۱ مرداد ۱۳۹۲، ۱۴:۰۴

گزارش خبری/

استقلال خوزستان در اولین بازی تاریخ لیگ برتر خود/آبی های اهواز احیا شدند

استقلال خوزستان در اولین بازی تاریخ لیگ برتر خود/آبی های اهواز احیا شدند

اهواز - خبرگزاری مهر: تیم استقلال خوزستان در حالی حرکت خود در مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه های کشور را در بازی مقابل تیم ذوب آهن اصفهان آغاز می کند که قصد دارد اولین سه امتیاز تاریخ خود در این لیگ را دشت کند.

به گزارش خبرنگار مهر، سیزدهمین دوره مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه های کشور در حالی از فردا چهارشنبه آغاز می شود که تیم تازه تاسیس استقلال خوزستان می کوشد در اولین سال حضور خود در این رقابتها مقام شایسته ای را کسب کند.

آبی پوشان اهوازی که در مرداد سال 1390 با خرید امتیاز تیم استقلال جنوب تهران کار خود را در فوتبال کشور آغاز کردند، پس از دو سال رقابت در مسابقات فوتبال دسته اول باشگاه های کشور گام به بالاترین سطح فوتبال کشور گذاشتند. استقلال خوزستان که با مربیگری عبدالمجید باقری نیا جواز حضور در مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاههای کشور را به دست آوردند، مجبور شدن مربی خود را تغییر دهند. پس از محرومیت باقری نیا از سوی کمیته انضباطی فدراسیون کشور، مسئولان باشگاه استقلال خوزستان سکان هدایت تیم خود را به عبدالله ویسی مربی جوانان فوتبال کشورمان سپردند. مربی که پس از نتایج درخشان در صبا قم، نتوانسته بود فصل گذشته به روند موفقیتهای خود در تیم پیکان تهران ادامه دهد.

عبدالله ویسی که در تیمهای صبای قم و پیکان تهران بیشتر از بازیکنان خوزستانی استفاده کرد در تیم استقلال خوزستان نیز به همین تفکر خود ادامه داد.

بازگشت خوزستانی ها

سهراب بختیاری زاده، ایمان مبعلی، عادل کلاکج، میلاد میداوودی، عادل کلاه کج، حسین کعبی و.... نفراتی هستند که پس ازسالها حضور در تیمهای دیگر فوتبال کشورمان به فوتبال استان خوزستان بازگشتند. بازیکنان باتجربه ای که می توانند در روزنه های حساس لیگ برتر فوتبال مددرسان عبدالله ویسی و بازیکنان جوان استقلال خوزستان باشند.

درکنار نفراتی داخلی، سه بازیکن خارجی به نامهای فابیو کاروالیو، اردیس ترائوره و موسی کولی بالی از کشورهای مالی و برزیل با نظر عبدالله ویسی جذب تیم استقلال خوزستان شدند.

تیم استقلال خوزستان پس از برگزاری چند بازی دوستانه و اردوی های تداکاتی اینک در انتظار آغاز لیگ برتر و اولین دیدارش با ذوب آهن اصفهان است. تیمی که تا آستانه سقوط به رقابتهای فوتبال دسته اول باشگاه های کشور پیش رفت و تنها به لطف پیروزی مقابل  پاس همدان در مرحله پلی آف در جدول مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه های کشور باقی ماند.

سرمربی تیم فوتبال استقلال خوزستان در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص بازی های این تیم در لیگ برتر با اشاره به اینکه بازی مقابل تیم ذوب آهن اصفهان یک دیدار حساس و مهم است، گفت: کسب سه امتیاز اولین دیدار خانگی بسیار حیاتی است و تمام تلاش خود را برای به دست آوردن آن انجام خواهیم داد.

عبدالله ویسی با بیان اینکه ترکیب تیم بیش از70 درصد نسبت به سال گذشته تغییر پیدا کرده است،افزود: تیم برای هماهنگی تاکتیکی به زمان بیشتری نیاز دارد و بازیکنان از هفته سوم به بعد به هماهنگی کامل دست پیدا خواهند کرد.

وی با بیان اینکه 23 بازیکن تیم خوزستانی هستند، اظهار کرد: اولویت همیشگی من در هر کجا که به مربیگری می پردازم، حضور بازیکنان خوزستانی است و با اعتقاد کامل به این مسئله می پردازم.

استقلال تیم مسنی نیست

سرمربی تیم فوتبال استقلال خوزستان با انتقاد از اینکه از این تیم به عنوان یک تیم مسن نام برده می شود، گفت: تنها دو تا سه بازیکن ما بالای 30 سال سن دارند. نفراتی که با داشتن سن بالا در کنار جوانان به وجود آنها نیاز داریم.

ویسی تصریح کرد: 12 بازیکن تیم استقلال خوزستان زیر 23 سال سن دارند که این مسئله نشان می دهد تیم ما آنچنان که می گویند پیر نیست.

وی درخصوص پیش بینی جایگاه استقلال خوزستان در پایان مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه های کشور نیز گفت: قرار گرفتن در میان هشت تیم بالای جدول هدف ما است و با پتانسیلی که در تیم وجود دارد این هدفگذاری دور از دسترس نخواهد بود. البته در کنار کسب این هدف، به دنبال ارائه بازی زیبا و تماشگرپسند نیز هستیم.

سرمربی تیم فوتبال استقلال خوزستان در خصوص بازی مقابل تیم ذوب آهن اصفهان در هفته نخست نیز گفت: ذوب آهن اصفهان یک تیم با ریشه و قدیمی فوتبال کشورمان است، تیمی که توانسته بازیکنان و اسکلت اصلی فصل گذشته خود را تا حد بسیار زیادی حفظ کند و این حفظ انسجام و هماهنگی تیمی، کار ما را مشکل تر می کند.

ویسی با بیان اینکه از تفکرات لوکا بوناچیچ سرمربی تیم فوتبال ذوب آهن اصفهان شناخت کامل دارم، گفت: امیداوم بازیکنان با پیاده کردن برنامه های مدنظرم در زمین با کسب متیازات کامل هفته نخست مسابقات را پشت سر بگذرانیم.

وی درپایان خواستار حضور تماشگران خوزستانی در ورزشگاه تختی اهواز شد و گفت: حضور و حمایت تماشگران می تواند در کسب پیروزی ما نقش مهمی ایفا کند.

به هرحال با حضور استقلال خوزستان، فوتبال اهواز بار دیگر پس از سقوط تیم استقلال اهواز در پایان نهمین دوره مسابقات فوتبال لیگ برتر، سال 88-89  از لیگ برتر دارای دو نماینده شد،دو نماینده ای که امسال لیگ برتر را با دو هدف متفاوت آغاز می کند. استقلال خوزستان، تیمی که سقوط نکردن را اولویت اول و اصلی خود قرارداده است.

فولاد خوزستان نیز پس از کسب نتایج درخشان فصل گذشته به دنبال ارتقای جایگاه خود نسبت به عنوان چهارمی لیگ دوازدهم خواهد بود. باید به انتظار نشست و دید که کدام بخش کارنامه مربیگری عبدالله ویسی در اهواز رقم خواهد خورد، صعود به مسابقات جام باشگاههای آسیا با صبا قم یا سقوط با پیکان تهران به لیگ دسته اول کشور.
 

کد خبر 2102725

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha