۳ شهریور ۱۳۹۲، ۱۴:۲۸

بهره‌مند خبرداد:

تنها شهربازی برازجان پلمب شد/ بی‌توجهی به هشدارهای کارشناسی

تنها شهربازی برازجان پلمب شد/ بی‌توجهی به هشدارهای کارشناسی

بوشهر – خبرگزاری مهر:مدیر کل استاندارد بوشهر گفت: به دلیل خطرات جانی برای کودکان؛تنها شهربازی برازجان تعطیل و پلمپ شد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد رحیم بهره‌مند ظهر امروز در نشست با اصحاب رسانه در بوشهر با بیان اینکه برخی بهره‌برداران شهربازی‌های استان، استانداردسازی تجهیزات شهربازی‌ها را جدی نگرفته‌اند تاکید کرد: رعایت نشدن استاندارد و نکات ایمنی در تجهیزات  شهرهای بازی موجب به وجود آمدن اتفاقات ناگواری می‌‌شود و آثار سوئی بر ذهن کودکان و والدین بر جای می‌گذارد.

وی تصریح کرد: با توجه به اخطارها و تذکرات اداره کل استاندارد به مدیریت شهربازی برازجان برای رفع نواقص، ولی هیچ اقدامی توسط مدیریت شهربازی برای رفع نواقص صورت نگرفت، این مجموعه توسط کارشناسان استاندارد بوشهر و با همکاری پلیس پیشگیری شهرستان دشتستان پلمپ و تعطیل شد.

مدیر کل استاندارد بوشهر با بیان اینکه 11 وسیله این شهربازی پس از بازرسی مداوم کارشناسان استاندارد، ناقص و غیر استفاده اعلام شده بود گفت: استفاده از این وسائل بازی می‌توانست خطرات جبران ناپذیر جانی برای کودکان داشته باشد.

 وی این 11 وسیله‌ی بازی را استخر قو، استخر توپ، چرخ و فلک، قلعه بادی، قطار کودک، جامپینگ بادی، سفینه، سرسره بادی، تاب زنجیری کودک، کشتی صبا و ماشین برقی اعلام کرد.

بهره مند با اشاره به اینکه بازرسی و کنترل شهربازی‌ها به طور جدی در دستور کار قرارگرفته است  تصریح کرد: خوشبختانه مدیریت‌های شهربازی در استان با همکاری با اداره استاندارد بسیاری از این مجموعه‌ها نسبت به رفع نواقص وسایل بازی خود اقدام کرده‌اند.

 

 

کد خبر 2122467

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha