۳۰ مرداد ۱۳۹۲، ۱۴:۲۰

مقدسی:

کشتار مردم و بی گناهان توسط ارتش مصر محکوم است/رفتار کم سابقه ارتش مصر در تاریخ

کشتار مردم و بی گناهان توسط ارتش مصر محکوم است/رفتار کم سابقه ارتش مصر در تاریخ

اراک - خبرگزاری مهر: دبیر حزب موتلفه اسلامی استان مركزي ضمن محكوم كردن کشتار مردم و بیگناهان توسط ارتش مصر گفت: این رفتاردر تاريخ ارتش مصر كم سابقه است.

به گزارش خبرنگار مهر، نادر مقدسی صبح روز دوشنبه در نشست هفتگي اين حزب در اراك افزود: ما طرفدار گفتگو برای حل بحران از سوی طرفین هستیم و معتقديم ارتش به جاي آنكه نقش ميانجي را بازي كند اکنون به عنوان یک طرف منازعه عمل می‌کند كه در تاريخ ارتش مصر كم سابقه است.

وي افزود: دوران یک ساله ریاست جمهوری محمد مرسی با اشکالات فراوان و سیاست‌های غلطی همراه بوده و فرصت‌های فراوانی را از دست داده است، اما علی‌رغم همه سیاست‌های غلط اتخاذشده، محمد مرسی در یک انتخابات آزاد و دموکرات با رأی اکثریت مردم انتخاب شد و اگر او و تیم همراهش سیاست‌های اشتباهی را در اداره امور کشور مصر اتخاذ کرده‌اند بایستی عزل او هم از طریق دستگاه‌های قانونی صورت پذیرد.

مجلس نشان داد که در فتنه کوتاه نمی‌آید

مقدسی ضمن تقدير از زحمات مجلس شوراي اسلامي در بررسي صلاحيت وزراي پيشنهادي و تعامل خوب و سازنده با دولت به موضوع فتنه در اين بررسي ها اشاره كرد و گفت: مجلس نشان داد که در موضوع فتنه کوتاه نمی‌آید و آن را بر نمی‌تابد و انتظار این است که آقای رئیس‌جمهور در معرفی وزرای جدید توجه کامل به این موضوع را داشته باشند.

وي افزود: در کشور ما موضوع تفکیک قوا پذیرفته شده و هر یک از قوا دارای صلاحیت‌هایی هستند و در پرتو این استقلال باید به وظایف خود عمل کنند.مجلس نهم در قضیه رای اعتماد نشان داد در عمل به وظایف خود جدی است و نمایندگان به سوگند خود پایبندند و در پی چهار روز دیدیم که صحبت‌های نمایندگان از جدیت بالایی برخوردار است.

فتنه 88 ماهیت براندازانه داشت

 دبیر حزب موتلفه اسلامی استان مركزي تاكيد كرد: فتنه 88 ماهیت براندازانه داشت از این رو این مسئله برای نمایندگان مهم بود که وزرای پیشنهادی به هیچ عنوان در فتنه دست نداشته باشند و دارای موضع شفافی در قبال آن باشند.دبیر حزب موتلفه اسلامي استان مركزي يادآور شد:وظیفه خود می‌دانیم دولتی را که رای مردم و تنفیذ مقام معظم رهبری را دارد پشتیبانی کنیم و آماده تعامل و همكاري با دولت تدبير و اميد هستیم.

مقدسي اظهار داشت: متاسفانه در مصر راه‌کار غیرمصری و فرا مصری به ویژه از سوی دستگاه‌های اطلاعاتی خارجی و سیاستمداران سلفی در خارج از مصر طراحی می‌شود و شکل می‌گیرد و این راهکارها به جای این که مدنی باشد متاسفانه نظامی هستند و نتیجه آن خشونتی است که آمار تلفات آن صدها نفری شده است.

 


 

کد خبر 2120080

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha