۱۲ شهریور ۱۳۹۲، ۱۱:۱۸

رحيمي:

28 باب كتابخانه در خراسان شمالي در دست احداث است

28 باب كتابخانه در خراسان شمالي در دست احداث است

بجنورد - خبرگزاري مهر: مديركل كتابخانه هاي عمومي خراسان شمالي گفت: هم اكنون 28 باب كتابخانه اعم از كتابخانه هاي مركزي، شهري و روستايي در اين استان در دست ساخت است.

علي رحيمي در گفتگو با خبرنگار مهر، عنوان كرد: تا قبل از انقلاب شكوهمند اسلامي در منطقه اي كه امروز به عنوان خراسان شمالي مطرح مي شود تنها چهار باب كتابخانه وجود داشت اما اين تعداد تا ابتداي سال 84 به دوازده باب كتابخانه رسيد.

وي با بيان اين كه از سال 84 به بعد و به لطف خدا و عنايت دلسوزان نظام مقدس جمهوري اسلامي، نهضتي در حوزه كتابخانه هاي عمومي استان آغاز شد، اظهار داشت: در حالي كه تا پيش از سال 84 سرانه تعداد كتابخانه هاي عمومي در خراسان شمالي به ازاي هر 25 هزار نفر جمعيت تنها 0.35 بود، اين ميزان در پايان سال 91 به 1.87 رسيد و استان از اين نظر رتبه ششم كشوري را به خود اختصاص داد.

به گفته رحيمي در حال حاضر در خراسان شمالي 61 كتابخانه عمومي شامل 45 كتابخانه نهادي و شانزده كتابخانه مشاركتي فعال وجود دارد كه از 45 كتابخانه نهادي استان، 24 باب كتابخانه شهري و 21 باب نيز روستايي است.

وي اضافه كرد: علاوه بر اين هم اكنون 28 پروژه كتابخانه اي اعم از كتابخانه هاي مركزي، شهري و روستايي با بيش از شانزده هزار مترمربع زيربنا در استان در دست احداث است كه مراحل مختلف ساخت را طي مي كنند.

اين مسئول اظهار داشت: تا پيش از سال 84 خراسان شمالي در تمامي شاخص هاي كتابخانه اي رتبه آخر را در بين استان هاي كشور داشت اما در حال حاضر و به لطف الهي و تلاش همكاران، شاهد رشد قابل ملاحظه اي در تمامي شاخص هاي كتابخانه اي هستيم.

وي رتبه اول پيشرفت در افزايش تعداد كتابخانه هاي عمومي، رتبه دوم پيشرفت در افزايش زيربناي كتابخانه هاي عمومي، رتبه دوم پيشرفت در افزايش تعداد نسخه هاي كتاب، رتبه دوم پيشرفت در افزايش تعداد اعضاي كتابخانه هاي عمومي، رتبه سوم پيشرفت در افزايش شمار دستگاه هاي رايانه و بيشترين پيشرفت در افزايش سرانه مطالعه در كشور در فواصل سال هاي 88 تا 90 با رشد 71.3 درصدي را از جمله شاخص هاي كتابخانه اي در استان دانست كه در طي اين سال ها ارتقاي قابل توجهي يافته اند.

کد خبر 2128045

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha