۳۰ تیر ۱۳۹۲، ۱۵:۲۳

یعقوبی:

لزوم توسعه فضای سبز محدوده الحاقی به مشهد / بلوار آرامگاه فردوسی نور پردازی می شود

لزوم توسعه فضای سبز محدوده الحاقی به مشهد / بلوار آرامگاه فردوسی نور پردازی می شود

مشهد - خبرگزاری مهر: مدیر نظارت بر پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد از آغاز بهسازی بلوار آرامگاه فردوسی خبر داد و گفت: عملیات احداث شبکه آبیاری و فضای سبز بولوار آرامگاه فردوسی آغاز و بخشی از آن انجام شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی یعقوبی ظهر یک شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به ضرورت بهبود و توسعه فضای سبز محدوده الحاقی فردوسی به مشهد بهسازی بلوار آرامگاه فردوسی آغاز شده است.

وی افزود: با توجه به الحاق محدوده آرامگاه فردوسی به عنوان ناحیه 3 به شهرداری منطقه 12 مشهد و شروع فعالیت‌های خدمات شهری از اردیبهشت ماه در این محدوده منفصل شهری، بهبود و توسعه فضای سبز نیز به عنوان یک ضرورت مطرح شده است.

وی بیان کرد: با برنامه‌ریزی و اولویت‌بندی صورت گرفته توسط حوزه معاونت خدمات و محیط زیست شهرداری مشهد، اعتبار مورد نیاز برای بهسازی، توسعه و تجهیز فضای سبز بولوار آرامگاه از سه راهی تا آرامگاه فردوسی تخصیص یافت و بلافاصله عملیات اجرایی آن آغاز شد.

یعقوبی تصریح کرد: در حال حاضر عملیات خاکبرداری به حجم 12000 مترمکعب و به طول 8.5 کیلومتر انجام شده است.

مدیر نظارت بر پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد بیان کرد: همچنین فاز اول شبکه آبیاری و احداث فضای سبز به طول 2500 متر اجرا شده و ادامه آن در قالب فاز دو در دستور کار قرار گرفته است.

وی در خصوص آب مصرفی مورد نیاز فضای سبز منطقه نیز گفت: علاوه بر احداث دو مخزن 200 متر مکعبی در نظر داریم با استفاده از آب دو حلقه چاه موجود و آبیاری توسط تانکر، آب مصرفی مورد نیاز این محدوده را تامین کنیم.

با اشاره به طرح بهسازی این بولوار افزود: احداث دو لچکی در ابتدا و انتهای بولوار آرامگاه شامل 7000 مترمربع فضای سبز، 540 مترمربع تایل چینی، بیش از 230 مترمربع سنگفرش کالار و همچنین 200 متر طول هره چینی برنامه‌ریزی و طراحی شده است.

وی با اشاره به  نور پردازی این بلوار  بیان کرد: اجرای نورپردازی کامل لچکی مقابل آرامگاه، تکمیل نورپردازی لچکی ابتدای بولوار، کاشت 293 اصله درخت و کاشت 1350 مترمربع چمن در لچکی مقابل آرامگاه فردوسی از دیگر اقدامات برای بهسازی این بولوار است.

کد خبر 2101443

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha