۱۰ مرداد ۱۳۹۲، ۱۰:۴۴

گزارش مهر؛

راهپیمایی برای آزادی از اسارت 65 ساله / جمعه همه می آیند

راهپیمایی برای آزادی از اسارت 65 ساله / جمعه همه می آیند

اراک – خبرگزاری مهر: بیش از 65 سال از اشغال سرزمین های فلسطین می گذرد، فلسطینی که با سلاح سنگ و فریاد، در مقابل استبداد شجاعانه ایستاده و همواره سرود مقاومت و شهادت می خواند.

به گزارش خبرنگار مهر، تجربه پیروزی انقلاب اسلامی ایران، سرآغاز تحولی جدید در مبارزات ضد استکباری در جهان شد. فریاد ظلم ستیزی ملت مسلمان ایران، تفکری نو در سرزمین های اشغالی پدید آورد و بر توده های آزادی
خواه جهان و فلسطین تأثیری عمیق گذاشت، اثری که تا به امروز ادامه یافته و حرکتی است برای آزادی قرس شریف.

فلسطین نام بلند تاریخ

سرزمین فلسطین! نامی به بلندای تاریخ بشر است. هیچ سرزمینی مانند آن برای اقوام و مذاهب گوناگون عزیز نبوده و هیچ سرزمینی مانند آن مورد هجمه و تاخت و تاز قرار نگرفته است. فلسطین برای تمام ادیان مورد احترام بوده و
مقدس شمرده شده است،چه یهود که آن را ارض موعود خویش شمرده اند و چه مسلمانان که آن را جایگاه معراج رسول لله نامیده اند و چه مسیحیان که آنرا زادگاه پیامبر خویش خوانده اند. با این حال این قداست پاک، هماره زیر
سایه جنگها و خشونت ها قرار گرفته و لگدمال شده است.

فلسطين فعلى  سال هاست که به بهانه های واهی زیر چکمه های استکبارصهیونیست ها قرار دارد، فلسطین هم اکنون به سه بخش تقسيم می شود؛ یک: سرزمين اشغالى 1948 ، دو: کرانه باخترى که  شهر قدس را در برمی گيرد. و سه:نوار غزه.

آوارگی اولین ثمره اشغال

بسیاری از فلسطينى ها پس از اشغال فلسطين به دست صهيونيست ها آواره شده و در کشورهاى اردن، سوريه و لبنان زندگى می کنند. فلسطين به لحاظ جايگاه ممتاز جغرافيايى، حاصلخيزى زمين و قداستى که از آن برخوردار است، در طول تاريخ عرصه کشمکشها و درگيرى امپراتوری ها بوده و مردم اين ديار پيوسته و در حد توان خود، به پايدارى و مقاومت در برابر مهاجمان پرداخته اند. از طرفى اشغالگران نيز بر سر تصاحب زمين فلسطين و از صحنه به در کردن رقيبان خويش، گاهى با هم درگير شدند.

روز قدس روزی برای تمام مردم آزادیخواه جهان دین اسلام، دین آزادگی و مبارزه با ظلم است پس از پیروزی انقلاب اسلامی، اسلام در ترجمان امام خمینی (ره) به دنیا عرضه شد و ایران اسلامی به رهبری خمینی کبیر سردمدار مبارزه با ستم خونخوارانی چون آمریکا و اسرائیل شد. پس از نامگذاری آخرین جمعه رمضان بنام روز قدس در سال  1358  به فرمان امام خمینی ( ره)، مبارزات ضد استکباری در جهان جان تازه ای گرفت.

روز قدس نه تنها متعلق به مسلمین جهان بلکه روزی است که تعلق به انسانیت دارد و در آن تمامی انسان های آزادیخواه دنیا که تاب تحمل زورگویی های ابرقدرت هایی چون آمریکا و اسرائیل را ندارند، فریاد آزادگی سر می دهند.
هم اکنون مهمترین مسئله مسلمانان اشغال فلسطین و بیت المقدس است و راهپیمایی ها و تجمعات مسلمانان فرصتی برای بازخوانی رنج و محنت مسلمانان است.

روز قدس روز حیات اسلام

با گذشت بیش از سی سال از نامگذاری روز قدس، این روز جایگاه خود را در عرصه های بین المللی پیدا کرده است و بعنوان حیات اسلام در آخرین روزهای رمضان، هم اکنون علاوه بر شهرهای ایران در بیش از 80 کشور جهان نیز گرامی داشته میشود.

نامگذاری روز قدس، در ابعاد مختلف نمود دارد. وجود بیت المقدس در فلسطین بعنوان اولین قبله مسلمین از نظرگاه اعتقادی  و آزادیخواهی و مبارزه با ابرقدرت ها با حضور مردم از بعد سیاسی به اهمیت این روز می افزاید.

امام خمینی (ره) در فرازی از سخنانش در خصوص روز قدس فرموه اند: «روز قدس، یک روز جهانی است. روزی نیست که فقط اختصاص به قدس داشته باشد. روز مقابله مستضعفین با مستکبرین است؛ روز مقابله ملت هایی است که در زیرفشار ظلم آمریکا و غیرآمریکا بودند».

فلسطین قلب تپنده اسلام

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان اراک گفت: روز قدس ابتکار حضرت امام خمینی (ره) در حمایت مسلمانان جهان از قیام مردم فلسطین علیه رژیم اشغالگر قدس است.

مرتضی انصاری در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه فلسطین قلب تپنده اسلام است، افزود: تدبیرامام کبیر(ره) در این نامگذاری همراه با باور قلبی و اعتقاد بوده است که البته تاثیرات مثبت آن چشمگیر است.

وی ادامه داد: این نامگذاری باعث حرکت ملت های مسلمان در سطح جهان شده و مسلمانان را متوجه قبله اولشان کرده است.

انصاری گفت: دشمنان اسلام از جمله صهیونیست ها از این نامگذاری و حرکت مسلمین خشمگین هستند  و سعی دارند که خط سازش را از طریق حکومت کشورهای اسلامی وابسته دنبال کنند.

وی بیان کرد: فلسطین کنونی، فلسطین مقتدری است و این اقتدار را در جنگ 23 روزه غزه ثابت کرد.

رئیس بنیاد شهید اراک اضافه کرد: حضور با شکوه مردم نشان دهنده اتحاد و همبستگی مسلمین و ناتوانی دشمنان است.

و مردم استان مرکزی...

مردم استان مرکزی دوشادوش جهان، آزادی قدس را فریاد می زند، رئيس شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي استان مركزي در گفتگو با خبرنگار مهر، از برگزاري راهپيمايي روز جهاني قدس در ۱۲۰ نقطه شهري و روستايي استان مرکزی خبر داد و گفت: استان مرکزی آماده برگزاری راهپیمایی روز قدس است و این راهپیمایی در تمام شهرستانهای استان برگزار می شود.

حجت‌الاسلام عباس هاشمي افزود: راهپيمايي روز جهاني قدس در شهر اراك رأس ساعت ۱۱ صبح روز جمعه از مسير ميدان شهدا، پل خيبر، خيابان محسني، خيابان شيخ فضل‌الله نوري و ميدان سرداران به سمت مصلاي يت‌المقدس با حضور پرشور مردم ولايتمدار و هميشه در صحنه اين شهر برگزار مي‌شود.

وي با بیان اینکه حضور گسترده مسلمانان در راهپيمايي روز قدس، اهميت و جايگاه فلسطين را در جهان نشان مي دهد اضافه كرد: روز جهاني قدس عرصه جوشش خشم و اراده جامعه بين‌الملل عليه جنايات ددمنشانه رژيم صهيونيستي و صحنه انزواي راهبردي آمريكا و ميدان وحشت اسرائيل در پيشگاه ملت‌ها است.

آزادی مسجدالاقصی اولین مسئله مسلمانان

حجت الاسلام هاشمی بیان کرد: در سال‌هاي گذشته همواره آزادي مسجد‌الاقصي به عنوان نخستين مسئله جهان اسلام و ملل آزاده دنيا و راهبردي استراتژيك براي مقابله با نظام سلطه و استكبار جهاني شناخته شده است و مسلمانان همواره روز جهاني قدس را گرامي داشته‌اند.

رئيس شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي استان مركزي اضافه كرد: امام خميني (ره) حضور در راهپيمايي روز قدس را يك وظيفه ديني مي دانستند چرا كه اين موضوع با سرنوشت ديگر مسلمانان مرتبط است.

هاشمي گفت: تدبير بنيانگذار كبير انقلاب اسلامي در نامگذاري روز قدس، مصيبت اشغال فلسطين را در رأس مسائل جهان اسلام معرفي كرد و از همه مسلمانان و مستضعفان جهان خواست تا با كمك يكديگر به ياري خواهران و
برادران خود بشتابند تا اسرائيل نتواند به اشغال سرزمين‌هاي مسلمانان ادامه دهد و ملت فلسطين را تضعيف كرده و از پاي درآورد.

...و تا آزادی همه می آیند

وی اظهار داشت: حضور گسترده مردم در راهپيمايي روز قدس لبيك به نداي رهبركبير انقلاب اسلامي حضرت امام خميني (ره)، تجديد پيمان با آرمان‌هاي نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران و رهنمودهاي حكيمانه رهبر انقلاب و پاسخ
دندان‌شكني به ياوه‌گويي‌ها و تحريم‌هاي بي‌نتيجه غرب عليه نظام و مردم ايران است.

و حالا که نوبت مردم است همه می آیند.

این روزها سخن ها در میان مردم روزه دار استان مرکزی سخن از آمدن است و ایستادن دوباره در مقابل صهیونیسم، در کنار ملت ستمدیده فلسطین.

این روزها مقاومت در کشورهایی چون سوریه نیز الهام بخش حضور گسترده در راهپیمایی است.

مردم آزاده ایران و جهان، در آخرین جمعه ماه رمضان برای حمایت و پشتیبانی از ملتی فریاد اعتراض سر خواهند داد که که در برابر هجمه دشمنان  تا دندان مسلح چیزی جز سنگ و فریاد ندارند، مردمانی که از کودکی و در گهواره مبارزه را می آموزند. مبارزه تا آزادی مسجدالاقصی قبله اول مسلمین...

کد خبر 2107752

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha