۳ شهریور ۱۳۹۲، ۱۰:۴۷

در اولین روز هفته دولت:

عملیات اجرایی 4 پروژه عمران شهری در کلان شهر اراک آغاز شد

عملیات اجرایی 4 پروژه عمران شهری در کلان شهر اراک آغاز شد

اراک – خبرگزاری مهر: در اولین روز از هفته دولت عملیات اجرایی 4 پروژه عمران شهری در کلان شهر اراک آغاز شد.

به گزارش خبرنگار مهر، تقاطع غیر هم سطح علم الهدی به سمت کمربندی جنوبی- شهرصنعتی و نظم آباد، تقاطع غیرهم سطح وردی سنجان، پارکینگ طبقاتی و مجتمع تجاری سنا 4  پروژه عمرانی شهری بودند که عملیات اجرایی آنها با حضور استاندار مرکزی عصر روز شنبه آغاز شد.

کاهش 25 درصدی ترددها به مرکز شهر اراک

استاندار استان مرکزی در مراسم آغاز به کار عملیات اجرایی تقاطع غیر هم سطح علم الهدی به سمت شهرصنعتی و منطقه نظم آباد گفت: این پروژه با اعتباری بالغ بر 25 میلیارد تومان ظرف مدت 24 ماه اجرامی شود.

علی اکبر شعبانی فرد افزود: به منظور ساخت این تقاطع درابتدا میدان بزرگی در انتهای خیابان علم الهدی احداث و پلی به متراژ 25 مترمربع از روی ریل راه آهن به سمت شهرصنعتی زده می شود تا کمربندی جنوبی، شهرصنعتی و کوی مسکن به هم متصل شوند.

وی یادآور شد: با ساخت این تقاطع از  25 درصد تردد خودروها به داخل شهر، دروازه تهران و میدان جهاد کاسته می شود.

استاندار مرکزی  بااشاره به اجرای این پروژه توسط شرکت جهاد نصر اراک گفت: جها نصر باید در حرکتی جهادی بستر اجرای این پروژه را ظرف 24 ماه آینده و حتی کمتر فراهم کند.

شعبانی فرد در ادامه تداوم حرکت روبه توسعه شهر اراک را مستلزم توجه و حمایت مردم دانست و گفت:  مردم باید با پرداخت به موقع عوارض شهری شهرداری را در اجرای پروژه های شهری یاری رساند.

بزرگراه مهارت خدمات موتوری شهرداری را وادار به اسباب کشی کرد

ساختمان جدید خدمات موتوری شهرداری اراک دومین پروژه عمرانی بود که در اولین روز هفته دولت کلنگ آن به زمین خورد.

استاندار مرکزی در مراسم کلنگ زنی این پروژه گفت: عملیات اجرایی این پروژه با اختصاص 5 میلیارد تومان اعتبار  آغاز شده است.

شعبانی فرد افزود: ساختمان جدید خدمات موتوری شهرداری اراک به منظور انتقال ساختمان قدیمی که در مسیر پروژه بزرگراه مهارت قرار گرفته  احداث می شود.

شهردار اراک نیز در این باره گفت: از آنجا که ساختمان فعلی خدمات موتوری شهرداری اراک در کمربند شمالی اراک در مسیر بزرگراه مهارت قرار گرفته و مجبور به تخریب آن هستیم احداث ساختمان جدید در کمربندی جنوبی در دستور کار شهرداری اراک قرار گرفت تا از تردد خودروهای سنگین شهرداری به داخل شهر اراک جلوگیری شود.

حسن قربانی تاکید کرد: ساختمان جدید خدمات موتوری شهرداری اراک ظرف مدت 18 ماهاحداث خواهد شد.

امیتاز کلان شهری اراک باید به نفع همه مردم باشد

 استاندار استان مرکزی همچنین در مراسم شروع عملیات اجرایی پروژه تقاطع غیرهم سطح ورودی شهر سنجان گفت: نفع کلان شهری اراک باید برای همه مردم این شهر یکسان باشد.

شعبانی فرد افزود: شهر سنجان به عنوان پیشانی کلان شهر اراک باید از چهره مقبول تری پیدا کند و برای این کار نباید از هیچ تلاشی کوتاهی کرد.

وی با اشاره به اجرای این پروژه توسط شرکت ماشین سازی اراک گفت: پروژه تقاطع غیرهم سطح ورودی سنجان به طول 420 متردر قالب پل روگذر به عرض 11.7 متر مربع درمدت 18 ماه اجرا خواهد شد.

استاندار مرکزی با اشاره به آماده بودن 7 میلیارد تومان اعتبار برای شروع پروژه گفت: پیمانکار باید ظرف مدت 18 ماه اجرا شود در غیراین صورت باید به شدت با پیمانکار برخورد شود.

شعبانی فرد در این مراسم که همراه با حواشی مبنی بر درخواست اهالی سنجان برای حل مشکل مسکن مهر جوانان و تامین آب برای باغات سنجان گفت: خون جوانان سنجانی کمرنگ تر از سایر جوانان استان مرکزی نیست که بخواهند مسکن مهر را گرانتر از دیگران تهیه کنند.

وی یادآور شد: در جلسات برگزار شده تصمیم گرفتیم یا قطعه زمینی به تعداد جوانان ثبت نام کننده برای مسکن مهرشهر سنجان تخصیص یابد تا از محل اعتبارات مسکن احداث شود یا تعداد ثبت نام کنندگان مشمول بند ج خانه هایی با ثلث قیمت منطقه و با درنظرگرفتن  قیمت مسکن مهر به متقاضیان واگذار شود.

استاندار مرکزی همچنین در پاسخ به طرح مشکلی از سوی اهالی سنجان مبنی بر عدم تامین آب مورد نیاز کشاورزان سنجان گفت: در اولین جلسه ستاد توسعه و تجهیز بخش کشاورزی استان مرکزی که با حضورفرماندار شهرستان اراک برگزار می شود تخصیص آب به بخش کشاورزی سنجان و احیا فضای سبز این شهر را مصوب خواهیم کرد.

ساخت پارکینگ طبقانی سنا در میدان شورا

پروژه عمرانی پارکینگ طبقانی و مجتمع تجاری سنا آخرین پروژه عمرانی بود که در اولین روز هفته دولت کلنگ آن در شهر اراک به زمین زده شد.

استاندار استان مرکزی در این مراسم گفت: پروژه پارکینگ طبقاتی و مجتمع تجاری سنا با اعتباری بالغ بر 40 میلیارد تومان به صورت مشارکتی فی ما بین شهرداری و اداره کل اوقاف و همچنین بخش خصوصی احداث خواهد شد.

وی سهم بخش دولتی از اجرای این پروژه را 57 درصدو سهم بخش خصوصی را 43 درصد عنوان کرد و افزود: این پروژه ظرف مدت 15 ماه با هدف کاهش آلودگی و ترافیک در خیابان های  امام خمینی، حوالی شورای شهر و خیابان قائم مقام اجرا می شود.

استاندار مرکزی یادآور شد: پروژه سنا دارای یک هزار و 600 مترمربع فضای تجاری در قالب سه طبقه برخوردار است.

کلنگ زنی پروژه مسکن خبرنگاران به زودی در اراک

خبرنگاران  امروز در حاشیه مراسم کلنگ زنی پروژه های عمران شهری اراک فرصت را مغتنم و شمردند و کمی هم سنگ خود را برسینه زدند تا از استاندار مرکزی قول قطعی بابت پروژه مسکن خبرنگاران بگیرند.

استاندار استان مرکزی در پاسخ به خبرنگاران گفت: مسکن خبرنگاران یکی از دغدغه های بزرگ من به عنوان پدر همه شما عزیزان است و با تلاش صورت گرفته و پیگیری های شهر دار اراک خوشبختانه موضوع زمین اجرای پروژه قطعی شده و به زودی عملیات اجرایی آن به زودی آغاز می شود.

کد خبر 2122020

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha