۴ شهریور ۱۳۹۲، ۱۶:۲۳

رئیس بانک مرکزی آلمان:

بحران یورو ادامه دارد/ هنوز باید کارهای زیادی انجام داد

بحران یورو ادامه دارد/ هنوز باید کارهای زیادی انجام داد

رئیس بانک مرکزی آلمان با تاکید بر اینکه بحران یورو هنوز تمام نشده و کارهای زیادی باید در این راستا انجام داد، درباره پذیرش این مسئله که بحران تمام شده است هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، "ینز وایدمن"، رئیس بانک مرکزی آلمان در گفتگو با "هندلز بلات" مخالفت خود را با طرح بخشودگی بیشتر و کاهش بدهی های یونان اعلام کرد و اظهار داشت: بخشودگی بدهی های یونان که تنها منجر به این می شود که ما در طول پنج سال دوباره در برابر شرایط امروز قرار گیریم غیر سازنده بوده و یک نشانه غلط است.

وی افزود: بحران یونان تنها از راه اصلاحات در خود این کشور قابل حل است. کمکهای جدید به تنهایی زمینه رقابت و بهبود اوضاع مالی پایدار و طولانی مدت را ایجاد نمی کند.

وایدمن همچنین درباره پذیرش این مسئله که بحران بدهی ها تمام شده است هشدار داد و گفت: البته اطمینان رئیس بانک مرکزی اروپا در این باره که این بانک همه اقدامات ضروری برای نجات یورو را انجام می دهد، به منظور آرامش بازارهای مالی است.

وی افزود: البته این آرامش فریبنده است و بحث ها درباره کمکهای جدید به آتن نشان می دهد که بحران تمام نشده است و برای غلبه بر آن هنوز کارهای زیادی باید انجام داد. تمنا کردن پایان سریع بحران نادرست بوده و تلاشها در زمینه اصلاحات را ضعیف می کند. 

کد خبر 2123274

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha