۱ مرداد ۱۳۹۲، ۱۱:۲۶

بخش مشاوره نمايشگاه قرآن؛ تجلی ارتباط ناگسستنی مردم با روحانيت

بخش مشاوره نمايشگاه قرآن؛ تجلی ارتباط ناگسستنی مردم با روحانيت

با گذری کوتاه در بخشهای مختلف نمایشگاه قرآن متوجه می شوید که مشاوره در این فضای معنوی از مهمترین بخشهای مورد استقبال بازدیدکنندگان است و مردم برای كسب درمان‌های معنوی، اعتماد ويژه‌ای به روحانيت دارند و حتی بازديد كنندگانی كه به قيود دينی خيلی پايبند نيستند نيز در اين فرصت‌ها پای صحبت علمای دين می‌نشينند و راه حل‌های دينی را برمی‌گزينند.

به گزارش خبرنگار مهر، بيست و يكمين نمايشگاه بين‌المللی قرآن كريم امسال با جلوه‌ای متفاوت از 14 تيرماه تا 13 مردادماه پذيرای مشتاقان به قرآن و عترت است. اين تفاوت‌ها بيش از بخش محتوايی د‌ر بخش چيدمان و غرفه‌بندی‌ها به چشم می‌خورد. از جمله اين بخش‌ها كه با دكور و ظرفيت متفاوتی در نمايشگاه بيست و يكم حضور يافته است، بخش مشاوره‌های قرآنی است كه در راهروی اصلی شبستان مستقر شده است و فضايی بيش از صد متر به آن اختصاص داده شده است.

دكور اين بخش تركيبی از ديوارهای سفيد رنگ به همراه گلدان‌های سبز رنگ است و در آن بيش از 30 ميز مشاوره در دو بخش آقايان و بانوان تعبيه شده است. در اين غرفه در بخش‌هايی مانند تربيت كودك، احكام، عقايد، خانواده، ازدواج، موفقيت، بالينی و ... مشاوره‌های تخصصی ارائه می‌شود.

در اين بخش طلاب و روحانيون برجسته حوزه علميه قم، دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ دينی، مراكز فرهنگی و موسسات قرآنی حضور دارند و با سعه صدر و خوش‌ اخلاقی پاسخگوی مراجعه‌كنندگان هستند. اين بخش در نخستين دقايق گشايش نمايشگاه قرآن به يكی از بخش‌های پربازديد تبديل شد.

با عبور از بخش مشاوره‌های قرآنی در هر ساعتی از ساعات كار نمايشگاه بين‌المللی قرآن كريم می‌توان جمعيتی بالغ بر 100 نفر از زن و مرد  را در اين غرفه ديد كه حاضرند ساعت‌ها وقت بگذراند تا پاسخی از آيات و روايات برای مشكلات خود بشنوند.

در نمايشگاه بين‌المللی قرآن كريم علاوه بر بخش‌ مشاوره، در بخش‌هايی مانند پژوهش‌های قرآنی، بخش دانشگاهی، غرفه مسجد مقدس جمكران، بخش حوزوی، آسمان ولايت و ... مشاوره‌های تخصصی عمدتا با حضور طلاب و روحانيان انجام می‌شود.

بررسی اين بخش‌ها و استقبال اقشار مختلف مردم نشان می‌دهد كه مردم برای كسب درمان‌های معنوی اعتماد ويژه‌ای به روحانيت دارند و حتی بازديد كنندگانی كه به قيود دينی خيلی پايبند نيستند نيز در اين فرصت‌ها پای صحبت علمای دين می‌نشينند و راه حل‌های دينی را برمی‌گزينند.

اين ظرفيت عظيم و ارتباط عميق مردم كه در قالب صحبت‌های چهره به چهره تبلور پيدا كرده است ، نشان می‌دهد كه همچنان اگر طلاب و روحانيون و عالمان دينی خود را در معرض سئوال مردم قرار دهند، اين اقشار مختلف مردم هستند كه با هر عقيده و بينشی، به سراغ آنها می‌روند و وقت خود را در اختيار آنها قرار می‌دهد و با جان و دل به ديدگاه دينی گوش فرا می‌دهند.
 

کد خبر 2102570

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha