۲۲ مرداد ۱۳۹۲، ۱۱:۳۵

نصراللهی در جمع خبرنگاران:

خبرنگاری قصه تلخ و شیرینی است که تامل انسان را بر می انگیزد

خبرنگاری قصه تلخ و شیرینی است که تامل انسان را بر می انگیزد

اراک - خبرگزاری مهر: معاون سیاسی امنیتی استاندار مرکزی با بیان اینکه خبرنگاری قصه تلخ و شیرینی است که تامل انسان را بر می انگیزد گفت: قداست خبرنگاری به قصد ونیت و اراده است و اگر خبرنگاری بتواند اصالت قلم رادر مسیر تعالی به پیش ببرد توانسته زیبایی قلم را اعمال کند .

به گزارش خبرنگار مهر، ابوالقاسم نصراللهی در مراسم تجلیل از اصحاب رسانه و قلم از سوی شهرداری و شورای اسلامی شهر اراک شامگاه روز دوشنبه افزود: عظمت قلم زدن در دنیای ما آشکار نشده است قلم هایی که در اختیار استکبار هستند و اهداف استکبار را مخابره می کنند و با بی‌شرمی تمام از کرامت خود می‌گذرند و به میل استکبار قلم می‌زنند که به واقع این قلم از هیچ قداستی برخوردار نیست.

وی اظهار داشت: خبرنگاران می‌توانند در ایجاد امنیت جامعه که از ملزومات زندگی اجتماعی است ایفای نقش کنند و احساس امنیت را در جامعه ایجاد و مسئولین امنیتی را نسبت به وظایف خود آگاه سازند.

وی با اشاره به اینکه کار خبرنگاری کار دشواری است افزود: جسارت و دید وسیع از ویژگی‌های یک خبرنگار است، اگر خبر در  مسیر، ماموریت و رسالت صحیح خود حرکت کند موجب ایجاد انضباط اجتماعی می‌شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مرکزی خبرنگاری را شغلی جذاب و خطیر دانست و تصریح کرد: شغل خبرنگاری آسیب‌ها و خطرهای فراوانی دارد که مخاطبین کمتر آن را احساس می‌کنند که رسانه‌ها و صاحبان قلم در چه شرایط سخت وخطرناکی قرار دارند.

خبرنگاران پل ارتباطی بین مردم و مسئولین هستند

نصراللهی ابراز داشت: اگر قلم در راستای اصالت خود حرکت کند خود قلم وخبرنگار عامل انضباط اجتماعی است.

وی گفت: خبرنگاران پل ارتباطی بین مردم و مسئولین هستند و می‌توانند در جلب اعتماد مردم نقش موثری ایفا کنند.

نصراللهی اراده خبرنگاران برای انتقال اخبار و اطلاعات به مردم را زیبا و ستودنی عنوان کرد و افزود: رسانه‌های آزاد و صاحب تفکر و تعمق همواره در مسیر انسانی حرکت می‌کنند و نباید خود را در جریان خاصی قرار دهند.

وی با بیان اینکه نقادی با تهمت و فحاشی متفاوت است، اظهار داشت: خبرنگاران باید تلاش کنند تا نقد سازنده و نقدی که اسلام خواسته است را به اجرا و نمایش بگذارند.

رسانه ها کلید توسعه

نصراللهی در پایان افزود: رسانه آزاد اهل فکر و صاحب تامل انسانی است و باید در مسیر صحیح انسانی حرکت کند.

رئیس شورای شهر اسلامی شهر اراک نیز در این مراسم ضمن گرامیداشت روز خبرنگار گفت: شهیدان اهل قلم برای آگاهی بخشی به آحاد جامعه جان خود را تقدیم نمودند و یادگار میراث عظیم اخلاق رسانه هستند.

منوچهر کاظمی افزود:رسانه‌ها در پیشبرد و توسعه جامعه کلید پیروزی و موفقیت می باشند .

وی خاطر نشان کرد: شورای اسلامی شهر اراک خواستار حمایت حقوقی از خبرنگاران و اجرای آیین‌نامه مشاغل سخت و زیان آور، تحقق مسکن خبرنگاران، بیمه کردن اصحاب رسانه و مطبوعات و تامین امنیت شغلی این قشر فرهیخته است.

رئیس شورای شهر اسلامی شهر اراک با اشاره به ماده 76 قانون شوراها تصریح کرد: در راستای ضرورت نظارت مردم بر عملکرد منتخبانشان در شورای شهر 99 درصد جلسات شورای دور سوم به صورت علنی برگزار شده است که نقطه عطفی بر فعالیت شورا بوده است که در راستای شفاف سازی گام های موثری برداشته شده است.

در این مراسم از خبرنگاران و  مدیران مسئول هفته نامه‌های استان، خبرگزاری‌ها و مدیران نمایندگی روزنامه‌های سراسری تجلیل به‌عمل آمد.
 

کد خبر 2114679

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha