۱۹ مرداد ۱۳۹۲، ۱۱:۰۹

قصه‌های الکی پلکی هنوز منتشر نشده‌اند/ رهاسازی تخیل نویسندگان کودک در یک مجموعه

قصه‌های الکی پلکی هنوز منتشر نشده‌اند/ رهاسازی تخیل نویسندگان کودک در یک مجموعه

«قصه‌های الکی پلکی» عنوان مجموعه کتابی است که چند سال است توسط نویسندگان مطرح ادبیات کودک و نوجوان آماده می‌شوند و قرار است توسط پیدایش منتشر شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، «قصه‌های الکی پلکی» عنوان مجموعه‌ای است که قرار است داستان‌های زیادی را برای کودکان در بر بگیرد. ویژگی داستان‌های این مجموعه شدت زیاد عنصر خیال و تخیل است که البته طبق سخن نویسندگان آن، این تخیل کنترل‌شده خواهد بود. در گفتاری کلی، «قصه‌های الکی پلکی» یک سری قصه برای کودکان است که سعی شده سنت‌شکن باشند اما در بیانی بهتر می‌توان گفت نیت نویسندگان این مجموعه، ساختارشکنی است نه سنت‌شکنی.

نویسندگان قصه‌های الکی پلکی که قصه‌هایش از چند سال پیش در حال شکل‌گرفتن هستند، ضمن تاکید بر رهاسازی عنصر خیال خود، بر تبدیل نشدن قصه‌ها به هذیان هم توجه داشته‌اند. با این حال، از ابتدای پیگیری اخبار مربوط به پروژه قصه‌های الکی پلکی و گفتگو با نویسندگان آن، شدت وجود عامل تخیل و عنصر فانتزی، مولفه اصلی و مورد توجه تولیدات آن عنوان شد.

«قصه‌های الکی پلکی» مخاطب خاصی ندارند و می‌توان گروه مخاطبان آن را همه سنین و گروه‌های سنی دانست. طبق سخن نویسندگان این طرح، هم بزرگترها و هم بچه‌ها می‌توانند از داستان‌های الکی پلکی لذت ببرند. نویسندگانی چون مجید راستی، شکوه قاسم‌نیا، محمدرضا شمس، علیرضا متولی، شراره وظیفه شناس، لاله جعفری، ناصر کشاورز و... در این طرح حضور دارند. از ابتدای شکل‌گیری این طرح،‌ قرار بوده حدود 30 عنوان کتاب در قالب این مجموعه چاپ شود که هر کتاب از این مجموعه 25 تا 30 داستان را شامل شود.

طبق سخن دست‌اندرکاران این پروژه، هر قصه‌ بارها و بارها بین نویسندگان دخیل، خوانده و اصلاح شده است. نویسندگانی که در این طرح مشارکت دارند، یکدیگر را با نام نویسندگان جلسات چهارشنبه میز قصه می‌شناسند که در قالب این جلسات و تلاش برای نگارش قصه‌های الکی پلکی، سعی و تمرین زیادی بر بداهه نویسی انجام داده‌اند.

در حال حاضر حدود 2 تا 3 کتاب از این مجموعه در مسیر چاپ قرار دارد، اما خلاف آ‌ن‌چه در برخی محافل و رسانه‌ها منتشر شده است، هنوز عنوانی از «قصه‌های الکی پلکی» منتشر و راهی بازار نشر نشده است.

کد خبر 2112403

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha