۳ مرداد ۱۳۹۲، ۱۶:۰۰

در استان مرکزی؛

حمایت مددجویان در امر ازدواج 20 درصد رشد یافت

 حمایت مددجویان در امر ازدواج 20 درصد رشد یافت

اراک - خبرگزاری مهر: مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی گفت: حمایت مددجویان تحت پوشش این نهاد نسبت به سال گذشته در امر ازدواج 20 درصد رشد یافت.

محسن ولیئی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: امسال 2 میلیارد و700میلون تومان کمک بلاعوض در اختیار دختران و پسرران تحت پوشش کمیته امداد برای ازدواج قرار می گیرد.

وی اقلام مورد حمایت در امز ازدواج را در سال جاری دو هزار و 184 مورد عنوان کرد و اظهارداشت: این کمکهای مالی می تواند به رشد ازدواج کمک کند.

ولیئی اضافه کرد: همچنین بیش از 10هزار مورد در سال جاری پرداخت وام فوری و ضروری با اعتبار 12میلیارد تومان انجام شده است.

وی با اشاره به هفته اکرام از 14 ماه رمضان تا 21ماه رمضان  تصریح کرد: در این هفته غرفه های طرح اکرام و ثبت نام از حامیان –هم سفره اطعام در کل استان –هم بازدید خیران نیکوکار ومسئولین از خانواده های نیازمندان در سطح استان شکل خواهد گرفت.

 290میلیون تومان زکات مردم در سال گذشته

مدیر کل کمیته امداد استان مرکزی ادامه داد:در اخرین جمعه ماه مبارک رمضان که روز قدس کمیته امداد مسئول جمع اوری کمک برای مردم مظلوم فلسطین و در عید فطر هم زکات فطریه روزه داران توسط امداد در بیش از هزار 400پایگاه پیش بینی شده انجام خواهد گرفت.

ولیئی بیان کرد: در سال قبل مردم استان مرکزی بیش از 290میلیون تومان زکات خود را پرداخت کردندو امسال پیش بینی می شود که به دو برابر افزایش یابد.

این مقام مسئول با بیان اینکه در طول ماه مبارک رمضان غرفه هایی در سطح استان برای ثبت نام طرحهای شفا و محسنین برپاست اظهارداشت :طرح شفا برای کمک به بیماران صعب العلاج و نا علاج و طرح محسنین برای کمک به سرپرستان خانواده های نیازمند است.

طرح شفا برای کمک به بیماران و محسنین برای کمک به سرپرستان خانواده ها

وی ادامه داد: بر اساس طرح محسنین هر حامی می تواند با پرداخت حداقل 30 هزارتومان سرپرستی یک خانواده نیازمند را به عهده بگیرد.

ولیئی بیان کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی سرپرستی سه هزار و 100یتیم را به عهده دارند و سال قبل بیش از 3میلیارد و 800میلیون تومان حامیان به حساب ایتام واریز کردند.

وی اضافه کرد: از لحاظ میانگین پرداختی توسط هر حامی در هر ماه 103هزار تومان به هر یتیم پرداخت می شود که در شهرستان تفرش با پرداخت 254هزار تومان بالاترین سرانه را در استان داراست.

در پایان مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت:بودجه کمیته  امداددر سال 92نسبت به سال 91 نیز 9 درصد رشد داشته است .
 

 

 

کد خبر 2104191

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha