۲۸ مرداد ۱۳۹۲، ۱۴:۴۱

سیدرضا افتخاری اعلام کرد:

مرخصی خسوس کار دستمان داد/ تماس فوتبالیست مشهور برای خرید امتیاز تیم فوتسال

مرخصی خسوس کار دستمان داد/ تماس فوتبالیست مشهور برای خرید امتیاز تیم فوتسال

سرپرست کمیته فوتسال فدراسیون فوتبال با تاکید بر اینکه در فصل آتی لیگ برتر عزم جدی برای مقابله با حاشیه سازان وجود دارد، از واگذاری امتیاز تیم فوتسال شهرداری تبریز به تیم شیرین عسل این شهر خبر داد. وی همچنین از تماس یک فوتبالیست مشهور برای کمک کردن به تسهیل خرید امتیاز یک تیم فوتسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدرضا افتخاری در نشست خبری امروز دوشنبه خود که در محل روابط عمومی فدراسیون فوتبال برگزار شد، ضمن بیان مطلب فوق گفت: به خاطر تقاضای رسانه‌ها برای مصاحبه با سرمربی تیم ملی فوتسال تصمیم بر این شد تا این کنفرانس برگزار شود. در این جلسه دوست داریم علاوه بر برگزاری کنفرانس یک جلسه هم اندیشی با رسانه‌ها نیز داشته باشیم و از نظرات اصحاب رسانه برای پیشرفت کارها استفاده کنیم.

وی افزود: روز یکشنبه در اصفهان مراسم قرعه‌کشی لیگ برتر فوتسال برگزار شد که در این مراسم نیز از خبرنگاران خواستیم تا پیشنهادات و انتقادات خود را برای فوتسال مطرح کنند. زمانی که فوتسال را تحویل گرفتیم، قصدم این بود تا نشست خبری برگزار کنم اما حرفی برای گفتن نبود و ترجیح دادیم تا زمان بگذرد و عملکردمان را بیان کنیم.

* سرمربی تیم ملی یک "اما" گذاشت
سرپرست کمیته فوتسال خاطرنشان کرد: تیم ملی را برای حضور در مسابقات آسیایی و جام جهانی کوچک آماده کرده‌ایم. در بازی‌هایی که به میزبانی روسیه بود حضور داشتم و با خسوس مشورت کردم و متوجه شدم که ایران می‌واند جزو چهار تیم برتر جهان باشد. اما سرمربی تیم ملی ضمن تائید این حرف یک اما گذاشت که باید کمیته فوتسال برای رسیدن به جمع 4 تیم برتر جهان هزینه کند.

* تیم ملی فوتسال شخصیت جهانی دارد
وی اضافه کرد: ایران در فوتسال شخصیت جهانی دارد و همه بازیکنان همدل و رفیق هستند. ما برای تقویت تیم ملی باید  لیگ را طوری برگزار کنیم که منجر به موفقیت شود. البته می‌دانم که شرایط اقتصادی مناسب نیست اما امیدواریم در دولت جدید  مشکلات حل شود، چون می‌دانم دولت جدید می‌خواهد از ورزش حمایت کند و امیدوار به حل  مشکلات هستیم.

* کارت سرمربیان خاطی را باطل می‌کنیم
افتخاری در ادامه یادآور شد: هفته نخست لیگ برتر فوتسال از 14 شهریورماه آغاز می‌شود و برنامه بازی‌ها هم اعلام شده است. برنامه ما در دو بخش است، بخش اول پرسش و پاسخ و بخش دوم به پیشنهادات رسانه‌ها گوش می‌دهیم و آنها را پیگیری و اجرا خواهیم کرد. مسائلی که در لیگ گذشته وجود داشت را به باشگاه‌ها گوشزد کردیم که تکرار نشود. حمله به داور، خروج تیم از زمین ، پرتاب اشیا به داخل زمین از جمله اتفاقاتی بود که به هیچ عنوان مورد قبول ما نبود و به سرمربی‌ها و سرپرست‌ها تذکر دادیم که اگر جو ورزشگاه را بر هم زنند، کارت مسابقات  آنها باطل می‌شود.

* اتفاق سال گذشته را در نطفه خفه کردیم
وی تاکید کرد: تمامی این کارها برای ایجاد نظم در لیگ است که منجر به داشتن  تیم ملی قوی  و مقتدر می شود. سال گذشته برای تیم ملی مشکلی پیش آمد که آنرا در نطفه حذف کردیم که این امر منجر به آرامش در تیم ملی و قهرمانی در بازیهای آسیایی شد.

* واگذاری امتیاز شهرداری تبریز به شیرین عسل
سرپرست کمیته فوتسال فدراسیون فوتبال همچنین از واگذاری امتیاز تیم فوتسال شهرداری تبریز به تیم شیرین عسل این شهر خبر داد و گفت: ما از حضور بخش خصوصی در فوتسال استقبال می‌کنیم.

* در دولت جدید مشکل فوتسال هم حل می‌شود
سرپرست کمیته فوتسال در ادامه به راهکارهای تقویت فوتسال ایران اشاره کرد و گفت: باید لیگ را طور برگزار کرد که بازیکنان در باشگاه رشد کنند. قبول دارم هم شرایط باشگاهها کمی مشکل دارد و هم اوضاع اقتصادی کشور ولی امیدواریم در دولت جدید این مشکلات حل شود.

* منتظر بودجه نشدیم
وی ادامه داد: ما منتظر بودجه ننشستیم به همین خاطر برنامه ها را تنظیم و آماده اجرا کردیم و امیدواریم که این مشکلات را حل کنیم.

* مشکلات مالی با حق پخش حل می‌شود
افتخاری در پاسخ به این سوال که در بدو ورودتان به کمیته فوتسال قول حل مشکلات مالی را داده بودید این قولتان به کجا رسید گفت: مشکلات مالی زمانی حل می شود بتوانیم پخش مستقیم مسابقات فوتسال را بگیریم و تیمها درآمدزایی و اسپانسر داشته باشد. من با تقدسی نژاد صحبت کردم که وی قول داد مشکل حق پخش مسابقات حل شود. حالا شنیده ام که آنها دنبال یک جلسه مشترک به فدراسیون فوتبال هستند تا مساله حق پخش حل شود.

* می‌خواهیم فدراسیون فوتسال داشته باشیم
سرپرست کمیته فوتسال درباره تبدیل این کمیته به فدراسیون فوتسال گفت: فوتسال چیزی کمتر از هندبال ندارد. فوتسال هم می تواند برای خودش فدراسیون داشته باشد اما چون دوره خدمت وزارت قبلی در حال اتمام بود تصمیم گرفتیم این پیشنهاد را در دولت جدید مطرح کنیم.

افتخاری خاطرنشان کرد: البته ما برای ارتقای کمیته فوتسال به نایب رئیس فدراسیون فوتبال هم اقدام کرده ایم و قرار است در جلسه بعدی مجمع فدراسیون که احتمالا شهریور ماه خواهد بود به این موضوع رای مثبت داده شود.

* سهمیه تهران در لیگ برتر فوتسال کم است
وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر وضعیت تیم فوتسال تاسیسات دریایی تاکید کرد: ما موافق خروج این تیم از تهران نیستیم. شهر تهران در فوتسال سهمیه کمی دارد. روز اولی که تاسیسات به لیگ برتر صعود کرد خوشحال بودیم که یک تیم کاملا خصوصی وارد لیگ شده ولی بعد از تصمیم برای انصراف ازتیم ملی متوجه شدیم که آنها هم به تشکیلات دولتی وابسته هستند.

افتخاری ادامه داد: به هر حال پرسپولیس بهزیستی گزینه اول خرید امتیاز تاسیسات است و من و محمد رویانیان هم در این خصوص صحبتهایی داشته ایم.

* طاهری گفت مشکلی برای واگذاری امتیاز نوین به مشهد نداریم
وی با اشاره به واگذاری امتیاز تیم گیتی پسند نوین هم تصریح کرد: تیم پرسپولیس مشهد مذاکراتی با گیتی پسند نوین داشته اند و اعلام کرده اند به توافق نهایی در این خصوص رسیده اند. من روز گذشته اصفهان بودم و با علی طاهری مدیرعامل گیتی پسند در این باره صحبت کردم که او گفت که مشکلی برای فروش امتیاز به پرسپولیس مشهد ندارند و فقط منتظر دریافت پول هستند.

* دیگر هیچ کس جرات تبانی ندارد
سرپرست کمیته فوتسال درباره احتمال ماندن گیتی پسند نوین در لیگ و ایجاد شائبات تبانی در مسابقات لیگ برتر بین این دو تیم هم خانواده یاد آور شد: تبانی در فوتسال تمام شد. ما به شدت با این موضوع برخوردکردیم و دیگر هیچ کس جرات تبانی ندارد.

* بحث ترس از فردوسی‌پور مطرح نبود
افتخاری درباره اینکه گفته می شود مسوولان باشگاه گیتی پسند از ترس عادل فردوسی پور با انتقال گیتی پسند نوین به مشهد مخالفت کردند گفت: اینطور نیست؛ اینجا بحث تیم نفت تهران نیست که در لیگ دو تیم داشته باشد. شما می دانید که در نفت تهران چه کسانی دنبال تیم بودند تا آن را به اراک ببرند. ضمن اینکه گزینه اول گیتی پسند نوین شهرداری اصفهان بود ولی تا مشخص شدند شهردار و تکلیف تیم بعد از انتخابات شوراها مقداری زمان می برد.

* با صحبت‌هایشان ایجاد تنش کردند
وی ادامه داد: البته پس از آنکه با تیم پرسپولیس مشهد مذاکراتی انجام شد بعضی از افرادی که دنبال مسائلی بودند با صحبتهایشان ایجاد تنش کردند و باعث شدند به جای نزدیک شدن این تیمها فاصله بین آنها بیفتد.

* تماس فوتبالیست مشهور برای کمک به خرید امتیاز گیتی پسند نوین
افتخاری همچنین به تماسهای چند نفر برای راضی کردن گیتی پسند نوین برای فروش امتیازش به پرسپولیس مشهد اشاره کرد و گفت: در فرودگاه اصفهان بودم که سه نفر واسطه که یکی از آنها یک فوتبالیست مشهور بود از من خواست پا درمیانی کنم و به علی طاهری برای فروش امتیاز گیتی پسند نوین تماس بگیرم.

مرخصی دادن به خسوس به ضررمان شد!
سرپرست کمیته فوتسال درباره پیشنهادات کشورهای دیگر به خسوس کاندلاس سرمربی تیم ملی فوتسال ایران هم گفت: مرخصی دادنمان به خسوس به ضررمان تمام شد چون او حالا برایمان رقیب آورده است! به هر حال خسوس آدمی نیست که دروغ بگوید. او چند پیشنهاد دارد ولی علاقه دارد در ایران کار کند.

* قرارداد خسوس اضافه می‌شود
افتخاری ادامه داد: خسوس امتحانش را خوب پس داده است و نرخش مشخص است. به همین دلیل قرارداد او را افزایش می‌دهم چون او ارزشش را دارد. البته اول باید با کفاشیان صحبت کنم و ببینم که فدراسیون فوتبال چقدر اعتبار دارد. اجازه بدهید ابتدا میزان اعتبارمان مشخص شود و سپس درباره میزان افزایش قرارداد خسوس صحبت کنیم.

* از جوراندیرو و ترابیان کمک می‌گیریم
وی در بخشی از صحبت‌هایش به برگزاری اردوی آماده سازی تیم ملی فوتسال ایران در برزیل اشاره کرد و افزود: جورانیدو سرمربی پیشین تیم ملی فوتسال ایران قرار است به ما برای برگزاری بازی دوستانه کمک کند. همچنین از عباس ترابیان (رئیس سابق کمیته فوتسال) هم کمک خواهیم گرفت.

* جرات نکردم با خسوس قرارداد بلندمدت ببندم!
سرپرست کمیته فوتسال در پاسخ به این سئوال که "آیا قرارداد بستن با سرمربی تیم ملی برای چند ماه کار درستی است"؟ اظهار داشت: ما دوست داشتیم با وی قرارداد بلندمدت ببندیم ولی با این وضعیت فدراسیون فوتبال نمی‌شد. با توجه به شرایط مالی فدراسیون و اینکه کمیته ملی المپیک نمی‌توانست پول مربیان خارجی را بدهد جرات نکردم با خسوس قرارداد بلند مدت ببندم.

* مطالبات AFC را بگیریم مشکلات حل می‌شود
افتخاری در ادامه تاکید کرد: به هر حال شرایط عوض خواهد شد. ما مطالباتی از دولت و AFC داریم که شخص رئیس جمهور برای حل آن دستور داده است. اگر این پول‌ها بیاید می‌توانیم قرارداد بلندمدت هم ببندیم. ما به داشته‌های خودمان نگاه می‌کنیم و قرارداد می‌بندیم.

* اگر در برزیل هم نتیجه نگیریم خسوس ابقا می‌شود
وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر ابقا شدن خسوس در صورت ناکامی تیم ملی در مسابقات جام جهانی کوچک برزیل، تصریح کرد: خسوس در اینصورت هم ابقا می‌شود. ما امیدواریم که وی نتیجه بگیرد چون با مسابقاتی که مقابل هلند و روسیه برگزار کردیم قدرتمان را به آنها نشان دادیم. این تیم‌ها تلاش می‌کردند حداقل یک امتیاز از ایران بگیرند. تیم ما در حال حاضر یکدست و یکدل شده است در حالی که قبلا متکی به چند بازیکن بود.

* داوران ما مستقیم از کره جنوبی به کویت رفته بودند
بحث محرومیت سه داور بین المللی فوتسال ایران به خاطر حضور در مسابقات فوتسال کویت، از دیگر مسائل مطرح شده در نشست خبری افتخاری بود. وی در این خصوص گفت: من به نماینده AFC هم زنگ زدم و گلایه کردم که حضور شما در این مسابقات، به آن رسمیت داد. کارهایی که در ایران اتفاق افتاد خارج از چارچوب و مقررات بود. در حالی که داوران ما در مسابقات داخل سالن آسیایی در کره جنوبی حضور داشتند، به یکباره دیدیم که در مرحله بعدی مسابقات حضور ندارند. وقتی پرس و جو کردیم به ما گفتند که عملکرد این داوران خوب نبوده و به ایران برگشته‌اند ولی بعدا مشخص شد که آنها مستقیم توسط یک واسه از کره به کویت رفته بودند در حالی که مجوز نداشتند.

* دبیری اعتراف کرد اشتباه کرده است
سرپرست کمیته فوتسال خاطرنشان کرد: این رفتار چند سال ادامه داشت که امسال تهدید کردیم و فدراسیون هم کار خودش را کرد. فکر نکنم سال آینده این اتفاق رخ بدهد. حتی افشین دبیری مدیرعامل باشگاه دبیری تماس گرفت و اعتراف کرد که در اعزام تیمش به مسابقات کویت اشتباه کرده است. دلیل نمی‌شود یک تیم ایرانی بدون برنامه و مطالعه و تمرین به مسابقات برون مرزی برود، بدون اینکه حتی مربی خوبی بالای سرش باشد!

* شورای برون مرزی با خروج دبیری مخالفت کرد
خبرنگاری به افتخاری یادآوری کرد که خروج تیم دبیری تبریز از ایران و شرکت در مسابقات فوتسال کویت با هماهنگی مهدی محمد نبی دبیر فدراسیون فوتبال انجام شده است؛ در حالی که نامه نبی هم برای موافقت در این خصوص وجود دارد. افتخاری در اینباره گفت: شما یک روی سکه را دیده‌اید. من هم نامه موافقت نبی را دیدم ولی بعد از این نامه، شورای برون مرزی با خروج تیم دبیری مخالفت کرده بود.

* کمیته داوران هم از اعزام داوران بی خبر بود
وی درباره داوران افزود: باور کنید مسائلی پشت پرده حضور داوران در مسابقات کویت بود که کمیته داوران هم بی خبر بود. داوران ما از طریق یک واسطه از چین و کره جنوبی روانه کویت شدند. در حالی که کمیته داوران اصلا در این قضیه دخالتی نداشت.

خبرنگاری خطاب به افتخاری گفت که نبی و حسین عسگری رئیس دپارتمان داوری قصد داشتند سه داور دیگر را به خاطر پول زیادی که به داوران می‌دادند به کویت بفرستند ولی بعد از آنکه این داوران مورد قبول مسئولان مسابقات کویت قرار نگرفتند، سه داور دیگر ایرانی که در کره جنوبی بودند مد نظر قرار گرفتند. از آنجا که این داوران مورد نظر دپارتمان داوری نبودند، اینطور القا شد که این داوران خطا کار هستند و نباید به کویت می‌رفتند.

افتخاری در اینباره تصریح کرد: من نمی‌خواهم این مسئله را باز کنم و صحبت از بحث مالی هم در این حد جایز نیست. اگر کمیته داوران بخواهد داوری را اعزام کند، حتما رو نوشتی از آن به دست ما می‌رسد در حالی که عسگری این رو نوشت را به من نداد.
 

کد خبر 2118610

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha