۲۲ مرداد ۱۳۹۲، ۱۸:۵۸

هاشمی:

ورزش در 33 سال گذشته در مقطع ابتدایی تعطیل بوده است

ورزش در 33 سال گذشته در مقطع ابتدایی تعطیل بوده است

مشهد - خبرگزاری مهر: معاون تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش گفت: ما به دنبال قهرمان پروری در مقطع ابتدایی نیستیم، ورزش در 33 سال گذشته این مقطع تحصیلی تعطیل بوده است.

به گزارش مهر، کیومرث هاشمی ظهر سه شنبه در نشست خبری به مناسبت برگزاری جشنواره فرهنگی – ورزشی دانش آموزان ابتدایی کشور در مشهد اظهار کرد: هر مقام مسئولی در تربیت بدنی بخواهد ورزش حوزه خود را گسترش دهد باید به آموزش و پرورش توجه کند.

معاون تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: بهترین مکانی که می شود در آن به طرح ریزی قهرمانی پرداخت، آموزش و پرورش است و مهمترین دلیلی که در رشته های مدال آور در جهان حضور نداریم، عدم پایه ریزی درست در آموزش و پرورش بوده است.

هاشمی افزود: اصلی ترین تنگنای تربیت بدنی در این وزارت، کمبود نیروی متخصص بوده است که با به کارگیری 34 هزار معلم متخصص، بخشی از کاستیها مرتفع شده است.

وی با بیان این که در مهر ماه، بسکتبال برای پایه هفتم و سال آینده برای پایه هشتم اجرا می شود، گفت:به این ترتیب دانش آموزان می توانند پس از فراغت از تحصیل رشته مورد علاقه را دنبال کنند.

معاون تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به این که یک میلیون دانش آموز در کشور ورزش شنا را آموخته اند، بیان کرد: طبیعی است که چند هزار استعداد به این ورزش پایه هدایت و استخرهای خصوصی نیز رونق یافته اند.

هاشمی تصریح کرد: طی یک برنامه 5 ساله در این معاونت، هزارو 700 مدرسه تخصصی،4 هزار سالن ورزشی و 400 استخر به بهره برداری رسیده است تا جایی که اکنون در هیچ منطقه آموزشی خراسان رضوی، بدون استخر نیستیم.

وی افزود: برای اولین بار5 میلیون دانش آموز در 5 رشته ورزشی آموزش یافته در دوران ابتدایی پس از رقابت در مدرسه و منطقه به مرحله کشوری راه یافته که از دوم تا 12 شهریور آینده به میزبانی خراسان رضوی و در نیشابور با هم رقابت می کنند.

معاون تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش با بیان این که دانش آموزان نخبه ورزشی ضمن تجربه یک زندگی اردویی از سایر فعالیتهای فرهنگی و تربیتی  نیز بهره مند خواهند شد، تصریح کرد: مسابقات پهلوانکها نیز با حضور 10 استان برای به نمایش گذاشتن مهارتهای فردی اجرا می شود.

هاشمی در بخش دیگری از سخنانش به بر پایی نمایشگاه و استقرار کمیته های استعدادیابی فدراسیونها در حاشیه مسابقات اشاره و اظهار کرد: هدف از برگزاری این جشنواره سالم سازی حوزه ورزش قهرمانی با کیفی سازی فعالیتهاست.

وی سرانه ورزشی را بحثی منسوخ شده در جهان دانست و تاکید کرد: اکنون بهره وری از سالنها و اماکن ورزشی مد نظر است اداراتی که در خصوص ورزش فعالیت دارند باید از جزیره ای عمل کردن دست برداشته و در وهله اول به آموزش و پرورش و خانواده ایشان خدمات بدهند.

معاون تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش از دستورالعمل جدید این نهاد به مدارس به خصوص مجتمع های آموزشی مبنی بر استفاده از سالنهای  ورزشی همجوار خبر داد و افزود:اداره نوسازی نیز برای ساخت و سازهایش بنای سالنها را مد نظر قرار داده است.

هاشمی از وجود هزار پایگاه تندرستی در کشور خبر داد و در خصوص ناهنجاریهای قامتی دانش آموزان و به خصوص دختران تصریح کرد: وجود معلمان متخصص در مدارس بهترین گزینه برای شناسایی و معرفی این دانش آموزان با اطلاع اولیا به مراکز یاد شده است.

وی در خصوص خیرین مدرسه ساز بیان کرد: هرچند 550 سالن ورزشی در کشور به همت این عزیزان ایجاد شده است، اما با فرهنگ سازی دینی باقیات صالحات، باید به مدد نسل آینده شتافت.

معاون تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش از اعتماد خانواده ها به محیطهای ورزش زیر مجموعه اش یاد کرد و گفت: حفظ سلامت و شادابی نسل جوان و توسعه ورزش قهرمانی به منظور ایجاد شادابی در جامعه وغرور ملی دردنیا از اهداف کاری ما بوده و زمینه به گونه ای فراهم است که دولت آینده نیز می تواند برنامه های جدیدش را دنبال کند.

کد خبر 2115129

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha