۲۸ تیر ۱۳۹۲، ۱۰:۰۹

مهمد بچیروویچ در گفتگو با مهر:

به تیم خودم فکر می‌کنم نه چین و فیلیپین و اردن/ 20 درصد تا آمادگی کامل فاصله داریم

به تیم خودم فکر می‌کنم نه چین و فیلیپین و اردن/ 20 درصد تا آمادگی کامل فاصله داریم

سرمربی تیم ملی بسکتبال در آستانه آغاز آخرین اردوی آماده‌سازی این تیم برای حضور در رقابت‎‌های قهرمانی مردان آسیا گفت: در این لحظه تنها به تیم خودم و اینکه بتوانیم به حداکثر آمادگی برسیم، فکر می‌کنم نه تیم‌‎های دیگر و شرایطی که برای حضور در رقابت‌ها خواهند داشت.

مهمد بچیروویچ در آغاز گفتگو با خبرنگار مهر به حضور تیم ملی بسکتبال در مسابقات جام ویلیام جونز اشاره کرد و ضمن بیان مطلب فوق اظهارداشت: برای ما که می‌خواستیم آمادگی بیشتری پیش از شرکت در جام ملت‌های آسیا کسب کنیم، حضور در جام ویلیام جونز فرصت بسیار مناسبی بود. به خصوص اینکه این رقابت‌ها در سطح بالایی برگزار شد زیرا بیشتر تیم‌های شرکت کننده آسیایی بودند، مانند ما مسابقات قهرمانی آسیا را در پیش دارند و برای این مسابقات آماده می‌‎شوند.

وی ادامه داد: بیشتر تیم‌ها با ترکیب کامل در رقابت‎های ویلیام جونز شرکت کردند به همین دلیل همان طور که می‌خواستیم از این تورنمنت برای آماده‌سازی بیشتر ملی‎پوشان استفاده کردیم چون می‌خواهیم قهرمان جام ملت‎های آسیا شویم و با این هدف اردوها و تمرینات آماده‌سازی را سپری کردیم.

سرمربی تیم ملی بسکتبال با تاکید بر اینکه باید با صد در صد آمادگی در رقابت‎های جام ملت‌های آسیا شرکت کنیم تا به هدف خود دست یابیم اما هنوز به این حد از آمادگی نرسیده‌ایم، یادآور شد: با توجه به حضور خوبی که در جام ویلیام جونز داشتیم، به 80 درصد آمادگی رسیده‏‌ایم. حالا در فاصله‎ای که تا زمان اعزام به فیلیپین داریم، باید به صد در صد آمادگی برسیم.

وی در مورد معرفی ترکیب دوازده نفره تیم ملی بسکتبال برای حضور در جام ملت‏‌های آسیا خاطرنشان کرد: قطعا بر اساس نتایج تمریناتی که طی هفته‏‎های گذشته داشتیم و به خصوص عملکردی که بازیکنان در جام ویلیام جونز داشتند، ترکیب دوازده نفره را انتخاب کردیم اما اینکه بخواهم در مورد ملاک‎‌هایم برای انتخاب هر یک از بازیکنان حرف بزنم، باید دو ساعت بحث کنم. بنابراین فقط این را بگویم که بهترین‎ها را انتخاب کردم.

بچیروویچ در مورد ارسلان کاظمی که نتوانست در اردوهای تیم ملی بسکتبال شرکت کند، گفت: این بازیکن در هیچ یک از جلسات تمرینی ما شرکت نداشت، به همین دلیل فکر نمی‎کنم نبودنش در ترکیب اصلی تاثیری در عملکرد تیم ملی داشته باشد.

وی در مورد دیگر تیم‎های شرکت کننده در جام ملت‎های آسیا تاکید کرد: در این لحظه به چین و فیلیپین و اردن و دیگر تیم‌های مدعی فکر نمی‏‏‌‎کنم. تنها به تیم خودم فکر می‎کنم و اینکه تمام تمرکز بازیکنان باید روی کسب حداکثر آمادگی لازم برای رقابت برتر باشد. 

سرمربی اسلوونیایی تیم ملی بسکتبال در پایان در مورد وضعیت لبنان و تاثیری که می‌تواند در نتیجه گیری نهایی تیم ملی ایران در جام ملت‌های آسیا داشته باشد، گفت: در مورد لبنان و اینکه با مشکلاتی مواجه شده و فعلا در تعلیق است، خبرهایی شنیده‌ام. قطعا لبنان تیم خوبی است و نبودنش شانس ما را برای رسیدن به هدف مان بالاتر می‌برد اما همان طور که گفتم به هیچ تیمی فکر نمی‏‎کنم جز تیم خودم و اینکه بهترین آمادگی و نتیجه گیری را داشته باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، بیست و هفتمین دوره مسابقات بسکتبال قهرمانی مردان آسیا طی روزهای دهم تا نوزدهم مردادماه به میزبانی مانیل فیلیپین برگزار می‌‎شود. سه تیم برتر این رقابت‎ها صاحب سهمیه جهانی می‌شوند.

کد خبر 2099377

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha