۱۰ مرداد ۱۳۹۲، ۱۷:۴۲

در بیانیه کانون مداحان میامی آمده است؛

هوشیاری در صحنه پیچیده کنونی خاورمیانه و دوری از تفرقه نیاز امروز امت اسلامی است

هوشیاری در صحنه پیچیده کنونی خاورمیانه و دوری از تفرقه نیاز امروز امت اسلامی است

میامی – خبرگزاری مهر: کانون مداحان و شاعران آئینی و بسیج مداحان شهرستان میامی در بیانیه ای که به مناسبت روز جهانی قدس صادر کردند با اشاره به این که امروز وحدت مسلمین حول مسئله قدس مهمترین مسئله جهان اسلام است تاکید کردند: هوشیاری در صحنه پیچیده کنونی خاورمیانه و دوری از تفرقه مهمترین نیاز امروز امت اسلامی است.

به گزارش خبرنگار مهر، در این بیانیه از روز قدس به عنوان میراث گرانبهای بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی یاد شده و نشانی از عمق دوراندیشی و هوشمندی امام خمینی (ره) که بیانگر اعتقاد و پایبندی‌اش به اندیشه وحدت و انسجام اسلامی مقابل زورگویان عرصه جهانی معرفی شده است.

این گروه با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران محاسبات مستکبران مبنی بر چپاول منابع و تسلط بر جغرافیای مسلمانان را به هم ریخت و خواب بنی اسرائیل در تصرف از نیل تا فرات را آشفته ساخت تصریح کردند: روز قدس که در اندیشه الهی امام(ره) تجلی یافته بود به گفتمان عمومی مسلمانان تبدیل شد و نوید بخش اجتماع مسلمین بر سر جراحت بزرگ تاریخ شد.

در این بیانیه مسئله قدس یکی از بزرگترین فجایع تاریخ مسلمانان است که با درد و غم و آوارگی مردم سرزمین فلسطین آمیخته شده معرفی و خاطر نشان شد: مسلمانانی که از یوغ استبداد و استعمار رهایی یافته‌اند می گوییم و به آنان را به هوشیاری و پایداری بر اصول اسلامی سفارش می‌نماییم و آنان را از ساده اندیشی نسبت به توطئه‌های پیچیده امریکا و غرب بر حذر می داریم.

اعضای این کانون در این بیانیه شرط استمرار روح اسلام انقلابی در مصر، لیبی، تونس، فلسطین و …  همان شرط محدثه انقلاب های مذکور دانستند و هر گونه انحراف در این مسیر را منجر به حفظ منافع صهیونیست ها و دور شدن از آزادی قدس شریف معرفی کردند.

در پایان این گروه اعلام کردند: ما همه مسلمین جهان را، به چاره اندیشی برای آلام مردم فلسطین، بحرین، میانمار فرا می‌خوانیم و ضمن حمایت از ملت‌های مذکور، با حضوری پر شور و همراه ملت بزرگ ایران و دیگر ملت‌های مسلمان، آزادی قدس شریف را در روز قدس فریاد خواهیم زد و اطمینان داریم که با فریادهای حق طلبانه مسلمانان و سیل خروشان امت اسلامی، روزی آرمان امام راحل(ره) مبنی بر آزادی قدس را به نظاره خواهیم نشست و در مسجدالاقصی نماز شکر و وحدت را اقامه خواهیم کرد. انشاء الله

کد خبر 2108100

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha