۱ مرداد ۱۳۹۲، ۱۲:۲۰

صادقی در گفتگو با مهر:

3600 تن عسل از زنبورستانهای فارس برداشت شد

3600 تن عسل از زنبورستانهای فارس برداشت شد

شیراز – خبرگزاری مهر: معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی فارس از برداشت سه هزار و 600 تن عسل از زنبورستانهای این استان در سال گذشته خبر داد.

محمد جعفر صادقی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به وضعیت استان فارس در بحث تولید عسل، گفت: طبق آمار، سال گذشته 407 کلنی زنبور عسل در استان وجود داشته که نسبت به سال 90 شاهد افزایش 35 درصدی افزایش رشد جمعیت کلنی های زنبور عسل بوده ایم.

وی ادامه داد: در بحث برداشت عسل نیز در سال گذشته نسبت به سال 90 شاهد رشد 100 درصدی بوده ایم.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی فارس افزود: شهرستان کازرون با 60 هزار کندو و تولید حدود 540 تن، فیروزآباد با 55 هزار کندو و تولید 500 تن عسل و جهرم با 35 هزار کندو و تولید 330 تن عسل بیشترین تولید را در استان به خود اختصاص داده اند.

صادقی یادآور شد: با توجه به تنوع گیاهی موجود در استان فارس عسل های مختلف با طعم و مزه فراوان به دست می آید.

وی آموزش و موقعیت استان فارس را دلیل افزایش کلونی های عسل دانست و گفت: برخورداری استان از تنوع آب و هوایی و وجود باغات دیم و منابع طبیعی، آموزش و راهنمایی های کارشناسان نقش بسیار مهمی در افزایش تعداد کلنی ها و تولید عسل داشته است.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی فارس با اشاره به اینکه کلنی هایی  نیز از استانهای دیگر به فارس آورده می شوند، یادآورشد: سالانه حدود 50 تا 60 هزار کلنی از سایر استانهای کشور جهت بهره مندی از شرایط مطلوب آب و هوایی فارس به این استان وارد می شود.

صادقی در خصوص وضعیت صادرات عسل از استان فارس نیز افزود: سالانه حدود 10 درصد از تولیدات عسل استان به کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر می شود که ارزش آنها دو میلیون دلار است.

وی با بیان اینکه این صنعت اشتغالزایی مناسبی را نیز به همراه داشته، گفت: کشاورزی اولویت شغل استان فارس است که در این رستا چهار هزار و 500 نفر در بخش زنبور داری فعال هستند.

کد خبر 2102620

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha