۱۹ شهریور ۱۳۹۲، ۱۷:۱۹

امروز :

60 واگن باری به گل گهر تحویل شد/تنها 30 درصد ظرفیت کارخانه واگن پارس فعال است

60 واگن باری به گل گهر تحویل شد/تنها 30 درصد ظرفیت کارخانه واگن پارس فعال است

اراک – خبرگزاری مهر: 60 دستگاه واگن باری ساخت متخصصان شرکت واگن پارس اراک به شرکت گل گهر تحویل داده شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مدیرعامل شرکت واگن پارس اراک ظهر روز سه شنبه در این مراسم گفت:  200 دستگاه واگن باری در شرکت واگن پارس اراک آغاز و طی آن تا کنون 120 دستگاه واگن باری تا امروز تحویل شرکت گل گهر شده و مابقی واگن ها تا پایان سال جاری تحویل داده خواهد شد.

غضنفر صفاری ارزش این قرارداد را 130 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: با توجه به طراحی و نمونه سازی سری جدید واگن ها توسط متخصصین داخلی شرکت واگن پارس، پوژی Y 251sd1 این واگن ها برای اولین بار بومی سازی شده و پس از انجام تست های لازم موفق به دریافت تاییدیه راه آهن شده است.

وی یادآور شد: در حال حاضر قیمت جهانی این نوع واگن ها حدود 80 هزار دلار بوده که با توجه به بومی شدن کار ساخت بوژی بالغ بر 65 هزار دلار صرفه جویی ارزی دارد.

تنها 30 درصد ظرفیت کارخانه واگن پارس فعال است

مدیرعامل شرکت واگن پارس اراک در ادامه با اشاره به ظرفیت و توانمندی شرکت واگن پارس اراک گفت: این شرکت علیرغم برخورداری از توانایی ساخت سالانه یک هزار دستگاه واگن باری، 150 دستگاه واگن مسافربری و 50 دستگاه لوکوموتیو متاسفانه به دلیل رویارویی با مشکلات مالی امروز تنها 30 درصد ظرفیت مشغول به کار است .

صفاری به ظرفیتهای خالی این شرکت اشاره کرد و افزود: در صورت فعالیت صد درصد ظرفیت شرکت واگن پارس دو هزارو 500 نفرجوان می توانند در این مجموعه مشغول به کار شوند این در حالیست که هم اکنون فقط یک هزار نفر در کارگاه های تولیدی این مجموعه مشغول به کارند.

وی یادآور شد: در حالی که شرکت واگن پارس برنده مزایده ساخت 200 دستگاه واگن مسافربری برای بنگلادش شده است متاسفانه عدم تامین خط اعتباری لازم اجرای این پروژه را به تعویق انداخته است.

مدیرعامل شرکت واگن پارس اراک با اشاره به افزایش قیمت دلار گفت: توجه به بخش صادرات می تواند راهگشای بخش صنعت استان در خصوص رویارویی با مشکلات اقتصادی باشد.

ساخت 14 هزار بوژی در شرکت واگن پارس اراک

صفاری با اشاره به پیشگامی شرکت واگن پارس اراک در زمینه بومی کردن صنعت ساخت بوژی در کشور گفت: با بومی شدن ساخت بوژی در رکت واگن پارس اراک از سال 85 تا کنون 14 هزار انواع بوژی در این شرکت تولید شده که از این تعداد 164 دستگاه به کور چین صادر شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر انواع بوژی های مسافربری، باری و پرسرعت در رکت واگن پارس اراک طراحی و تولید می شود.

مدیرعامل شرکت واگن پارس اراک یادآور شد: طراحی و ساخت بوژی واگن های لبه بلند انحصاری در اختیار شرکت واگن پارس اراک است.

صفاری گفت: سالانه یک هزار دستگاه بوژی باری و یک هزار بوژی واگن های مسافربری در واگن پارس اراک ساخته می شود.

وی در ادامه با اشاره به امکانات و تجهیزات موجود در شرکت واگن پارس اراک گفت: امکانات و تجهیزات فنی موجود در شرکت واگن پارس اراک به لحاظ قدمت بالای این کارخانه در هیچ یک از شرکت های سازنده واگن کشور نیست .

مدیرعامل رکت واگن پارس اراک افزود: وجود 3 هزار کیلیومتر ریل راه آهن و وجود امکانات تولید و حتی صادرات گازهای اکسیژن و CO2 در شرکت واگن پارس اراک این شرکت را از شرکت هایی چون واگن سازی تهران، ابهر و مپینا متمایز کرده است.

تولیدات واگن پارس از کیفیت بالایی برخوردارند

کارشناس کنترل کیفیت واگن های باری راه آهن جمهوری اسلامی ایران نیز در این مراسم گفت:  واگن های تولیدی در رکت واگن پارس اراک از کیفیت بالایی نسبت به دیگر شرکت های سازنده واگن در کشور برخوردارند به گونه ای که حتی امکان صادرات این محصولات نیز فراهم است.

کاوه مهرآئین افزود: کیفیت بالا و تحویل واگن ها طبق تاریخ قرار دادها از ویژگی های شرکت واگن پارس است.

وی در ادامه با بیان این که در  حال حاضر 25 تا 30 هزار واگن باری بر ریل های کشور در حال حرکتند گفت: بخش عظیمی از این واگن ها توسط واگن پارس اراک ساخته شده و برای تامین نیاز کشور در حوزه واگن باری باید این تعداد تا 2 برابر افزایش یابد.
 

کد خبر 2133044

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha