۲ آذر ۱۳۹۲، ۱۵:۳۳

میزاخانی خبر داد: با محوریت بهبود فضای کسب و کار

گردهمایی معاونین امور اقتصادی و دارایی کشور در اراک/ رتبه جهانی ایران در ایجاد کسب و کار مطلوب نیست

گردهمایی معاونین امور اقتصادی و دارایی کشور در اراک/ رتبه جهانی ایران در ایجاد کسب و کار مطلوب نیست

اراک - خبرگزاری مهر: مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان مرکزی از برگزاری سومین گردهمایی معاونین اقتصادی ادارات کل امور اقتصادی و دارایی کشور در اراک خبر داد و گفت: این گردهمایی با محوریت بررسی چالشهای فضای کسب و کار و بهبود این فضا در کشور برگزار می شود.

حسن میرزاخانی با اعلام این خبر در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: دومین گردهمایی معاونین اقتصادی ادارات کل امور اقتصادی و دارایی با حضور معاون امور اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی کشور طی مدت 2 روز از فردا (یکشنبه) در اراک آغاز به کار می کند.

وی ادامه داد: بحث پیرامون چالشهای فراروی فضای کسب و کار و سرمایه گذاری در کشور، تبادل نظر پیرامون برنامه های آتی حوزه اقتصادی وزارت اقتصاد و دارایی به منظور هماهنگی معاونین اقتصادی ادارات کل امور اقتصادی و دارایی کشور و حصول نتیجه در این خصوص و تبیین دیدگاههای اقتصادی دولت از مهمترین برنامه های این گردهمایی است.

رتبه جهانی کشور در حوزه ایجاد کسب و کار مطلوب نیست

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان مرکزی با اشاره به نامطلوب بودن رتبه جهانی کشور در حوزه کسب و کار بیان داشت: در سال 2013 ایران رتبه 145 را در بین 187 کشور جهان در بخش کسب و کار به خود اختصاص داده این در حالیست که پیش بینی می شود این رتبه در سال 2014 به 152 برسد.

میرزاخانی با بیان اینکه بهبود فضای کسب و کار از اولویت های اساسی دولت در سال جاریست، افزود: بررسی ها نشان می دهد نامناسب بودن فضای کسب و کار از چالشهای اساسی پیش روی سرمایه گذاری در کشور است.

وی با اشاره به جدیت دولت در راستای بهبود بخشیدن به فضای کسب و کار برای ایجاد بسترهای لازم برای سرمایه گذاری های داخلی و خارجی بیان داشت: از جمله اقدامات صورت گرفته در این حوزه واگذاری امور بهبود فضای کسب و کار به معاونت وزارت امور اقتصادی ودارایی است تا مشکلات این بخش به صورت کارشناسی و انجام پژوهشهای علمی مورد بحث و بررسی قرار بگیرد.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان مرکزی با بیان اینکه تجمیع دستگاه های صادرکننده مجوز برای سرمایه گذاران از اولویت های کاری معاونت امور اقتصادی وزارتخانه است، گفت: برگزاری گردهمایی ها و نشست های استانی با هدف تحقق این مهم صورت می گیرد.

وی افزود: در گردهمایی های استانی تلاش بر این است تا با کاهش دیوان سالاری در سرمایه گذاری موجبات علاقمندی سرمایه گذاری در کشور را فراهم و فضای کسب و کار بهبود یابد.

استان مرکزی استانی تاثیرگذار در بهبود فضای کسب و کاراست

میرزاخانی در ادامه موقعیت صنعتی استان مرکزی را یکی از دلائل انتخاب این استان به عنوان سومین میزبان گردهمایی معاونین اقتصادی ادارات کل امور اقتصادی و دارایی و  اولین استان با محوریت بهبود فضای کسب و کار برشمردو گفت: معاون اقتصادی وزیر امور اقتصادی و دارایی با توجه به استقرار صنایع خر و کلان در استان و ظرفیت اشتغال زایی این استان در کشور استان مرکزی را به عنوان اولین میزبان گردهمایی معاونین با موضوع بهبود کسب و کار انتخاب کرده و در حاشیه این سفر از صنایع استان بازدید خواهدکرد.

وی یادآور شد: نشست معاون وزیر با معاونین اقتصادی ادارات کل امور اقتصادی و دارایی استانها، برگزاری نشست خبری با حضور رسانه ها، شرکت معاون وزیر در جلسه شورای اداری استان مرکزی و بازدید از شرکت هپکو و پالایشگاه امام خمینی شازند از جمله برنامه های این گردهمایی است.

کد خبر 2180521

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha