۲۹ تیر ۱۳۹۲، ۱۹:۵۹

یاران:

ضرب و جرح در تصادفات و تنش های رانندگی از جرائم عمده در خراسان شمالی محسوب می شود

ضرب و جرح در تصادفات و تنش های رانندگی از جرائم عمده در خراسان شمالی محسوب می شود

بجنورد- خبرگزاری مهر: معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان شمالی گفت: توهین و ضرب و جرح در تصادفات و تنش های رانندگی از بیشترین جرائم به وقوع پیوسته در استان محسوب می شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، مسلم محمد یاران عصر شنبه در نشست  كميته فرهنگ ترافيك خراسان شمالي، با تاکید بر لزوم فرهنگ سازی بیشتر و اصولی تر در زمینه فرهنگ رانندگی، افزود: باید در این زمینه با اجرای چند طرح شاخص و محدود، آموزش فرهنگ رانندگی به صورت مشخص و ملموس انجام شود.

وی با بیان اینکه متاسفانه در حال حاضر توهین در حین رانندگی و ضرب و جرح در حوادث و تنش های رانندگی از جرائم عمده در خراسان شمالی محسوب می شوند، اظهار داشت: این مسئله نشان می دهد که تاکنون فرهنگ سازی ها در این زمینه چندان موفق و موثر نبوده است.

یاران بر استفاده از توان رسانه های جمعی در این زمینه تاکید کرد و افزود: صدا و سیما و رسانه های مکتوب و مجازی موجود در استان می توانند در این زمینه منشا اقدامات مهمی باشند و مسئولین امر نیز باید در راستای فرهنگ سازی ترافیکی با رسانه های استانی همکاری و هماهنگی بیشتری داشته باشند.

وی فعالیت های مشخص، محدود و کاربردی در زمینه فرهنگ سازی ترافیک را اثرگذار ذکر کرد و افزود: باید تمامی دستگاه های عضو کمیته فرهنگ ترافیک استان اعم از استانداري، شهرداري، آموزش و پرورش، راه و شهرسازي، دادگستري، پليس راهور و... با هماهنگی یکدیگر فرهنگ سازی اصولی در این زمینه را آغاز کنند و هر دستگاه به نوبه خود در این راستا نقش آفرینی نماید.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان شمالی همچنین از ساخت انیمیشنی در رابطه با توهین و ضرب و جرح در هنگام رانندگی و یا در زمان وقوع تصادفات در استان خبر داد و گفت: ساخت این انیمیشن با عاملیت دادگستری خراسان شمالی مراحل پایانی خود را طی می کند و به زودی پخش آن از شبکه استانی صدا و سیما و توزیع در بسته های فرهنگی آموزش های ترافیکی آغاز خواهد شد.

کد خبر 2100913

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha