۳ آذر ۱۳۹۲، ۲۰:۳۴

معاون وزیر اقتصاد:

موفقیت ایران در مذاکرات ژنو بخش اقتصادی کشور را خوشحال کرد/ انضباط بودجه ای دولت تورم را کاهش می دهد

موفقیت ایران در مذاکرات ژنو بخش  اقتصادی کشور را خوشحال کرد/ انضباط بودجه ای دولت تورم را کاهش می دهد

اراک - خبرگزاری مهر: معاون وزیر اموراقتصادی و دارایی کشور گفت: موفقیت ایران در مذاکرات ژنو موجب شادی و خوشحالی بخش اقتصادی کشور شد و امید می رود میزان سرمایه گذاری ها در کشور افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، شاهپور محمدی عصر یکشنبه در شورای اداری استان مرکزی با بیان این مطلب افزود: موفقیت دیپلماسی سیاسی ایران در سایه مقام معظم رهبری در مذاکرات 1+5 روحیه امید را در کشور دمید.

وی ادامه داد: به لحاظ پیوستگی انفکاک ناپذیر بخش سیاسی و بخش اقتصادی موفقیت گروه مذاکره کننده ایران در ژنو نه تنها موجب شادی بخش سیاسی که موجب خوشحالی فعالین عرصه اقتصادی کشور نیز شد.

معاون اقتصادی وزیر امور اقتصاد و دارایی کشور در ادامه با تقدیر از عملکرد موفق استان مرکزی در حوزه صنعت گفت: علیرغم وجود فشارها و مشکلات اقتصادی پیش روی استان مسئولین این استان توانسته اند عملکرد خوبی در بخشهای مختلف مالیاتی، اشتغال، و کسب درآمدها داشته اند.

انضباط بودجه ای دولت، تورم را کاهش می دهد

محمدی با اشاره به شرایط خاص اقتصادی حاکم در کشور طی یک سال گذشته افزود: ایران در یک سال گذشته تورم 5/40 درصدی را تجربه کرد و دولت درتلاش است با اجرای سیاست های ویژه تورم را کاهش دهد.

وی با بیان اینکه ثبات اقتصادی از اهداف مهم دولت است، گفت: به اعتقاد من دولت می تواند با اجرای سیاستهای انضباطی مالی و پولی مناسب بستر لازم را برای رشد اقتصادی کشور فراهم کند.

معاون وزیر اقتصاد افزود: تلاش در فضای اقتصادی کشور باید بهبود یابد تا بتوانیم رشد منفی 88/21 درصدی سرمایه گذاری را به سمت رشد مثبت رهنمون سازیم.

محمدی در ادامه با اشاره به مشکلات پیش روی سرمایه گذاری در کشور گفت: 65 درصد تولیدکنندگان کشور امروز با مشکل کمبود نقدینگی روبرو بوده که این مسئله با جدیت در وزارت امور اقتصادی و دارایی کشور قرار گرفته است.

وزارت اقتصاد در استانهابا کمبود نیرو در بخش معاونت اقصادی روبروست

معاون اقتصادی وزیر اقتصاد و دارایی کشور گفت: وزارت اقتصاد و دارایی کشور با کمبود نیرو در بخش معاونت اقتصادی ادارات کل امور اقتصادی و دارایی روبروست.

محمدی افزود: استانداران کشور باید با صدور مجوزهای جذب نیرو ادارات کل اقتصاد و دارایی را در تامین نیروی انسانی مورد نیاز یاری دهند.

وی ادامه داد: جذب نیرو در ادارات کل امور اقتصادی و دارایی موجب تقویت انگیزه نیروهای این بخش خواهد شد.سومین گردهمایی معاونین اقتصادی ادارات کل امور اقتصادی و دارایی کشور در اراک خبر داد و گفت: این گردهمایی با محوریت بررسی چالشهای فضای کسب و کار و بهبود این فضا در کشور برگزار می شود.

همایش معاونین سازمان اقتصاد و دارایی استان های کشور در اراک

سومین گردهمایی معاونین اقتصادی ادارات کل امور اقتصادی و دارایی با حضور معاون امور اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی کشور طی مدت 2 روز از صبح امروز در اراک آغاز به کار مرد

چالشهای فراروی فضای کسب و کار و سرمایه گذاری در کشور، تبادل نظر پیرامون برنامه های آتی حوزه اقتصادی وزارت اقتصاد و دارایی به منظور هماهنگی معاونین اقتصادی ادارات کل امور اقتصادی و دارایی کشور و حصول نتیجه در این خصوص و تبیین دیدگاههای اقتصادی دولت از مهمترین برنامه های این گردهمایی است.

کد خبر 2181945

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha