۶ مرداد ۱۳۹۲، ۱۰:۳۲

نگهدار خبر داد:

رشد 23 درصدی جوجه ریزی در مازندران

رشد 23 درصدی جوجه ریزی در مازندران

ساری - خبرگزاری مهر: معاون بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی مازندران گفت: میزان جوجه ریزی در استان در سالجاری از رشد 23 درصدی نسبت به سال قبل برخوردار بوده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین نگهدار افزود: در سال گذشته علیرغم افزایش تحریم ها و در نهایت روند صعودی قیمت نهاده های مورد نیاز، با تبدیل این مشکل به فرصت و حمایت از تولیدکنندگان صنعت دام و طیور در سطح استان، شاهد ثبات قیمتی تولیدات در بازار بودیم.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر از گوشت مرغ تولیدی استان معادل 64 درصد مازاد بر نیاز استان بوده که به استان های مجاور بخصوص استان تهران صادر می شود، افزود: هیچگونه مشکلی در زمینه تامین گوشت مرغ در سطح استان در ماه مبارک رمضان و ماه های آتی وجود ندارد و در صورت کاهش قیمت نهاده های مورد نیاز صنعت طیور، افزایش کمی تولیدات همچون گذشته پیش بینی می‌شود.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به اینکه در چهار ماهه اول سال 91 مقدار 202 هزار تن شیر خام و 23 هزار تن گوشت قرمز در واحدهای دامپروری استان مازندران تولید شده است افزود: بدلیل شرایط مطلوب مراتع و تثبیت نسبی قیمت اقلام علوفه ای در سالجاری در چهار ماهه نخست سالجاری تولید شیر خام استان به میزان 213 هزار تن و گوشت قرمز به مقدار 22 هزار تن افزایش یافته و پیش بینی می‌ شود درصورت ادامه روند موجود تا پایان امسال تولیدات دامی حداقل 10 درصد رشد داشته باشد.

ظهور نخستین خوشه رتون در اراضی شالیزاری آمل

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل از ظهور اولین خوشه رتون در اراضی شالیزاری این شهرستان خبر داد.

سید مرتضی امینی با بیان اینکه همه ساله پس از برداشت اول برنج، کشاورزان شهرستان آمل اقدام به کشت مجدد برنج و پرورش رتون می‌نمایند، پیش بینی نمود: در سال جاری بیش از 10 هزار و 800 هکتار از اراضی شالیزاری این شهرستان به زیر کشت مجدد برنج و بیش از 18 هزار هکتار نیز به پرورش رتون اختصاص یابد.

حجم عملیات بهزراعی برنج شهرستان آمل در سال جاری بالغ بر 38 هزار هکتار بوده و پیش بینی می‌ شود امسال بالغ بر 270 هزار تن شلتوک از این اراضی استحصال شود.

اعاده زمین کشاورزی به حالت اولیه در نکا

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نکا، از اعاده چهار هکتار از اراضی روستای ولاشد این شهرستان به حالت اولیه خبر داد.

حسن سلیمی افزود: با همت مجریان طرح و اقدامات بعمل آمده از سوی این مدیریت، چهار هکتار از اراضی روستای ولاشد این شهرستان که بصورت معدن شن و ماسه مورد بهره برداری قرار گرفته بود، اعاده و به حالت اولیه برگردانده شد.

وی گفت: اراضی فوق پس از اعاده، به حالت اولیه برگشته و 3 هکتار از آن بصورت زراعت برنج و یک هکتار آن بصورت باغ مرکبات مورد بهره برداری کشاورزان قرار گرفت.

برداشت برنج در اراضی شالیزاری بهشهر

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهشهر از برگزاری مراسم اولین برداشت زراعت برنج در روستای زیروان این شهرستان خبر داد.

غلامرضا قنبری اظهار داشت: مراسم  نخستین برداشت زراعت برنج شهرستان بهشهر با حضور فرماندار شهرستان بهشهر، جمعی از مسوولین و کارشناسان این مدیریت و ... در سطح 5/1 هکتار از اراضی شالیزاری روستای زیروان این شهرستان برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه برداشت برنج از اراضی شالیزاری این شهرستان در سالجاری در مقایسه با سال قبل، 20 روز زودتر انجام گرفته، پیش بینی نمود در سطحی بالغ بر 20 هکتار از اراضی شالیزاری زود برداشت شده، کشت مجدد و در بیش از 200 هکتار نیز کشت رتون (رویش مجدد) انجام گیرد.

 

 

 

 

کد خبر 2105403

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha