۶ مرداد ۱۳۹۲، ۱۰:۵۲

اختتامیه هفتمین جشنواره یار و یادگار در اول آبان/ خمین میزبانی را از تهران گرفت

اختتامیه هفتمین جشنواره یار و یادگار در اول آبان/ خمین میزبانی را از تهران گرفت

برگزیدگان هفتمین جشنواره ادبی یار و یادگار اول آبان در شهر خمین معرفی خواهند شد.

حمید هنرجو، دبیر هفتمین جشنواره ادبی یار و یادگار در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به برگزاری اختتامیه این جشنواره در آبان‌ماه اظهار داشت: هفتمین جشنواره ادبی یار و یادگار امسال در ابتدای آبان‌ماه برگزیدگان خود را در شهر خمین معرفی خواهد کرد.

وی افزود: تاکنون بیش از 470 اثر به دبیرخانه این جشنواره رسیده و مهلت دریافت سایر آثار تا پایان شهریور ماه است که با توجه به زمان اختتامیه تمدید نخواهد شد.

هنرجو همچنین از افزوده شدن بخش تازه‌ای به این جشنواره در دوره هفتم اشاره کرد و گفت: با همکاری یک تشکل مردم‌نهاد واقع در استان زنجان امسال بخش نامه‌ها و نقاشی‌های کودکانه مرتبط با حضرت امام (ره) را به جشنواره اضافه کرده‌ایم که تصمیم داریم در نهایت گزیده این آثار را پس از معرفی و تقدیر برترین‌ها در جشنواره امسال، به صورت یک جُنگ ادبی دوزبانه منتشر کنیم.

وی در ادامه با اشاره به برنامه‌ریزی این دوره از جشنواره برای برگزاری سه کارگاه ادبی درباره خلق اثر ادبی با موضوع حضرت امام (ره) افزود: بعد از ماه مبارک رمضان سه کارگاه جشنواره در شهرهای‌ خمین، اصفهان و تهران (حسینیه جماران) با حضور مصطفی محدثی خراسانی، عبدالجبار کاکایی، حمید سبزواری، سجاد عزیزی آرام و... برگزار می‌شود.

به گفته دبیر هفتمین جشنواره ادبی یار و یادگار در این کارگاه‌ها، منتخبی از صاحبان آثاری که به جشنواره امسال اثر فرستاده‌اند و آثارشان از مرحله نخست داوری‌ها بالا آمده است، حضور خواهند داشت و درباره چگونگی خلق اثر ادبی بر مبنای اندیشه و زندگی حضرت امام (ره) نکاتی را خواهند آموخت.

هفتمین جشنواره یار و یادگار با محورهای امام؛ قلب تپنده بیداری اسلامی، امام؛ افق تابنده استقلال ایران، امام و خط مقدم دفاع از اسلام ناب محمدی و راه امام و نسل فردا در قالب‌های شعر، داستان، نثر ادبی، مقاله، وبلاگ و شعر و داستان کودک و نوجوان به پذیرش آثار از سراسر کشور خواهد پرداخت.

همچنین بخش ویژه این دوره از جشنواره به تکریم مقام استاد اخلاق و عرفان حضرت امام (ره)؛ آیت‌الله محمدعلی شاه آبادی اختصاص یافته است.

کد خبر 2105482

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha