۲ مرداد ۱۳۹۲، ۱۱:۰۸

اخبار نمایشگاه قرآن/

چگونگی برخورد با اهانت به مقدسات در فضای مجازی تبیین شد

چگونگی برخورد با اهانت به مقدسات در فضای مجازی تبیین شد

یک کارشناس فضای مجازی با تبیین راهکارهای مقابله با اهانت به مقدسات اسلامی در فضای مجازی تأکید کرد: ساده انگاری است اگر فکر کنیم که فعالیت هایی که در حوزه فضای مجازی علیه مقدسات انجام می شود یک شبه و به صورت اتفاقی است، بلکه برای تمامی برنامه ها علیه مقدسات مسلمانان در فضای مجازی و بازی های رایانه ای برنامه ریزی شده است.

به گزارش خبرگزای مهر، صابونچی کارشناس فضای مجازی در نشست «جریان شناسی اهانت به مقدسات در فضای مجازی که سه شنبه اول مرداد در بیست ویکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم برگزار شد طی سخنانی با اشاره به اینکه یکی از دلایل اصلی گسترش اهانت به مقدسات در فضای مجازی ناآشنایی کاربران مسلمان با فضای مجازی و فرصت ها و تهدیدهای رسانه های بر خط و آنلاین است گفت: برخی از اهانت ها در فضای مجازی با تاکتیک ها و روش های خاصی به صورت برنامه ریزی شده انجام می شود و جریانی پشت این موضوع قرار دارد که در زمان لازم یک خبر، یک فیلم و یا یک ترانه به صورت گسترده در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی پخش می شود.

این کارشناس فضای مجازی افزود: یکی از مصادیق بارز این موضوع پخش گسترده ترانه توهین آمیز شاهین نجفی در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی بود که در سال های گذشته به کرات شاهد این جریان بوده ایم. جریانی که به صورت هدفمند و برنامه ریزی شده در لابی های آمریکایی و صهیونیستی طراحی و در زمان لازم عملیاتی می شود. این لابی رسانه ای با قدرت به پیش می رود و متاسفانه شاهد دست های خالی طرف مقابل و نبود برنامه ریزی لازم در کشورهای مسلمان برای مقابله با این پدیده نرم در فضای سایبر هستیم.

صابونچی در ادامه اظهارات خود با اشاره به فضای حاکم بر بازار لوازم التحریر ایران گفت: این روزها بازار لوازم التحریر ایران توسط برندهای چینی و اروپایی و اسطوره های آنان تسخیر شده است و این در حالی است که در سالهای گذشته نتوانسته ایم یک برند نمونه ایرانی از بین اسطوره های ملی و مذهبی در کشور و در بحث لوازم التحریر به جامعه معرفی کنیم به گونه ای که در حال حاضر تصاویر اسطوره های چینی و ژاپنی در تمامی لوازم و التحریرهای موجود در بازار مشاهده می شود. متأسفانه این مسئله هم در فضای مجازی صادق است و از ابزارهای رسانه ای برای از بین بردن مقدسات مردم مسلمان استفاده می شود که این ابزارها شامل شبکه های اجتماعی فیلم، عکس و حتی بازی های رایانه ای است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: ساده انگاری است اگر فکر کنیم که فعالیت هایی که در حوزه فضای مجازی علیه مقدسات انجام می شود یک شبه و به صورت اتفاقی است برای تمامی برنامه ها علیه مقدسات مسلمانان در فضای مجازی و بازی های رایانه ای برنامه ریزی شده است و هدفمند فعالیت می کنند. 

این کارشناس فضای مجازی تصریح کرد: برای مقابله با اهانت ها در فضای مجازی باید همواره به روز و آنلاین بود و تاکتیک ها و شگردهای فعالیت در فضای مجازی به ویژه شبکه های اجتماعی را شناخت و همواره برای مقابله آنلاین آماده بود. البته این به این معنا نیست که تا خبر کوچکی در فضای مجازی منتشر شد به سرعت بیانیه بدهیم و با خبرها، مصاحبه ها و مطالب گوناگون به مقابله بپردازیم. بلکه باید در برخی موارد ،کمی هم تامل کرد، موقعیت ها را شناخت، تفکر و تامل داشت و در فرصت لازم با راه و روش درست به مقابله با اهانت ها در فضای مجازی پرداخت. متاسفانه در سالهای گذشته عجله و شتاب بیش از حد برای مقابله آنلاین با اهانت ها در فضای مجازی ضرباتی را علیه خودمان وارد کرده است.
 

کد خبر 2103296

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha