۱۰ مرداد ۱۳۹۲، ۱۲:۲۶

گزارش مهر/

مصاف تراکتورسازی و گسترش فولاد در هفته دوم لیگ برتر فوتبال/ اولین دربی سرخابی های تبریز زیر نور ماه

مصاف تراکتورسازی و گسترش فولاد در هفته دوم لیگ برتر فوتبال/ اولین دربی سرخابی های تبریز زیر نور ماه

تبریز – خبرگزاری مهر: تیم های تراکتورسازی و گسترش فولاد تبریز در شرایطی امشب اولین دربی سرخابی های تبریز را در لیگ برتر فوتبال باشگاه های کشور برگزار می کنند که هر دو تیم بازی اول خود را برابر رقبای تهرانی خود واگذار کرده اند.

به گزارش خبرنگار مهر، هفته دوم رقابتهای فوتبال لیگ برتر باشگاه های کشور امشب با انجام پنج دیدار در شهرهای مختلف آغاز می شود که طی ان در یکی از بازی های مهم، تیم های تراکتورسازی و گسترش فولاد تبریز به دیدار یکدیگر می روند.

دیدار امشب تیم های تراکتورسازی و گسترش فولاد تبریز اولین مصاف تاریخ دو تیم در لیگ برتر باشگاه های کشور است. این دو تیم البته یک بار پیش از این با یکدیگر رو در رو شده بودند که آن دیدار از چارچوب بازی های جام حذفی به انجام رسید و این تیم تازه تاسیس گسترش فولاد بود که با هدایت فنی فرهاد کاظمی برابر تیم تراکتورسازی تبریز که از بازیکنان امید خود استفاده می کرد، صاحب پیروزی سه بر دو شد. در آن سال گسترش فولاد تا بازی فینال پیش رفت و در نهایت پس از تیم پرسپولیس، به عنوان نایب قهرمانی دست یافت.

امشب اما در شرایطی اولین دربی سرخابی های تبریز به انجام خواهد رسید که هر دو تیم بازی اول خود را برابر سرخابی های تهران واگذار کرده و لیگ سیزدهم را با باخت آغاز نموده اند.

تراکتورسازی و گسترش فولاد در بازی امروز به دنبال کسب سه امتیاز خواهند بود که این موضوع می تواند زیبایی های اولین دربی سرخابی های تبریز در لیگ برتر را بیشتر کند.

در این بازی تیم تراکتورسازی تغییراتی به اجبار در ترکیب خود خواهد داشت و مجید جلالی باید یک مدافع میانی دیگر را جایگزین مرتضی اسدی کند که در بازی پرسپولیس اخراج شد. پیش بینی می شود نفر جایگزین کاپیتان تراکتورسازان در بازی امشب، فرشید طالبی باشد که در دیدار با پرسپولیس هم پس از 10 نفره شدن تیم تبریزی، در قلب دفاع این تیم به بازی گرفته شد.

البته تغییر دیگری که در ترکیب تراکتورسازان قابل پیش بینی است، اضافه شدن کریم انصاری فرد مهاجم اردبیلی است که پس از صادرشدن کارت بازی اش، در تمرینات تراکتورسازی حضور یافت و اگرچه مصدومیت جزئی هم گریبانگیر این بازیکن شده اما به نظر می رسد او بتواند در این بازی در جمع سرخپوشان قرار بگیرد.

در سوی مقابل تیم گسترش فولاد اما می تواند از تمام داشته هایش به غیر از رسول علیزاده مصدوم استفاده کند. این تیم که در دیدار با استقلال نمایشی تقریبا امیدوار کننده داشت، برای بازی مقابل همشهری نامدار خود سرشار از انگیزه است و باید دید حسین خطیبی که اکنون سرمربی رسمی تیم گسترش فولاد است، شاگردانش برابر بزرگان تراکتورسازی چگونه بازی خواهند کرد.

البته تیم تراکتورسازی پیش از این و بخصوص در چند فصل اخیر در دیدار با همشهری خود شهرداری همواره نتایج مطلوبی گرفته و این بار تیم گسترش فولاد است که باید برابر تیم اول شهر تبریز به میدان برود و پیش بینی می شود کار سختی نیز پیش رو داشته باشد.

کم تجربگی، نبود یک مدافع راست متخصص، عدم هماهنگی در عمق دفاع، آسیب پذیری از کناره ها، نبود یک هافبک هلاق و طراح برای تغذیه مهاجمان و تمرکز نداشتن روی توپ های برگشتی که منجر به دوبار به گل رسیدن تیم استقلال شد، از جمله مشکلات فنی است که تیم گسترش فولاد در دیدار با حریف تهرانی خود داشت و از این رو آبی ها برای نتیجه گیری مقابل تراکتورسازی باید این ضعف ها را پوشش دهند که البته برطرف شدن بعضی از این ضعف ها نیازمند زمان بیشتری است.

تیم تراکتورسازی تبریز نیز در دیدار با پرسپولیس تا حدودی نا هماهنگ نشان داد و مشخص شد که علیرغم داشتن مهره های خوب و با ارزش، این تیم چندان در کارهای تهاجمی با برنامه عمل نمی کند. در اولین بازی شاگردان مجید جلالی در لیگ سیزدهم، آنها چندان چشم نواز بازی نکردند و در طول 90 دقیقه موقعیت آنچنانی برای گلزنی نداشتند. با این حال به رغم وجود اشتباهات داوری، تیم تراکتورسازی در کارهای دفاعی و همچنین در خط میانی عملکرد بدی نداشت و پیش بینی می شود در دیدار با گسترش فولاد، هافبک های سرخپوشان به واسطه برخورداری از تجربه زیاد، نسبت به همتایان خود در تیم مقابل میدانداری بیشتری داشته باشند و بالطبع مدافعان تیم آبی پوش نیز بیشتر از مهاجمان این تیم درگیر بازی باشند.

البته با این اوصاف نباید برتری مطلق را برای تیم تراکتورسازی فرض کرد چراکه تیم گسترش فولاد در بازی با استقلال نشان داد که در خط حمله با استفاده از بازیکنان سرعتی همچون ایمان موسوی و مهرداد بایرامی می تواند از دفاع حریف عبور کند. کما اینکه مدافعان میانی تیم تراکتورسازی چندان از سرعت بالایی برخوردار نیستند و این موضوع می تواند برای حسین خطیبی نکته ای قابل توجه و مورد استفاده تلقی شود.

از سویی برخی از بازیکنان تیم گسترش فولاد بومی هستند و چنانچه در ترکیب آبی پوشان قرار بگیرند، می توان روی انگیزه بالای آنها حساب ویژه ای باز کرد. استفاده از ضربات ایستگاهی به واسطه حضور بازیکنی همچون سعید آقایی دیگر فاکتوری است که گسترش فولادی ها می توانند نسبت به بهره گیری از آن امیدوار باشند.

با این تفاسیر دیدار فرداشب دو تیم همشهری تراکتورسازی و گسترش فولاد تبریز می تواند از جذابیت های زیادی برخوردار بوده و تماشاگران را از دیدن یک فوتبال زیبا سیراب کند. البته به شرطی که مربیان دو تیم کمتر جانب احتیاط را رعایت کرده و تیم شان را برای کسب سه امتیاز وارد زمین مسابقه کنند.

دیدار تیم های تراکتورسازی و گسترش فولاد از ساعت 22 پنجشنبه 10 مرداد در ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز به انجام خواهد رسید.

محمود نصیرپور
 

کد خبر 2107845

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha