تحولات فلسطین/

آزادی 26 اسیر فلسطینی/گفتگوی تلفنی ابومازن و جان کری

آزادی 26 اسیر فلسطینی/گفتگوی تلفنی ابومازن و جان کری

آزادی 26 اسیر فلسطینی در چارچوب مذاکرات سازش و گفتگوی تلفنی رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و وزیر امور خارجه آمریکا از جمله خبرهای فلسطین به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری العهد لبنان، نخستین گروه از اسرای فلسطینی (شامل 26 اسیر) که قرار بود در چارچوب مذاکرات سازش تشکیلات خودگردان فلسطین و رژیم صهیونیستی آزاد شوند در ساعات پایانی شب گذشته آزاد شدند.

15 نفر از این اسرا که از ساکنان نوارغزه محسوب می شوند به این منطقه اعزام شدند و بقیه به کرانه باختری منتقل شدند. حدود 2 هزار نفر از نزدیکان این اسرا با حمل پرچمهای فلسطین و جنبش فتح و تصاویر اسرا به گذرگاه بیت حانون در شمال نوارغزه آمده و از اسرای آزاد شده استقبال کردند.

از سوی دیگر ابومازن رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با جان کری وزیر امور خارجه آمریکا تلفنی گفتگو کرد. رویدادهای روند سازش در آستانه مذاکرات سازش در این گفتگو مورد بررسی قرار گرفت.

مذاکرات سازش پس از سه سال توقف، 30 جولای (8 مرداد) در واشنگتن از سر گرفته شد. دور دوم این مذاکرات امروز چهارشنبه در قدس اشغالی برگزار خواهد شد. این مذاکرات در حالی از سر گرفته شده است که گروه های فلسطینی با آن مخالف هستند و معتقدند این مسئله به احقاق حقوق ملت فلسطین منجر نخواهد شد. هنوز این مذاکرات از سرگرفته نشده است که رژیم صهیونیستی از تصمیم خود برای ساخت بیش از هزار واحد مسکونی جدیددر شهرکهای صهیونیست نشین واقع در کرانه باختری و قدس اشغالی خبر داده است.

 

کد خبر 2115313

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha