۳ شهریور ۱۳۹۲، ۱۲:۱۵

سیبویه در گفتگو با مهر؛

پیام سفر پادشاه عمان دوستی و مودت با ایران است/ سفر سلطان قابوس سه روزه است

پیام سفر پادشاه عمان دوستی و مودت با ایران است/ سفر سلطان قابوس سه روزه است

سفیر جمهوری اسلامی ایران در عمان گفت: سفر سلطان عمان به ایران تاثیرات بالقوه و فزاینده ای بر روابط منطقه‌ای بویژه روابط ایران با کشورهای حوزه خلیج فارس دارد.

علی اکبر سیبویه سفیر جمهوری اسلامی ایران در عمان در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اینکه سفر سلطان قابوس به ایران سه روزه است، گفت: این سفر از امروز سه شهریور ماه آغاز و تا 5 شهریور ادامه خواهد داشت.

وی افزود: این سفر با توجه به روابط دیرینه و بسیار حسنه و ممتاز موجود میان دو کشور در شرایط حساس از تاریخ روابط منطقه ای انجام می شود.

سیبویه خاطر نشان کرد: سلطان قابوس اولین رهبر خارجی است که با آغاز دولت جدید آقای روحانی قدم به تهران می‌گذارد و این مساله نشان دهنده اوج روابط و گرمی موجود و علقه های دوستی میان دو کشور است به ویژه اینکه دو کشور مشرف به تنگه هرمز هستند و این آزادراه را از سالیان بسیار دور با حکمت خود مدیریت می کنند.

وی تاکید کرد: سفر سلطان عمان تاثیرات بالقوه و فزاینده ای بر روابط منطقه ای به ویژه روابط ایران با کشورهای عضو شورای خلیج فارس دارد و این سفر دقیقا در راستای دیدگاه ها و توجهات آقای روحانی که تاکید بر توسعه روابط دو جانبه داشتند، است.

سیبویه در این باره که آیا سلطان عمان پیام ویژه ای برای مقامات ایرانی به همراه خواهد داشت، اظهار داشت: سلطان باید بیاید و مذاکرات انجام شود هنوز چیزی درباره این مساله نمی دانیم، اما قطعا پیام ویژه ایشان در وهله اول پیام دوستی و مودت با جمهوری اسلامی ایران و تاکید بر روابط حوزه خلیج فارس با ایران است.

 

کد خبر 2122294

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha