۲ آبان ۱۳۹۲، ۱۰:۵۴

با حضور خانواده احمد خمینی(ره):

تقدیر از 16 اثر ادبی یاد و یادگار در بیت امام خمینی(ره)/ انقلاب ایران به هنرمندان خلاق نیاز دارد

تقدیر از 16 اثر ادبی یاد و یادگار در بیت امام خمینی(ره)/ انقلاب ایران به هنرمندان خلاق نیاز دارد

خمین - خبرگزاری مهر: هفتمين جشنواره سراسري يار و يادگار با حضور خانواده احمد خمینی(ره) ( پسر و همسر ایشان) در بیت تاریخی حضرت امام با معرفی 16 اثر ادبی برگزیده برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر ، نوه امام خميني عصر روز چهارشنبه در این مراسم با تاکید بر اینکه انقلاب ایران به شدت نیازمند هنرمندان خلاق است گفت: جامعه امروزی به هنرمند مقلد نيازي ندارد بلكه به هنرمند مولف نياز دارد تا بتواند صدای ایران و ایرانی را به گوش دنیا برساند.

حجت الاسلام والمسلمين سيد علي خميني افزود: هنرمند مقلد از حقايق و گزاره ها يي كه ديگران در اختيارش قرار دادند بهره مند مي شود اما هنرمند مولف خود حقايق را مي فهمد و با درك و فهم خودش حقايق را مي بيند و مي تواند با خلق هنر دنيا را متحول كند.

وي با بيان اينكه برخي حقايق و مفاهيم در قالب موسيقي ،نقاشي و شعر بيان مي شود تصریح کرد: هنرمندان در فضای کاری که در اختیار دارند و تنها با خلاقیت خود و درک موضوع می توانند به خلق آثاری دست بزنند که بسیار گویاتر از فعالیت سیاسی باشد و افکار عمومی را تحت تاثیر خودش قرار بدهد.

وی به هنرمند بودن حضرت امام (ره) قبل از سیاستمدار بودنشان اشاره کرد و اظهارداشت: يكي از برجسته ترين ويژگي هاي امام خميني(ره) پيش از آن كه يك رهبر معنوي يا سياسي باشد، شاعر بودن وی است.

پسر احمد خمینی(ره) ضمن قدرداني از تلاش‌هاي انجام شده براي برگزاري جشنواره ياد و يادگارکه به تبلیغ اندیشه های امام می پردازد اظهار كرد: كار كردن براي امام خميني (ره) و انديشه ايشان كاری با ارزش است.

وحدت و همدلی از بزرگترين پشتوانه ملي يك كشور

همسر مرحوم سيد احمد خميني وحدت،همدلي ،اخوت و برادری را بزرگترين پشتوانه ملي يك كشور برشمرد و گفت: این وحدت و یکدلی در زمان مبارزه با رژيم پهلوي و اوايل انقلاب پررنگ بود.

فاطمه سلطاني طباطبایی با بیان اینکه در صورتي كه در جامعه اي اتحاد ،وفاق،همدلي باشد آن جامعه بدور از امراض اجتماعي و سياسي خواهد شدت تصریح کرد: از دید آيت الله شاه آبادی عالم ربانی و استاد مکارم اخلاق امام خميني(ره)  امروزه جامعه انساني با آفات،چالش ،امراض و دردهايي روبه رو است كه يكي از اين آفات غرور ديني است که مسلمانان احساس مي كنند كه حقانيت دارند و به اسلامی انفرادی روی مي آورند و امر به معروف و نهی از منكر نمي كنند.

وی ادامه داد: آيت الله شاه آبادی که از علماي سرآمد در مسايل فلسفي، عرفاني، فقهي و اصولي بود به امام خمینی(ره) میگفتند در اسلام انفرادی ترك تبليغ ديني مي شود و اين غرور باعث افول و بيماري جامعه اسلامي خواهد شد.

يكي از آفات غرور ديني است

طباطبایی دومين آفت جامعه را ياس بيان كرد و گفت: با ياس نمي توان راه سعادت را طي كرد و در اين صورت جامعه در بلند مدت دچار تفرقه ،پراكندگي مي شود و اخوت اسلامي از بين مي رود.

وی با اشاره به اخلاق و معنويت برجسته آيت الله شاه آبادي خاطر نشان كرد: ايشان از نظر عرفان و معنويت از درجات بسيار شايسته اي برخوردار بود كه فضايل اخلاقي اين بزرگوار مي تواند براي همه الگو باشد.

در هفتمين جشنواره سراسري يار و يادگار علاوه بر تکریم آیت الله شاه آبادی از سوی سخنرانان حاضر، در بخش ادبيات كودك ونوجوان محمد صارمي شهاب از استان همدات رتبه اول ، هادي فردوسي از استان فارس رتبه دوم و مريم اسلامي از استان تهران رتبه سوم را كسب كرد و همچنین در بخش مقاله و نثر ادبي كمال شفيعي از تهران رتبه اول و بابك اكبري پور از استان البرز و محسن الطافي از تهران نيز رتبه دوم وسوم را كسب كردند.

در بخش شعر نیز مهدی جهاندار از اصفهان رتبه اول ،علي سليماني از استان همدان رتبه دوم و محمد امين جعفري از استان فارس نيز در رتبه سوم قرار گرفتند.

امام خميني(س) دولت پاينده

این جشنواره ادبی با پيام وزير ارشاد و حضور حاج سيد علي خميني، حجت الاسلام محمدرضا حشمتي معاون فرهنگي و هنري موسسه تنظيم و نشر آثار امام راحل ، حميد انصاري قائم مقام اين موسسه و استاندار مركزي برگزار شد.

در بخشي از پيام علي جنتي وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی كه امام خميني(س) را دولت پاينده خوانده بود تاکید شد: سخن گفتن درباره فضائل سالكي كه با حضور در طريق نوراني سير الي الله به گوهر نفس مطمئنه دست يافت و شوري در جهان افكند بسي سخت است:همو‌ كه چون آفتابي در مشرق كره خاكي طلوع كرد و جهان را پس از قرن‌ها بيدار ساخت.

قلب تپنده بيداري اسلامي، امام، افق تابنده استقلال ايران امام و خط مقدم دفاع از اسلام ناب محمدي و راه امام و نسل فردا از محورهاي موضوعي اين جشنواره بود .

کد خبر 2161591

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha