق به انجام چنین کاری نشد. با این اوصاف تیم ملی با بازیکنانی که طی هفته‌های گذشته در تمرینات حضور داشته‌اند و در جام ویلیام جونز هم شرکت کرده‌اند، به فیلیپین سفر خواهد کرد.

کد خبر 2097010

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha