۴ شهریور ۱۳۹۲، ۱۱:۴۰

رئیس کمیسیون انرژی مجلس خبر داد:

جزئیات تازه از تبانی بزرگ نفتی توسط یک شرکت خصوصی/ دعوت به همکاری میرکاظمی از وزیر جدید نفت

جزئیات تازه از تبانی بزرگ نفتی توسط یک شرکت خصوصی/ دعوت به همکاری میرکاظمی از وزیر جدید نفت

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از تشکیل کمیته تحقیق و تفحص از تبانی در فروش نفت و میعانات گازی توسط یک شرکت خصوصی خبر داد و گفت: کمیته تحقیق و تفحص در حال بررسی اسناد و مدارک شرکت نیکو از این قرار داد است تا به این سئوال پاسخ بدهد که چرا این حجم از نفت و فراآورده های گازی بدون ضمانت های کافی در اختیار شرکت خصوصی قرار گرفته است.

مسعود میرکاظمی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی مهر اظهار داشت: کمیسیون انرژی در حال بررسی تحقیق و تفحص از واگذاری فروش نفت و میعانات گازی از طرف شرکت نیکو از شرکت های زیر مجموعه شرکت نفت به ب-ز و عدم بازگشت پول و این محصولات نفتی به وزارت نفت است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در دولت دهم رستم قاسمی وزیر نفت با کمیته تحقیق و تفحص برای بررسی این تخلف همکاری می کردو اطلاعاتی را در این خصوص در اختیار تیم تحقیق و تفحص قرار می داد.

کمیته در حال بررسی علت عدم بازگشت فرآورده های نفتی و گازی است که از طرف شرکت نیکو به  بخش خصوصی واگذار شده تا به فروش برسد اما نه پول آن بازگشته و نه فر آورده ها، وزرات نفت باید آخرین اطلاعات را در خصوص این معامله در اختیار کمیسیون انرژی قرار دهد.

عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی افزود: شرکتی که نفت و فرآورده های گازی از شوی شرکت نیکو برای فروش به آن واگذار شده دارای نام های مختلفی است اما تحت مدیریت فردی به نام ب-ز است.

وی تاکید کرد: کمیته تحقیق و تفحص در حال بررسی اسناد و مدارک شرکت نیکو از این قرار داد است تا به این سئوال پاسخ بدهد که چرا این حجم از نفت و فرآورده های گازی بدون ضمانت های کافی در اختیار شرکت خصوصی قرار گرفته است.

میرکاظمی خاطر نشان کرد: علی رغم اینکه سررسید قرار داد شرکت نیکو با این شرکت هم فرارسیده اما منابع فروش این فرآورده ها به حساب شرکت ملی نفت بازنگشته است، کمیته تحقیق و تفحص با بررسی اسناد و مدارک می خواهد مطمئن شود اگر تبانی در انعقاد این قرار داد وجود داشته افراد را به قوه قضائیه معرفی کند.

وی در پایان تاکید کرد: زنگنه وزیر نفت دولت یازدهم نیز باید با این تیم تحقیق و تفحص همکاری کند تا این پول به بیت المال باز گردد.

کد خبر 2122940

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha