۳۰ مرداد ۱۳۹۲، ۱۵:۳۱

حجت الاسلام تقوي:

جامعه اسلامي مديون علمايي چون آيت الله مهمان نواز است

جامعه اسلامي مديون علمايي چون آيت الله مهمان نواز است

بجنورد - خبرگزاري مهر: رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور، آيت الله حبيب الله مهمان نواز را عالم عامل به آموزه هاي اسلامي ذكر كرد و گفت: جامعه اسلامي مديون علمايي چون آيت الله مهمان نواز است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سيدرضا تقوي ظهر چهارشنبه در همايش نكوداشت آيت الله حبيب الله مهمان نواز، نماينده مردم خراسان شمالي در مجلس خبرگان رهبري و امام جمعه سابق بجنورد، اين همايش را محفل بسيار ارزشمند، پرمعنا و داراي پيام بلند دانست و افزود: همايش بزرگداشت آيت الله مهمان نواز بر پايه علم، عالم، عمل مخلصانه و خدمت صادقانه برگزار شده و نشان از عشق ورزيدن به خصائل معنوي و آسماني دارد.

وي در ادامه به ارتباط علم و خدمت صادقانه پرداخت و گفت: محتواي برگزاري چنين مجالسي تجليل از اين ارزش ها بوده و اين مسئله نيز به نوبه خود، عبادت محسوب مي شود.

حجت الاسلام تقوي با بيان اين كه در حضور عالم بودن و به آموزه هاي ديني و الهي آنان گوش فرادادن عبادت به شمار رفته و در پرونده انسان ذخيره خواهد شد، عنوان كرد: از طرف ديگر عالم بودن نيز داراي مسئوليت ها و رسالت هايي دارد و هر چه مسئوليت بالاتر و حوزه اختيارات بيشتر باشد، تكليف نيز سنگين تر خواهد بود.

وي اضافه كرد: علما مسئوليت هاي بسيار سنگيني دارند چرا كه خود علم تكليف آور است و هر چقدر انسان علم فرا گيرد به همان نسبت مسئوليت وي نيز سنگين تر خواهد شد.

حجت الاسلام تقوي با اشاره به ارزش علم آموزي در مكتب اسلام، اظهار كرد: در مكتب دين اسلام، علم آن چنان ارزش دارد كه مدرسه محل عبادت محسوب مي شود و دانشجو، دانش آموز و طلبه نيز بر بال ملائك مي نشيند و در هنگام تحصيل ثواب عبادت براي آنها نوشته مي شود.

وي علم را ارزشي دانست كه بايد آن را در مسير خدمت به خلق الله قرار داد و به همين دليل نيز در هر كجاي آموزه هاي اسلامي كه توصيه به علم شده است، در پي آن عمل به علم نيز مورد تاكيد قرار گرفته است.

عضو سابق شورای عالی انقلاب فرهنگی تاكيد كرد: به همين دليل لازم است هر چه علم انسان پيشرفت كند، تربيت و تزكيه او نيز افزايش يابد تا از اين علم در راستاي اهداف عالي الهي و خدمت به مردم استفاده شود.

وي با بيان اين كه داشتن علم به تنهايي كافي نيست، اظهار داشت: امروز در كشورهاي استكباري غربي، علم پيشرفت فراواني كرده اما به دليل اينكه همراه با اين علم تربيت و تزكيه نبوده است، اين علم در خدمت اهداف استكباري قرار گرفته و در بسياري از نقاط دنيا با استفاده از همين علم، مردم را مورد هجوم و غارت قرار داده اند.

حجت الاسلام تقوي علم آموزي به همراه تربيت و پس از آن نشر علم را از جمله مسئوليت هاي يك جوينده علم دانست و گفت: زكات علم نشر آن است و اگر كسي بعد از علم آموزي در پي خدمت به خلق برنيايد، علم او چندان ارزشي نخواهد داشت.

آيت الله مهمان نواز عالم عامل به آموزه هاي ديني است

رييس شوراي سياست گذاري ائمه جمعه كشور در ادامه با بيان اين كه تمامي خصوصيات يك عالم ديني در وجود آيت الله حبيب الله مهمان نواز نهفته است، اظهار داشت: اين عالم بزرگ با هجرت به منطقه شمال خراسان، در طي بيش از نيم قرن تلاش، مسئوليت ديني و الهي خود را انجام داد.

حجت الاسلام تقوي افزود: در حال حاضر در خراسان شمالي همه از اين انسان ارزشمند، به عنوان انساني نيك ياد مي كنند و تلاش هاي وي را ارج مي نهند.

وي با اشاره به اين كه آيت الله مهمان نواز نيازمند برگزاري چنين مراسمات و همايش هايي نيست، تصريح كرد: ما به شناخت و الگوگيري از چنين انسان هايي نيازمنديم، تا راهنمايي هاي آنان چراغ راه آينده مردم اين منطقه باشد.

اين مسئول با بيان اين كه امروز جامعه اسلامي مديون علمايي چون آيت الله مهمان نواز است، تصريح كرد: روحانيت به وجود شخصيت هايي چون آيت الله مهمان نواز افتخار مي كند، عالم بزرگي كه شجاعانه در فراز و نشيب ها ايستاده و رسالت خويش را به خوبي انجام داده است.

وي آيت الله مهمان نواز را سرمايه معنوي و تاريخي براي آينده ملت و منطقه دانست و گفت: آنچه كه سبب جذب مردم به اين عالم بزرگ مي شود، تنها دانش و علم وي نيست بلكه اخلاقيات و صفات عالي انساني وي نيز مردم منطقه را بر شمع وجودش گرد هم آورده است.

حجت الاسلام تقوي با اشاره به علاقه شديد رهبر معظم انقلاب به آيت الله مهمان نواز، عنوان كرد: رهبر انقلاب همواره از آيت الله مهمان نواز به عنوان سرمايه ارزشمند مردم اين منطقه ياد مي كنند.

 

کد خبر 2120177

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha