۲۰ مرداد ۱۳۹۲، ۱۰:۰۵

نهمین شماره پژوهشنامه ادبیات کودک مقاله می‌خواهد

نهمین شماره پژوهشنامه ادبیات کودک مقاله می‌خواهد

نهمین شماره از پژوهشنامه ادبیات کودک و نوجوان فراخوان دریافت مقالات برای این شماره خود را با موضوع «ادبیات کودک و نوجوان در کشورهای در حال توسعه» و نیز نقد و بررسی آثار آتوسا صالحی منتشر کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، فصلنامه «پژوهشنامه ادبیات کودک و نوجوان» فراخوان دریافت مقاله برای انتشار نهمین شماره از خود در فصل پاییز را با پرونده ویژه‌ای درباره ادبیات کودک و نوجوان در کشورهای در حال توسعه منتشر کرد.

در این پرونده  مسائل و مشکلات و ویژگی‌های کتاب کودک و نوجوان در این کشور‌ها و تجربه‌های آنان از زوایای مختلف مورد توجه قرار می‌گیرد و پژوهشگران نیز می‌توانند آثار خود را برای درج در این پژوهشنامه با محورهای وضعیت کتاب کودک و نوجوان در یکی از کشورهای در حال توسعه (مطالعه‌ موردی)،  تجربه‌های کتابخوانی کودکان و نوجوانان در کشورهای در حال توسعه، نهاد‌ها و سازمان‌ها و جوایز کتاب کودک و نوجوان در کشورهای در حال توسعه،  ریشه‌های بی‌توجهی نسبت به انتشار کتاب‌های کشورهای در حال توسعه در کشورهای توسعه یافته، بررسی تطبیقی کتاب‌های کودک و نوجوان در کشورهای در حال توسعه، معرفی چهره‌های شاخص ادبیات کودک و نوجوان کشورهای در حال توسعه که در جهان مورد توجه قرار گرفته‌اند، همکاری‌های مشترک کشورهای در حال توسعه در ادبیات کودک و نوجوان، بازار کتاب کودک و نوجوان در کشورهای در حال توسعه و وضعیت ترجمه‌ کتاب کودک ایرانی در کشورهای در حال توسعه به دفتر پژوهشنامه ارسال کنند.

همچنین پرونده ویژه نقد این شماه از پژوهشنامه به بررسی آثار آتوسا صالحی اختصاص داد که این فراخوان از منتقدان خواسته است تا درباره آثار وی نیز نقدهای خود را برای درج در این نشریه ارسال کنند.

این فراخوان افزوده است، در دوره‌‌ جدید پژوهشنامه، بخشی به فهرست کتاب‌های پیشنهادی به خانواده‌ها، مدارس، مراکز آموزشی، کتابفروشی‌ها و ... اختصاص یافته است و بر این اساس گروه کار‌شناسی پژوهشنامه کتاب‌های فصل بهار ۱۳۹۲را ارزیابی کرده، فهرستی پیشنهاد خواهد داد و در عین حال امکان پیشنهاد کتاب از سوی منتقدان و صاحب‌نظران دیگر نیز فراهم است. آثار معرفی شده که متن معرفی آنها باید حداکثر 350 کلمه باشد در صورت تصویب در گروه کار‌شناسی در پژوهشنامه منتشر خواهد شد.

پژوهشگران، نویسندگان و کار‌شناسان ادبیات کودک و نوجوان می‌توانند مقاله‌ها و یادداشت‌های خود را برای درج در شماره آتی این نشریه حداکثر تا ۱۵ شهریور به نشانی تهران، خیابان انقلاب، خیابان ۱۲فروردین، خیابان شهید نظری (غربی) کوچه‌ جاوید یکم، شماره‌ 2، طبقه 3، موسسه نشر افق، پژوهشنامه ادبیات کودک و نوجوان و یا صندوق پستی ۱۷۸۷ـ ۱۳۱۵ پژوهشنامه‌ ادبیات کودک و نوجوان و یا نشانی‌ الکترونیکی: Pazhuheshnameh.a.k@gmail.com ارسال کنند.

کد خبر 2112917

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha