۲۹ مرداد ۱۳۹۲، ۱۸:۵۷

در آستانه همایش نکوداشت آیت الله مهمان نواز؛

اداره کل اوقاف خراسان شمالی از آیت الله مهمان نواز تقدیر کرد

اداره کل اوقاف خراسان شمالی از آیت الله مهمان نواز تقدیر کرد

بجنورد - خبرگزاری مهر: در آستانه برگزاری همایش نکوداشت آیت الله حبیب الله مهمان نواز، نماینده مردم خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه پیشین بجنورد، اداره کل اوقاف و امور خیریه استان از نیم قرن مجاهدت دینی و سیاسی این عالم دینی قدردانی کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، در آستانه برگزاری همایش بزرگداشت آیت الله حبیب الله مهمان نواز، عضو سه دوره مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه سابق مرکز استان خراسان شمالی که بر اساس برنامه چهارشنبه برابر با سی ام مرداد ماه و همزمان با روز جهانی مساجد در محل مصلی امام خمینی(ره) بجنورد برگزار می شود؛ اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی از بیش از نیم قرن مجاهدت دینی و سیاسی این عالم بزرگ قدردانی و تجلیل کرد.

در متن تقدیرنامه اداره کل اوقاف و امور خیریه استان، پس از حمد خداوند متعال و با صلوات بر محمد و آل محمد (ص)، خطاب به محضر مبارک حضرت آیت الله مهمان نواز(دامت برکاته)، آمده است: پویندگان طریق دانش که سنگ فرش راهشان بال ملائک است و طالبان علم که دل به دریای لایتناهی معارف سپرده اند، وامدار بزرگ مردان مجاهدی هستند که عمر گرانمایه خود را چراغ افروز راه دانایی نموده و به جهد بی دریغ خویش ناخدای کشتی علم تا ساحل خردمندی بوده اند.

در ادامه این تقدیرنامه آمده است: شرح و تبیین علوم گران سنگ اهل بیت(علیهم السلام) که گنجینه بی بدیل هدایت است به همت اساتید شایسته ای چون شما راهگشای طلاب علوم دینی است، شما که همواره با مجاهدت خالصانه، تعلیم مستعدانه و دانشمداری دلسوزانه به گشودن ابواب دانش به روی مشتاقان آن همت گمارده اید.

در بخش دیگری از این تقدیرنامه آمده است: اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی و هیئت امنای مساجد و بقاع متبرکه و واقفین، با نهایت احترام و ادب تلاش های ارزشمند شما را طی سال های متمادی ارج می نهیم و از خدای متعال می خواهیم که در مسیر درخشان نشر معارف دین مبین اسلام مؤید و محفوظ باشید.

به گزارش خبرنگار مهر، آيين نكوداشت آيت الله مهمان نواز، چهارشنبه سي ام مرداد ماه در محل مصلي امام خميني(ره) بجنورد با حضور شخصیت هایی چون حجت‌الاسلام سيدرضا تقوي؛ رييس شوراي سياست‌گذاري ائمه جمعه كشور، حجت الاسلام و المسلمین احمد مروی، معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری، آيت الله معصومي از هم درسان آيت الله مهمان نواز، آیت الله عبدالجواد غرویان، امام جمعه سابق نيشابور و شماري ديگر از هم دوره هاي وی برگزار می شود.

آیت‌الله مهمان‌نواز قبل از پیروزی انقلاب اسلامی رهبری مبارزات مردم شمال خراسان علیه رژیم طاغوت را بر عهده داشت و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز از هجدهم شهریور سال 59 با حکم بنیانگذار جمهوری اسلامی، حضرت امام خمینی(ره) به عنوان امام جمعه بجنورد منصوب شد.

وی در سال های پس از تشکیل مجلس خبرگان رهبری در نظام جمهوری اسلامی برای سه دوره نمایندگی مردم استان های خراسان بزرگ و خراسان شمالی را در این مجلس عهده دار بود و در این مدت نقشی اساسی در هدایت و تقویت روحیه معنوی مردم این خطه از ایران اسلامی داشت.

تیر ماه سال گذشته بود که اولین امام جمعه بجنورد با موافقت مقام معظم رهیری، بعد از 32 سال اقامه نماز این شهر، به دلیل کهولت سن و وضعیت جسمانی ضعیف، از این سمت کناره گیری کرد.

آیت الله حبیب الله مهمان نواز 23 تیرماه سال 91 آخرین نماز جمعه بجنورد به امامت خود را در مصلای امام خمینی(ره) اقامه و با مردم این شهر خداحافظی کرد.

پس از کناره گیری آیت الله مهمان نواز از امامت جمعه مرکز استان خراسان شمالی، حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی به عنوان امام جمعه جدید بجنورد منصوب شد.
 

کد خبر 2119578

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha