۶ شهریور ۱۳۹۲، ۱۲:۰۲

در پایان سال 91/

شمار اعضاي كتابخانه هاي عمومي خراسان شمالي 3 برابر شد

شمار اعضاي كتابخانه هاي عمومي خراسان شمالي 3 برابر شد

بجنورد - خبرگزاری مهر: مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان شمالی گفت: شمار اعضاي كتابخانه هاي عمومي اين استان در پايان سال 91 به نسبت ابتداي دولت نهم بيش از3 برابر افزايش يافت.

علي رحيمي در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه در ابتداي دولت نهم و پايان سال 84، تعداد اعضای کتابخانه های عمومی خراسان شمالي هفت هزار و 160 نفر برآورد شده بود، افزود: اين ميزان در پايان سال 91 به 33 هزار و 577 نفر رسید.

وي با اشاره اين كه بر اين اساس در طی دولت های نهم و دهم تعداد اعضای کتابخانه های عمومی خراسان شمالی 3.69 برابر به نسبت پايان سال 84 افزایش یافته است، اظهار داشت: از اين نظر استان رتبه دوم افزایش اعضای کتابخانه های عمومی را در بين تمامي استان هاي کشور کسب کرده است.

رحيمي عنوان كرد: در حالي كه سرانه عضويت در كتابخانه هاي عمومي خراسان شمالي در پايان سال 84 به ازاي هر 100 نفر جمعيت 10.8 نفر برآورد شده بود، اين ميزان در پايان سال 91 با رشدي 227 درصدي به 3.54 نفر رسيده و استان نيز از نظر اين شاخص در رده پانزدهم كشوري قرار دارد.

وي با بیان اینکه در سطح کشور نیز تعداد اعضای کتابخانه های عمومی در دولت های نهم و دهم 152 درصد افزایش یافته است، اضافه کرد: در ابتدای دولت نهم در سطح کشور یک میلیون و 21 هزار و 788 نفر در کتابخانه های عمومی عضو بودند در حالی که این میزان در پايان سال 91 با 152 درصد افزایش به دو میلیون و 575 هزار و 128 نفر رسیده است.

رحيمي اظهار داشت: همچنین تعداد کتابخانه های عمومی خراسان شمالی نیز در ابتدای دولت نهم دوازده باب بود اما این تعداد در حال حاضر با رشد 400 درصدی پنج برابر شده و به 60 باب کتابخانه نهادی و مشارکتی افزایش یافته است که از نظر رشد در این شاخص نیز این استان در سطح کشور در رده اول قرار دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، در حال حاضر در خراسان شمالي 61 كتابخانه عمومي شامل 45 كتابخانه نهادي و شانزده كتابخانه مشاركتي فعال وجود دارد كه از 45 كتابخانه نهادي استان، 24 باب كتابخانه شهري و 21 باب نيز روستايي است.

همچنين در حال حاضر در اين استان 40 باب كتابخانه نيز در دست احداث است كه از اين تعداد 25 کتابخانه در مناطق روستايي و پانزده باب هم در شهرهاي استان در دست ساخت قرار دارد.

کد خبر 2124508

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha