۳۰ مرداد ۱۳۹۲، ۹:۳۵

حجت الاسلام سعادتي:

آیت الله مهمان نواز محور اصلی فعالیت های حوزه علمیه خراسان شمالي است

آیت الله مهمان نواز محور اصلی فعالیت های حوزه علمیه خراسان شمالي است

بجنورد - خبرگزاري مهر: معاون پژوهش نمایندگی حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: آیت الله حبيب الله مهمان نواز مؤسس، مدیر و محور اصلی فعالیت های حوزه علمیه استان محسوب مي شود.

حجت الاسلام امید سعادتی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به برگزاری همایش نکوداشت آیت الله حبیب الله مهمان نواز، نماینده مردم خراسان شمالي در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه سابق بجنورد، اين همایش نکوداشت را اقدامي نیک و شایسته دانست و افزود: با برگزاری چنین آیین هایی، نخبگان دینی و علمی جامعه به جوانان و نوجوانان معرفی شده و به عنوان الگو مورد استفاده قرار مي گيرند.

وي با يادآوري نقش آيت الله مهمان نواز در ارتقاي حوزه هاي علميه خراسان شمالي، رشد مدارس علمیه خراسان شمالی را مرهون تلاش‌های این عالم دینی دانست و گفت: آیت الله مهمان نواز مؤسس، مدیر و محور اصلی فعالیت های حوزه علمیه استان است.

حجت الاسلام سعادتي به نیم قرن فعالیت ارزشمند آيت الله مهمان نواز در استان خراسان بزرگ و پس از آن خراسان شمالی پرداخت و عنوان كرد: اين عالم ديني دروس اخلاق را در حوزه های علمیه تدریس می کرد و در این زمینه نیز شاگردان بسیاری را تحويل جامعه اسلامي داد.

وي با يادآوري تلاش‌های آیت الله مهمان نواز برای ارتقای جایگاه و شمار مدارس حوزوی خراسان شمالی، تصريح كرد: با تلاش هاي اين عالم بزرگ در حال حاضر هزار و 700 طلبه زن و مرد در سیزده مدرسه علمیه استان تحصیل می کنند و علاوه بر اين آيت الله مهمان نواز خود حوزه علمیه امام خمینی(ره) بجنورد را تأسیس و برای چندین سال نیز آن مدیریت آن را بر عهده داشت.

حجت الاسلام سعادتی گفت: بسیاری از استادان حوزه و دانشگاه و نیز مدیران و مسؤولان خراسان شمالی، تریبت شده این استاد اخلاق هستند و شماری از شاگردان آیت الله مهمان نواز نيز در حال حاضر در جایگاه های کشوری مسئوليت دارند.

به گفته وي با تلاش ها و رهنمون های آیت الله مهمان نواز، در حال حاضر حوزه های علمیه خراسان شمالی در بین 90 مدرسه خراسان بزرگ، جزء مدارس برتر به شمار می روند به گونه اي كه طی سال های اخیرمدرسه علمیه شهرستان شیروان رتبه هفتم و مدرسه علمیه شهرستان مرزی راز و جرگلان نیز رتبه دوازدهم را در بین حوزه های علمیه خراسان بزرگ كسب كرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله مهمان نواز هجدهم شهریور سال 59 با حکم بنیانگذار جمهوری اسلامی، حضرت امام خمینی(ره) به عنوان امام جمعه بجنورد منصوب شد و به مدت 32 سال اقامت نماز جمعه مرکز استان خراسان شمالی را بر عهده داشت.

وی که هم اکنون 87 سال سن دارد، تیر ماه سال گذشته با موافقت مقام معظم رهبری، به دلیل کهولت سن و وضعیت جسمانی ضعیف، از این مسؤولیت کناره گیری کرد و حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی به جای وی منصوب شد.

کد خبر 2119742

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha