۳۰ مرداد ۱۳۹۲، ۹:۱۲

در پی نيم قرن تلاش ديني و سياسي/

همايش نكوداشت آيت الله مهمان نواز در بجنورد آغاز شد

همايش نكوداشت آيت الله مهمان نواز در بجنورد آغاز شد

بجنورد - خبرگزاري مهر: همايش نكوداشت آيت الله حبيب الله مهمان نواز؛ نماينده مردم خراسان شمالي در مجلس خبرگان رهبري و امام جمعه سابق بجنورد، از دقايقي پيش در محل مصلي امام خميني(ره) مركز استان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار مهر، آيين نكوداشت آيت الله حبيب الله مهمان نواز؛ عضو سه دوره مجلس خبرگان رهبري، از ساعت 9 صبح امروز؛ چهارشنبه سي ام مرداد ماه با حضور علماء برجسته و شماري از مسئولان كشوري و استاني در محل مصلي امام خميني(ره) بجنورد آغاز شد.

در اين مراسم شخصیت هایی چون حجت‌الاسلام سيدرضا تقوي؛ رييس شوراي سياست‌گذاري ائمه جمعه كشور، حجت الاسلام و المسلمین احمد مروی، معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری، آيت الله معصومي از هم درسان آيت الله مهمان نواز، آیت الله عبدالجواد غرویان، امام جمعه سابق نيشابور و شماري ديگر از هم دوره هاي وی حضور دارند.

علاوه بر سخنراني شخصيت ها و علماء حاضر در اين همايش، رونمایی از تمبر نکوداشت آیت الله مهمان نواز، پخش مستند زندگی و کلیپ تهیه شده از خطبه های آیت الله مهمان نواز، توزیع کتابچه ای در معرفی شخصیت وی، افتتاح مهد کودک و پارک آدینه، بهره برداری از ساختمان نوساز دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان و کلنگ زنی ساختمان دفتر امام جمعه بجنورد از جمله برنامه های همایش نکوداشت آیت الله مهمان نواز ذكر شده است.

گفتني است، آیت‌الله مهمان‌نواز قبل از پیروزی انقلاب اسلامی رهبری مبارزات مردم شمال خراسان علیه رژیم طاغوت را بر عهده داشت و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز از هجدهم شهریور سال 59 با حکم بنیانگذار جمهوری اسلامی، حضرت امام خمینی(ره) به عنوان امام جمعه بجنورد منصوب شد.

وی در سال های پس از تشکیل مجلس خبرگان رهبری در نظام جمهوری اسلامی برای سه دوره نمایندگی مردم استان های خراسان بزرگ و خراسان شمالی را در این مجلس عهده دار بود و در این مدت نقشی اساسی در هدایت و تقویت روحیه معنوی مردم این خطه از ایران اسلامی داشت.

تیر ماه سال گذشته بود که اولین امام جمعه بجنورد با موافقت مقام معظم رهبری، بعد از 32 سال اقامه نماز در این شهر، به دلیل کهولت سن و وضعیت جسمانی ضعیف، از این سمت کناره گیری کرد.

تصویری از آخرین اقامه نماز جمعه بجنورد توسط آیت الله مهمان نواز

آیت الله حبیب الله مهمان نواز که هم اکنون 87 سال سن دارد، 23 تیرماه سال 91 آخرین نماز جمعه بجنورد به امامت خود را در مصلای امام خمینی(ره) اقامه و با مردم این شهر خداحافظی کرد.

پس از کناره گیری آیت الله مهمان نواز از امامت جمعه مرکز استان خراسان شمالی، حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی به عنوان امام جمعه جدید بجنورد منصوب شد.

آیت الله مهمان نواز هم اکنون نماینده مردم خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری است.

 

کد خبر 2119705

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha