۱۰ مرداد ۱۳۹۲، ۱۰:۲۱

قدس مسئله ای جهانی است

قدس مسئله ای جهانی است

اراک - خبرگزاری مهر: قرار گرفتن در آستانه روز قدس، بسیاری از بیانیه ها را راهی دفاتر خبری می کند ، در کنار سیل بیانیه های اعلام حضور مردم و ارگان ها و دستگاههای مختلف، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به عنوان ارگان پیشرو در این زمینه ضمن پاسداشت روز قدس و لزوم حضور همه مردم روزه دار در راهپیمایی این روز، قدس را نه مسئله ای عربی که مسئله ای جهانی دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر، در بیانیه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی بمناسبت روز جهانی قدس آمده است: امروز دیگر قدس یک مسئله صرفاً عربی یا حتی اسلامی نیست بلکه به فرموده مقام معظم رهبری «مدظله‌العالی» مسئله‌ای جهانی، بین‌المللی و حقوق بشری است که مردم مظلوم آن تنها به جرم آزادگی و حریت مورد ضربه‌های مهلک و جنون‌آمیز خشونت وترور جوخه‌های وحشت صهیونیست‌های غاصب قرار می‌گیرند.

این بیانیه می افزاید: قدس شریف دیگر فریاد خاموش و درگلو خفته ملت مبارز و قهرمان فلسطین نیست بلکه فریاد رسا و آشکار امت بزرگ اسلام است که امروز پس از شصت و چهار سال از حنجرۀ جهان اسلام به گوش می‌رسد.

 در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: اینک که «جبهه سلطه و استکبار جهانی» از ترس و وحشت رویارویی با منطق نورانی اسلام ناب محمدی(ص) ، به  حمله به مقدسات دینی و انحراف و مصادره جریان بیداری و انقلاب‌های مردمی در کشورها و بلاد اسلامی روی آورده است؛ ملت انقلابی و روزه‌دار ایران اسلامی با شناخت درست و درک لحظه‌ها و بصیرت‌مندی خود پرشورتر از سال‌های قبل نسبت به حضور گسترده در راهپیمایی روز جهانی قدس همگام ،همصدا و همدل با سایر مسلمانان جهان خواهند خروشید و فریاد آزادی قدس شریف را سر خواهند داد.

این بیانیه می افزاید: روز جهانی قدس؛ روز مطالبه حقوق پایمال شده میلیون‌ها انسان آزاده و مسلمان در سرزمین‌های اشغالی فلسطین از چنگال دژخیمان صهیونیست است.

در ادامه آمده است: روز جهانی قدس؛ فریاد آزادی سرزمین‌های اشغالی و قدس شریف است که به ابتکار امام راحل و رهنمودهای راهگشای مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) به نماد بزرگ اعلام انزجار و خشم جهان اسلام و مسلمین از نظام ظالمانه کفر و استکبار جهانی تبدیل شده است.

 شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در آستانه روز جهانی قدس و در شصت‌وچهارمین سال اشغال رسمی خاک سرزمین پاک پیامبران الهی از اقشار مختلف مردم مومن و روزه‌دار استان دعوت می‌نماید تا با حضور پرشور و گسترده در راهپیمایی روز جهانی قدس، همگام و همصدا با سایر مسمانان جهان و ملت مظلوم فلسطین اشغالی بار دیگر صدای عدالت طلبی و حقیقت جویی را سرداده و طنین رسای آزادی‌خواهی را به گوش جهانیان رسانده و با لبیک به ندای امام عظیم‌الشان، با آرمان‌های مقام معظم رهبری و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تجدید میثاق نمایند.

راهپیمایی روز جهانی قدس در 120 نقطه شهری و روستایی استان مرکزی برگزار می‌شود که در شهر اراک، راس ساعت 11 صبح جمعه 11/5/1392 از مسیر میدان شهداء، پل خیبر، خیابان محسنی، خیابان شیخ فضل الله نوری، میدان سرداران به سمت مصلی بیت‌المقدس با حضور پرشور مردم ولایتمدار و همیشه در صحنه این شهر برگزار می شود.

کد خبر 2107750

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha