۴ شهریور ۱۳۹۲، ۱۵:۴۱

طی 4 ماهه سالجاری:

میزان درآمدهای وصولی استان مرکزی 30 میلیارد ریال/ رشد 24 درصدی درآمدها

میزان درآمدهای وصولی استان مرکزی 30 میلیارد ریال/ رشد 24 درصدی درآمدها

اراک - خبرگزاری مهر: رئیس سازمان امور اقتصادی و دارائی استان مرکزی گفت: درآمدهای وصولی استان شامل درآمدهای عمومی و ملی در 4 ماهه سالجاری بالغ بر 30 میلیارد و 95 میلیون ریال می باشد که نسبت به مدت مشابه سال قبل 24.3 درصد افزایش داشته است.

حسن میرزاخانی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: از این رقم بالغ بر 19 میلیارد و 98 میلیون ریال مربوط به درآمدهای عمومی استان در چهار ماهه سالجاری است.

وی افزود: در آمد وصولی استان توسط دستگاههای اجرائی از محل درآمدهای عمومی به تفکیک درآمدهای مالیاتی مستقیم و غیرمستقیم، درآمدهای حاصل از فروش کالاها و خدمات، درآمدهای حاصل از جرائم و تخلفات، درآمدهای حاصل از مالکیت دولتی و سایر درآمدهای متفرقه وصول گردیده است و میزان وصولی درآمدهای ملی در استان طی مدت مزبور بالغ بر 10میلیارد و 98 میلیون ریال می‌باشد که نسبت به 3 ماهه گذشته سالجاری 43.8 درصد افزایش یافته است.

دبیر کارگروه درآمد و تجهیز منابع استان مرکزی اظهار داشت: اداره کل امور مالیاتی استان با 92.3 درصد سهم از وصول درآمدهای عمومی استان در چهار ماهه مزبور شامل درآمدهای مستقیم و غیرمستقیم مالیاتی به ارزش 18 میلیارد و 44 میلیون ریال را وصول کرده و رتبه اول وصولی در بین سایر دستگاههای اجرائی استان را کسب نموده است.

ناحیه انتظامی و اداره کل ثبت اسناد و املاک اولویتهای بعدی وصول درامدهای عمومی

وی اظهار داشت : درآمدهای حاصل از مالیاتهای مستقیم در چهار ماهه سالجاری بالغ بر 10 میلیارد 56 میلیون ریال می‌باشد که 57.3 درصد کل درآمدهای مالیاتی استان را در این دوره شامل می‌گردد، همچنین درآمدهای حاصل از وصول مالیاتهای غیرمستقیم استان در همین مدت که فقط شامل مالیات بر کالاها و خدمات به میزان وصولی 787.7 میلیارد ریال است، با سهم 42.7 درصد از کل درآمدهای مالیاتی استان را شامل می‌گردد.

میرزاخانی گفت: برای تحقق 100درصدی وصول درآمدهای عمومی استان در راستای رسیدن به اهداف مفاد بند(س) ماده 224 قانون برنامه پنجم توسعه و همچنین افزایش قابل ملاحظه ارقام پیش بینی درآمدهای استان نسبت به سال گذشته در پیوست قانون بودجه سال 1392، می بایست تلاش دستگاههای اجرائی وصول کننده منابع درآمدی استان در وصول اینگونه درآمدها مضاعف گردد.

وی ادامه داد: میزان وصولی سایر دستگاههای اجرائی بجز اداره کل مالیاتی و ردیف سایر درآمدها از کل وصولی های استان در مدت مزبور بالغ بر 147.4 میلیارد ریال و با سهم 7.4 درصد می باشد.

وی در پایان افزود: ناحیه انتظامی منطقه مرکزی و اداره کل ثبت اسناد و املاک استان به ترتیب با حجم وصولی 108.3 میلیارد ریال و 28 میلیارد ریال در این مدت، در اولویتهای بعدی حجم وصولی درآمدهای عمومی استان قرار دارند.

 

کد خبر 2123364

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha