۳۰ مرداد ۱۳۹۲، ۱۷:۱۰

احمدي بيغش:

آيت الله مهمان نواز سرمايه اي براي پايداري اسلام است

آيت الله مهمان نواز سرمايه اي براي پايداري اسلام است

بجنورد - خبرگزاری مهر: استاندار خراسان شمالي با اشاره به بيش از نيم قرن تلاش ديني و فرهنگي آيت الله مهمان نواز در خراسان شمالي گفت: اين عالم بزرگ سرمايه اي براي پايداري اسلام است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود احمدي بيغش ظهر چهارشنبه در همايش نكوداشت آيت الله حبيب الله مهمان نواز، عضو مجلس خبرگان رهبري و امام جمعه سابق بجنورد، عنوان كرد: آيت الله مهمان نواز عالمي ذوب در مكتب سيد الشهدا(ع) است كه عمر خود را صرف ترويج آموزه هاي ديني و الهي كرده است.

وي با اشاره به اينكه آيت الله مهمان نواز به واسطه تواضع و فروتني با برگزاري اين همايش مخالف بود، افزود: اصرار مسئولان استان براي برگزاري چنين مراسمي به اين دليل است كه در واقع ما اين همايش و تجليل از روحيه و مكتب اين عالم بزرگ نيازمنديم.

احمدي بيغش با يادآوري اين كه آيت الله مهمان نواز در دوران تاريك رژيم ستم شاهي و در زماني كه پوشيدن لباس روحانيت خود به تنهايي مشكلات فراواني را به بار مي آورد، آشكارا به دفاع از مكتب اسلام پرداخت، اظهار داشت: اين مرد بزرگ بيش از نيم قرن به ترويج آموزه هاي ديني در بين مردم اين منطقه همت گماشت.

وي اضافه كرد: بايد چنين شخصيت هايي به مردم و به خصوص نسل آينده معرفي شوند تا همه بدانند كه اين انقلاب و نظام به آساني به دست نيامده و كساني عمر خود را براي برپايي نظام اسلامي در اين كشور مصروف كرده اند.

نماينده عالي دولت در خراسان شمالي آيت الله مهمان نواز را سرمايه اي براي پايداري دين اسلام دانست و گفت: مردم استان به داشتن چنين عالم بزرگواري افتخار مي كنند و همواره قدردان زحمات وي خواهند بود.

احمدي بيغش گفت: از خداوند متعال مي خواهيم كه سايه اين مرد بزرگ را بر سر مردم اين استان مستدام بدارد، تا مردم و مسئوليين بتوانند از راهنمايي هاي پدرانه وي بهره مند شوند.

گفتني است، آیت‌الله مهمان‌نواز قبل از پیروزی انقلاب اسلامی رهبری مبارزات مردم شمال خراسان علیه رژیم طاغوت را بر عهده داشت و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز از هجدهم شهریور سال 59 با حکم بنیانگذار جمهوری اسلامی، حضرت امام خمینی(ره) به عنوان امام جمعه بجنورد منصوب شد.

وی در سال های پس از تشکیل مجلس خبرگان رهبری در نظام جمهوری اسلامی برای سه دوره نمایندگی مردم استان های خراسان بزرگ و خراسان شمالی را در این مجلس عهده دار بود و در این مدت نقشی اساسی در هدایت و تقویت روحیه معنوی مردم این خطه از ایران اسلامی داشت.

تیر ماه سال گذشته بود که اولین امام جمعه بجنورد با موافقت مقام معظم رهبری، بعد از 32 سال اقامه نماز در این شهر، به دلیل کهولت سن و وضعیت جسمانی ضعیف، از این سمت کناره گیری کرد.

آیت الله حبیب الله مهمان نواز که هم اکنون 87 سال سن دارد، 23 تیرماه سال 91 آخرین نماز جمعه بجنورد به امامت خود را در مصلای امام خمینی(ره) اقامه و با مردم این شهر خداحافظی کرد.

پس از کناره گیری آیت الله مهمان نواز از امامت جمعه مرکز استان خراسان شمالی، حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی به عنوان امام جمعه جدید بجنورد منصوب شد.

آیت الله مهمان نواز هم اکنون نماینده مردم خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری است.
 

کد خبر 2120310

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha