۲۴ تیر ۱۳۹۲، ۱۷:۱۹

سالاري:

20 هزار پورت جديد اينترنت پرسرعت در خراسان شمالي نصب مي شود

20 هزار پورت جديد اينترنت پرسرعت در خراسان شمالي نصب مي شود

بجنورد - خبرگزاري مهر: مديرعامل و رئيس هيئت مديره شركت مخابرات خراسان شمالي از نصب و راه اندازی 20 هزار پورت جدید اینترنت پرسرعت در استان خبر داد.

محمد سالاري در گفتگو با خبرنگار مهر، افزود: شركت مخابرات خرسان شمالي از بيستم تير ماه سال جاري نصب و راه اندازي 20 هزار پورت جديد اينترنت پرسرعت(ADSL2+) را در اين استان آغاز كرده است.

وي با بيان اينكه براي اجراي اين طرح اعتباري معادل 30 ميليارد ريال هزينه مي شود، اظهار داشت: با نصب و راه اندازي اين تعداد، تعداد پورت هاي منصوبه دسترسي ديتا در اين استان به 32 هزار منصوبه مي رسد در حالي كه اين ميزان در سال گذشته 12 هزار منصوبه بود.

سالاري با تاكيد اينكه با نصب اين پورت هاي جديد، شبکه اینترنت استان تا سطح قابل توجهی چه از لحاظ کیفی و چه از لحاظ کمی، ارتقا پیدا خواهد كرد، افزود: نصب و راه اندازی این تعداد پورت و توسعه شبکه، از جمله مصوبات سفر مقام معظم رهبری به استان محسوب مي شود كه در كمتر از يك سال اجرايي شده است.

مدیر عامل شرکت مخابرات خراسان شمالی در ادامه در مورد ضريب نفوذ تلفن همراه و ثابت در استان نيز با بيان اينكه در حال حاضر ضریب نفوذ تلفن ثابت در استان، به 26.94 درصد رسیده است، اظهار داشت: هم اکنون، 265 هزار و 595 مورد شماره تلفن ثابت منصوبه در استان داریم که از این تعداد 237 هزار و 519 مورد شماره، مشغول به کار هستند.

سالاري همچنين در مورد ضريب نفوذ تلفن همراه در استان، افزود: در حال حاضر ضریب نفوذ تلفن همراه در استان، 52.1 درصد است و 20 شهر خراسان شمالي نيز تحت پوشش شبکه تلفن همراه قرار دارند.

کد خبر 2097455

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha