۳ شهریور ۱۳۹۲، ۱۳:۳۳

سری جدید واگنهای باری شش محوره کارخانه واگن پارس تحویل شد

سری جدید واگنهای باری شش محوره کارخانه واگن پارس تحویل شد

اراک - خبرگزاری مهر: مدیر کارخانه واگن پارس اراک گفت: سری جدید از واگنهای باری لبه بلند شش محوره ساخت این شرکت تحویل شرکت توکا ریل شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، غضنفر صفاری راد افزود: هر یک از این واگن های لبه بلند شش محوره دارای 30 تن وزن، 19 هزار و 190 میلیمتر طول و بار محوری 22 و نیم تن است که قابلیت بارگیری مواد معدنی به میزان 60 متر مکعب را دارد.

وی با بیان اینکه حداکثر سرعت این واگن‌ها با بار 100 کیلومتر در ساعت و بدون بار 120 کیلومتر در ساعت می باشد تصریح کرد: شرکت واگن پارس یک هزار و 500 دستگاه ازاین نوع واگنها را در حال ساخت دارد و تفاوت مهم آنها با واگنهای قبلی افزایش ظرفیت بارگیری آنها از 90 به 105 تن می باشد.

صفاری راد اظهارداشت: با توجه به کیفیت بالای این محصولات و برخوردار بودن از استانداردهای جهانی شرکت توکار ریل قرارداد ساخت یک هزار دستگاه ازاین واگنها را با واگن پارس منعقد کرده که فاز اول آن در قالب ساخت 400 دستگاه به مرحله اجرا رسیده است.

تا کنون 41 دستگاه تحویل طرف قرارداد گردیده است

وی اضافه کرد: این واگن‌ها دومین سری از قرارداد ساخت 400 دستگاه واگن باری لبه بلند شش محوره است که امروز تحویل شرکت توکاریل شد که با تحویل دهی این سری از واگنها تا کنون 41 دستگاه تحویل طرف قرارداد گردیده است.

مدیر کارخانه واگن پارس خاطر نشان کرد: با تحویل این واگنها به شرکت بهره بردار در ناوگان ریلی کشور افزایش حمل بار به میزان یک و نیم میلیون تن در سال محقق می شود.

لازم به ذکر است شرکت واگن پارس ظرفیت ساخت 1000 دستگاه واگن باری، 200 دستگاه واگن مسافری و 50 دستگاه لکوموتیو در سال را دارا میباشد.
 

کد خبر 2121949

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha