۳۱ مرداد ۱۳۹۲، ۱۱:۴۲

رحيمي:

کتابخانه مرکزی بجنورد به نام آیت الله مهمان نواز نامگذاری شد

کتابخانه مرکزی بجنورد به نام آیت الله مهمان نواز نامگذاری شد

بجنورد- خبرگزاري مهر: مديركل كتابخانه هاي عمومي خراسان شمالي گفت: كتابخانه مركزي بجنورد كه هم اكنون مراحل ساخت خود را طي مي كند، به نام آيت الله مهمان نواز نامگذاري شد.

علي رحيمي در گفتگو با خبرنگار مهر، افزود: به پاس بيش از نيم قرن تلاش ديني و فرهنگي آيت الله حبيب الله مهمان نواز؛ نماينده مردم خراسان شمالي در مجلس خبرگان رهبري و امام جمعه سابق بجنورد، كتابخانه مركزي اين شهر كه در حال حاضر در دست ساخت است،به نام ايشان نامگذاري شد.

وي اظهار داشت: پيشنهاد نامگذاري اين كتابخانه به نام آيت الله مهمان نواز هفته گذشته توسط حجت الاسلام ابوالقاسم يعقوبي، امام جمعه بجنورد داده شده بود.

رحيمي در مورد مراحل ساخت اين كتابخانه نيز عنوان كرد: كتابخانه مركزي بجنورد در حال حاضر 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وي با بيان اين كه اين كتابخانه با سه هزار و 777 مترمربع زیر بنا از جمله مصوبات دور دوم سفر رئیس جمهور سابق به این استان محسوب مي شود، اظهار داشت: برای احداث كتابخانه مركزي بجنورد 24 میلیارد و 315 میلیون ریال اعتبار تخصیص یافته است.

به گفته رحيمي سایر اعتبارات لازم طبق توافقات سفر مقام معظم رهبری باید از محل نهاد کتابخانه‌های عمومی(500 میلیون تومان)، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی(یک میلیارد تومان ) و اعتبارات استانی(500 میلیون تومان) تأمین شود.

رحيمي با بيان اينكه سالن مطالعه، مخزن، بخش مرجع، بخش صحافی کتاب، سالن مطالعه روزنامه و نشریات و قسمت اداری از جمله فضاهای اختصاصی این کتابخانه است، اضافه كرد: در صورتي كه اعتبار مورد نياز تامين شود، اين كتابخانه در سال جاري به بهره برداري خواهد رسيد.

به گزارش خبرنگار مهر، چهارشنبه سي ام مرداد ماه همايش نكوداشت آيت الله حبيب الله مهمان نواز با حضور علماي برجسته و شماري از مسئولان كشوري و استاني در محل مصلي امام خميني(ره) بجنورد برگزار شد.

آیت‌الله مهمان‌نواز قبل از پیروزی انقلاب اسلامی رهبری مبارزات مردم شمال خراسان علیه رژیم طاغوت را بر عهده داشت و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز از هجدهم شهریور سال 59 با حکم بنیانگذار جمهوری اسلامی، حضرت امام خمینی(ره) به عنوان امام جمعه بجنورد منصوب شد.

وی در سال های پس از تشکیل مجلس خبرگان رهبری در نظام جمهوری اسلامی برای سه دوره نمایندگی مردم استان های خراسان بزرگ و خراسان شمالی را در این مجلس عهده دار بود و در این مدت نقشی اساسی در هدایت و تقویت روحیه معنوی مردم این خطه از ایران اسلامی داشت.

تیر ماه سال گذشته بود که اولین امام جمعه بجنورد با موافقت مقام معظم رهبری، بعد از 32 سال اقامه نماز در این شهر، به دلیل کهولت سن و وضعیت جسمانی ضعیف، از این سمت کناره گیری کرد.

آیت الله حبیب الله مهمان نواز که هم اکنون 87 سال سن دارد، 23 تیرماه سال 91 آخرین نماز جمعه بجنورد به امامت خود را در مصلای امام خمینی(ره) اقامه و با مردم این شهر خداحافظی کرد.

پس از کناره گیری آیت الله مهمان نواز از امامت جمعه مرکز استان خراسان شمالی، حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی به عنوان امام جمعه جدید بجنورد منصوب شد.

آیت الله مهمان نواز هم اکنون نماینده مردم خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری است.

 

کد خبر 2120574

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha