۲۲ مرداد ۱۳۹۲، ۱۵:۰۹

حضور کتابخانه ملی و کتابخانه مجلس در نمایشگاه کتاب فرانکفورت به صورت مشترک

حضور کتابخانه ملی و کتابخانه مجلس در نمایشگاه کتاب فرانکفورت به صورت مشترک

کتابخانه ملی و کتابخانه مجلس امسال به طور مشترک در نمایشگاه کتاب فرانکفورت حاضر هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر، در این نمایشگاه که با هدف کمک به صنعت نشر و موسسات فرهنگی کشورها، آشنایی با ادبیات سراسر جهان و توسعه روابط بین‌المللی کشورهای شرکت‌کننده برگزار می‌شود، سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران و کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی به طور مشترک و با مدیریت متمرکز در این نمایشگاه شرکت می‌کنند و مقدمات حضور با همکاری رایزنی فرهنگی ایران در آلمان در حال انجام است.

ارائه تجارب و اقدامات در حوزه دیجیتال‌سازی، نسخ خطی و همچنین نحوه ارائه خدمات به پژوهشگران و اعضای کتابخانه ملی از جمله فعالیت‌هایی است که در این نمایشگاه ارائه می‌شود.

همچنین مذاکره مسوولان سازمان با کتابخانه‌های ملی کشورهای مختلف در خصوص همکاریهای دوجانبه از برنامه‌های حضور سازمان در این نمایشگاه است.

نمایش نسخه‌های دیجیتالی نسخ خطی، پایان‌نامه‌ها، نشریان و منابع مهم و ویژه سازمان در نمایشگاه کتاب فرانکفورت و ارائه پیشرفت‌های ایران در حوزه علم و در عرصه دیجیتال‌سازی منابع از فعالیت‌هایی است که قرار است در شصت و پنجمین دوره نمایشگاه فرانکفورت انجام شود. این نمایشگاه از 17 تا 21 مهرماه در شهر فرانکفورت برگزار می‌شود.

کد خبر 2114844

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha