۲۱ مرداد ۱۳۹۲، ۱۴:۲۶

محمد محمدنبی خبر داد:

شانس خوبی برای میزبانی جام ملت‌ها داریم/ تیم ملی شهریور در اروپا اردو می‌زند

شانس خوبی برای میزبانی جام ملت‌ها داریم/ تیم ملی شهریور در اروپا اردو می‌زند

دبیر فدراسیون فوتبال اعلام کرد شانس خوبی را برای کسب میزبانی جام ملت‌های آسیا داریم ولی باید کمیته اجرایی AFC هم درخواست‌مان را تائید کند. وی همچنین گفت: احتمالا تیم ملی از 11 و 12 شهرویورماه اردویی آماده‌سازی را در اروپا برگزار می‌کند که در آن اردو دو دیدار تدارکاتی هم انجام خواهد داد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی محمدنبی که پس از نشست مسئولان فدراسیون فوتبال با خبرنگاران صحبت می‌کرد، در مورد کسر امتیاز از تیم‌های لیگ برتری به خاطر تخلف تماشاگرانشان ضمن بیان مطلب فوق گفت: کمیته انضباطی در این خصوص تصمیم می‌گیرد و فدراسیون دخالتی در آنها ندارد، هرچند این مسئله در آئین نامه آمده است. یکی از مواردی که در آئین نامه آمده، همین مسئله است ولی فرهنگ آن در فوتبال ما جا نیفتاده که بزودی این اتفاق رخ می‌دهد.

وی در مورد برنامه‌های تیم ملی و زمان بازگشت کی‌روش به ایران افزود: کی‌روش هفته آینده به ایران می‌آید و فکر می‌کنم 11 یا 12 شهریورماه نخستین اردوی تیم ملی در اروپا برگزار می‌شود. مکان آن مشخص است اما باید قراردادش با کمپ امضا شود که تا هفته آینده محل آن را اعلام می‌کنیم.

دبیر فدراسیون فوتبال با اشاره به اینکه تیم ملی دو بازی هم در زمان برگزاری اردوی خارجی برگزار می‌کند، تاکید کرد: کی‌روش هفته آینده تهران می‌آید و پس از هماهنگی‌های لازم، نام حریفان تیم ملی در آن اردو مشخص می‌شود.

مهدی تاج اعلام کرده برخی از داخل کشور مشکلات ورزشگاه‌ها را به AFC اعلام کردند. وی در مورد این صحبت اظهار داشت: ایشان چنین منظوری نداشتند و تنها اعلام کرده کسری‌های استادیوم‌هایی دسته اولی در رسانه‌های مطرح می‌شود و مسئولان AFC هم متوجه آن می‌شوند.

محمدنبی در پاسخ به پرسش که چرا سال‌های قبل اینگونه نبود که مسئولان AFC از طریق رسانه‌ها از کسری‌ها مطلع شدند، یادآور شد: همین است که به این نتیجه رسیدیم بحث کسری برخی موارد در ورزشگاه‌ها منتقل شده است چه از سوی افراد خاص یا برخی از رسانه‌ها.

آیا کادرفنی تیم فوتبال بزرگسالان ایران دچار تغییر خواهد شد؟ وی در پاسخ به این پرسش خاطرنشان کرد: تیم ملی بزرگسالان همان نفرات قبلی هستند و کارشان را انجام می‌دهند.

دبیر فدراسیون فوتبال در مورد درخواست از AFC برای برگزاری دیدارهای مرحله یک‌شانزدهم نهایی فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا بعد از جام جهانی 2014 برزیل افزود: این درخواست منطقی است و کنفدراسیون فوتبال آسیا باید بداند چهار تیمی که نماینده قاره آسیا در مسابقات جهانی هستند، هر نتیجه‌ای بگیرند تاثیر مستقیم در آینده کنفدراسیون فوتبال آسیا و تصمیم‌‌‎گیری‌های فیفا برای AFC خواهد داشت.

وی در ادامه اضافه کرد: این پیشنهاد منطقی است و قاعدتا در کمیته مسابقات و بعد کمیته اجرایی AFC روی آن بررسی صورت می‌گیرد، فکر می‌کنم با توجه به ادله ما، احتمال برگزاری مرحله یک‌شانزدهم نهایی فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا بعد از جام جهانی وجود داشته باشد.

نبی همچنین در خصوص اعطای میزبانی جام ملت‌های آسیا به ایران هم گفت: برای گرفتن میزبانی جام ملتها 3 مرحله وجود دارد. آماده کردن مستندات، فرستادن مستندات به کمیته مسابقات و تائید آن در کمیته اجرایی AFC. ما دو مرحله را رفتیم و یک مرحله دیگر مانده که قرار است اواخر مردادماه هم جمع بندی در مورد آن صورت می‌گیرد. به نظر من شانس خوبی برای کسب میزبانی داریم ولی باید کمیته اجرایی AFC هم درخواست‌مان را تائید کند تا میزبانی آن مسابقات به ایران واگذار شود.

کد خبر 2114140

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha