۸ شهریور ۱۳۹۲، ۱۱:۵۹

مهر گزارش می دهد/

هفته دولت سرمایه ای ارزشمند در دست دولتمردان/ افتتاح پروژه ها گامی در جهت تحقق حماسه اقتصادی

هفته دولت سرمایه ای ارزشمند در دست دولتمردان/ افتتاح پروژه ها گامی در جهت تحقق حماسه اقتصادی

شاهرود – خبرگزاری مهر: هفته دولت یادگار گرانبهای شهیدان رجایی و باهنر، سرمایه ای ارزشمند در دست دولتمردان کشور برای انعکاس فعالیت های خود در طول یک سال فعالیت است.

به گزارش مهر، هفته دولت در سالی که با عنوان حماسه سیاسی، حماسه اقتصادی نام گذاری شده، می تواند سر آغاز فصلی نو برای تحقق این خواست مقام معظم رهبری در جهت ارتقاء سطح اقتصادی کشور در شرایط سخت تحریم و کاهش فشار های مالی بر خانواده ها و رفع نیازهای اساسی مردم شریف و حماسه سازان سیاسی این کشور باشد.

اراده ملت ایران برای خلق حماسه ای جدید

مردم ایران، با تمام توان در تحقق خواست اول مقام معظم رهبری یعنی حماسه سیاسی قدم برداشتند و آن را به ملصه ظهور رساندند اینک نوبت به دولتمردان کشور است که با اتکاء به نیروی این ملت حماسه ساز قدم در راه تحقق حماسه اقتصادی برداردند.

هفته دولت سرآغاز مناسبی است تا مردان عرصه خدمت و خدمتگزاری تلاش های خود را برای تحقق آرمانی بزرگ در معرض دید و قضاوت مردم قرار دهند و از آنان در این راه مساعدت بخواهند چرا که این ملت بزرگ و استوار در همه حال گوش به فرمان مقام معظم رهبری و آماده جهاد هستند، فرقی نمی کند این جهاد، در میدان جنگ سخت با دشمنان باشد که در هشت سال دفاع مقدس اتفاق افتاد یا در عرصه سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و ... کشور، کافی است اراده کنند تا حماسه ای عظیم در هر عرصه ای شکل بگیرد.

افتتاح پروژه های عمرانی و صنعتی که در هفته دولت به انجام رسید قدمی است که مسئولان در تحقق شعار حماسه اقتصادی برداشته اند و امید مردم بر این است که این قدم ها با استحکام و قدرت بیشتری برداشته شود.

در ساعات پایانی این هفته به سراغ مسئولان استانی رفتیم و با نگاهی اجمالی برگی دیگر از اقدامات دولت در این هفته را ورق زدیم.

پیشرفت فیزیکی قابل قبول بخش جراحی قلب و آنژیوگرافی بیمارستان امام حسین(ع) شاهرود

معاون استاندار سمنان و فرماندار ویژه شاهرود نیز با اشاره یه این که در این هفته بالغ بر 50 پروژه از 14 دستگاه اجرایی با حضور استاندار و هیئت همراه به بهره برداری رسید گفت:506  پروژه با 860 ميليارد تومان اعتبار سهم شاهرود از سفرهای استانی احمدی نژاد به استان است که تعدادي از اين پروژه ها از جمله ساختمان تامين اجتماعي، خوابگاه هاي دانشجويي، پست هاي انتقال برق، سالن هاي ورزشي شهري و روستايي، مجتمع هاي دامپرورزي و گلخانه هاي و تعمير و تجهيز لوازم به مراکز درماني افتتاح شده و تعدادي از پروژه نيز به لحاظ ايجاد مشکل در تامين اعتبار مثل سد مجن، بيمارستان 160 تختخوابي فاطميه، انتقال آب از چشمه سارهاي قطري، محور شاهرود- آزاد شهر و استخر سرپوشيده بسطام  در حال احداث هستند.

مهدی بندر آبادی، بيمارستان 160 تختخوابي فاطميه، بخش جراحي قلب و آنژيوگرافي ده تخته بيمارستان امام حسين(ع)، احداث نيروگاه سيکل ترکيبي، مرکز هوانوردي، گاز رساني  به شهر بيارجمند و ورزشگاه 15 هزار نفري را بخشی از پروژه های مهر ماندگار شهرستان معرفی کرد و افزود: بيمارستان فاطميه با 100 ميليارد ريال هزينه و 70 درصد پيشرفت براي تکميل به 200 ميليارد ريال اعتبار ديگر نياز دارد، بخش جراحي قلب و آنژيوگرافي ده تخته بيمارستان امام حسين(ع) و استاديوم 15 هزار نفري نيز به ترتيب 75 و 20 درصد پيشرفت فیزیکی داشته اند.

دین تنها راه رهایی جوامع از زیر یوغ استکبار

این مقام عالی دولت در شهرستان شاهرود تقويت شبکه هاي برق، برق رساني به برخي مناطق، سيستم هاي آبياري، استخر ذخيره آب، بهره برداري از ساختمان شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي و گاز رساني به برخي از روستاها،ساختمان جدید تامین اجتماعی ، مخزن 2000 متر مکعبی ذخیره آب شرب شاهرود ، جایگاه CNG، پروژه بهره برداری از فناوری نوین الکترولیز نمک طعام در صنعت آب شرب، کمپ گردشگری آبشار تنگه داستان مجن، طرح پرورش اسب، سیستم آبیاری گروهی و استخر ذخیره آب، آب نمای میدان ورودی بسطام و بلوار استاد میر باقری و قطعه دوم بزرگراه بسطام – آزاد شهر را از مهمترین افتتاحیه های انجام شده در هفته دولت در این شهرستان معرفی کرد.

وی از تجلیل و قدردانی بیش از 30 کارمند نمونه شهرستان شاهرود خبر داد و تصریح کرد: دشمن قصد داشت بگوید دین مانع رشد و تعالی جوامع است اما انقلاب ما با اقتدار ثابت کرد نه تنها دین مانع رشد نیست بلکه تنها گزینه‌ برای رهایی جوامع مختلف از زیر یوغ استکبار، می‌تواند بسیار رهگشا باشد.

کلنگ اجرای سه طرح عمرانی در هفته دولت به زمین زده شد

فرماندار شهرستان سمنان از بهره برداري ۶۳ پروژه عمراني، توليدي، خدماتي و ... به مناسبت هفته دولت در اين شهرستان با بيش از ۴۴۰ ميليارد و ۶۲۰ ميليون ريال اعتبار خبر داد و یادآور شد: همزمان با افتتاح اين طرح ها كلنگ اجراي سه طرح ديگر با هزينه ۱۲۹ ميليارد و ۶۴۵ ميليون ريال نیز در شهرستان سمنان به زمين زده شد.

حسن سعد الدین بهره برداري از طرح هاي خدمات شهري با ۲۰۰ ميليارد ريال هزينه، ساماندهي ورودي سوكان و زيرگذر دانشگاه با ۳۶ ميليارد ريال، پنج طرح كشاورزي با ۱۹ ميليارد ريال، اصلاح پست برق ۴۰۰ كيلوولت آهوان با ۱۰۰ ميليارد ريال، ايجاد ۱۲ غرفه عرضه محصولات كشاورزي در مسكن مهر با يك ميليارد و ۶۹۰ ميليون ريال سه واحد آموزشي با ۲۰ ميليارد ريال را از مهمترين طرحهاي افتتاح شده به مناسبت هفته دولت در شهرستان سمنان بيان كرد.

ایجاد اشتغال مستقیم و غیر مستقیم با افتتاح شرکت سیمان بیارجمند

بخشدار بیارجمند نیز عنوان کرد: در قالب طرح توسعه کشاورزی پرداخت تسهیلات ارزان قیمت و بلند مدت برای توسعه کشاورزی و دامداری از سال 90 شروع شد و همچنان ادامه دارد و استقبال خوبی هم از سوی کشاورزان و دامداران منطقه شده است، اما متاسفانه شاهد اجرای پروژه های بزرگ و تاثیرگذار کشاورزی نبودیم که مهمترین دلایل آن، محدودیت های منابع آبی و عدم امکان فراهم نمودن تضمین های مورد نیاز بانک است.

احمد خرم راه اندازی پروژه بزرگ سیمان بیارجمند را مهمترین دستاورد این منطقه معرفی کرد که می تواند تعداد قابل توجهی اشتغال مستقیم و مشاغل فراوانی به صورت غیرمستقیم ایجاد و صنایع جانبی متنابهی را به موازات خود فعال کند.

وی با اشاره به این که بیارجمند آخرین شهر استان است گاز دار شده اذعان داشت: این طرح شامل خط انتقال 8 اینچ و خط تغذیه و شبکه داخل بیارجمند به مساحت 40 کیلومتر اعتباری 12 میلیارد تومانی را به خود اختصاص داده و امیدواریم با نصب این 830 علمک، مردم بیارجمند زمستانی گرم را تجربه کنند.

افتتاح های هفته دولت در دامغان برای 172 نفر شغل ایجاد کرد

فرماندار شهرستان دامغان نیز از افتتاح 50 پروژه صنعتی، اقتصادی، خدماتی و عمرانی طی هفته دولت با اعتبار بیش از 130 میلیارد و اشتغال172  نفری این پروژه ها خبر داد و ابراز داشت: تمام تلاش ها بر این است تا بتوانیم خدمات شایسته و در خورشان مردم منطقه با بهره گیری از تمام توان و امکانات ارائه کنیم.

مرتضی علی آبادی با اشاره به تقدیر از 45 مدیر و کارمند نمونه شهرستان در هفته دولت اظهار داشت: اختصاص 400 میلیارد ریال اعتبار جهت توسعه بخش کشاورزی همچنین اختصاص150  میلیارد ریال اعتبار نیز برای توسعه راه‌های روستایی شهرستان دامغان از دستاوردهای هفته دولت در این شهرستان است.

وی مهمترین افتتاحیه های هفته دولت در دامغان را افتتاح فاز دوم طرح بهسازی روستای صیدآباد که از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان دامغان به اجرا در آمده، افتتاح پروژه آبیاری قطره ای به میزان 36 هکتار در یک باغ پسته در روستای باقرآباد، بهره برداری از خط مثلث راه آهن دامغان، واحد کانساران کویر شرق، 52 واحد مسکن مهر شهر دیباج و طرح بند خاکی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان در منطقه نصرآباد دیباج دانست و ادامه داد: استاندار و هیئت همراه وی همچنین از مجتمع عظیم فولاد کویر و شرکت بیو اتانول بازدید و در جریان آخرین روند و پیشرفت فیزیکی این دو پروژه صنعتی قرار گرفتند.

از نمک ، آهک و آب ذخیره سد کالپوش در واحد فراوری کربنات سدیم

فرماندار شهرستان میامی نیز با گرامی داشت یاد و خاطره شهدای دولت با اشاره به این که این شهرستان در هفته دولت شاهد افتتاح 23 پروژه با اعتبار 110 میلیارد ریال در زمینه های عمرانی، کشاورزی، راه و ساختمان و ... بود گفت: اعتبار پروژه های افتتاحی امسال هفته دولت در این شهرستان از محل پروژه های ملی و استانی تامین شده است.

احمد قاضی مهمترین پروژه های افتتاحی در هفته دولت را بهسازی محور میامی - شاهرود به طول 20 کیلومتر، احداث بندهای سنگ و ملات در حوزه روستای تلوبین، احداث و اصلاح باغات، سیستم آبیاری، راهسازی حد فاصل دوچیله تا زائر سرای امام جواد (ع) به طول 15کیلومتر و افتتاح مدرسه سه کلاسه روستای قدس عنوان و خاطر نشان کرد: جاده ترانزیتی، راه آهن، نزدیکی به فرودگاه، جنگل، برق، گاز و بسیاری از قابلیت هایی دیگر در منطقه موجود است و ما تمام تلاش خود را به کار می گیریم که بتوانیم از این منابع استفاده مطلوبی در راستای خدمت رسانی به مردم عزیز این شهرستان داشته باشیم.

وی همچنین افتتاح اداره صنعت و معدن و تجارت شهرستان میامی را قدمی مهم در راستای پیشرفت این شهرستان دانست و افزود: باید از نمک، آهک و آب ذخیره سد کالپوش در راستای رونق صنعت منطقه استفاده لازم صورت بگیرد و در این راستا به سرانجام رساندن واحد فراوری کربنات سدیم در میامی یک ضرورت به نظر می رسد.

قاضی با تاکید بر این که وظایف امروز ما امانتی است که از سوی خداوند برای برطرف کردن مشکلات مردم بر عهده ما گذاشته شده یادآور شد: در این هفته از 16 نفر از ارمند نمونه این شهرستان تجلیل شد.

اشتغال زایی برای بیش از 250 نفر در شهرستان های گرمسار و آرادان

نماینده مردم شهرستان های گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی نیز از افتتاح 11  پروژه عمرانی با اعتباری بالغ بر هشت میلیارد ریال در این دو شهرستان خبر داد و افزود: پروژه های افتتاحی شهرستان آرادان با اشتغالزایی بیش از 50 نفر صورت گرفته است.

غلامرضا کاتب افتتاحیه ها در گرمسار را 42 پروژه با اعتباری بالغ بر 126 میلیارد و200  میلیون ریال و اشتغال زایی 217 نفر دانست و از کلید خوردن گاز رسانی به شهرک صنعتی جنت آباد با حضور استاندار خبر داد و خاطر نشان کرد: کلنگ مجتمع درمان بستر 10 تختخوابی شهر ایوانکی نیز در هفته دولت به زمین خورد.

وی همچنین از ایجاد مرکز تصویر برداری و رادیولوژی توسط بخش خصوصی در گرمسار یاد و تصریح کرد: مرکز تصویر برداری (پلی کلینیک تخصصی تشخیصی) دارای تجهیزات پزشکی از جمله دستگاه ام.آر.آی، سیتی اسکن، سونو گرافی، مامو گرافی دیجیتال، ترمو گرافی، سنجش تراکم استخوان و رادیولوژی است که می تواند نقش قابل توجهی بر خدمات تشخیصی سلامت و درمان شهرستان گرمسار ایفا کند همچنین به زودی بیمارستان جدید گرمسار نیز از هشت تختخواب به 16 تختخواب افزایش خواهد یافت.

زمین هاکی شهرستان مهدیشهر افتتاح شد

فرماندار شهرستان مهدیشهر نیز با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفته دولت افتتاح طرح‏هاي فرهنگي ورزشي و عمراني مانند افتتاح زمين هاكي شهرستان، آزمايشگاه آب درجزين، مدرسه بركت درجزين، پروژه‏هاي بنياد مسكن، اردوگاه فرهنگي امدادي شهميرزاد و پروژه شركت برق مهديشهر و كلنگ‏زني ساختمان شبكه بهداشت مهديشهر، آغاز به كار اورژانس شهر شهميرزاد را از جمله مهم‏ترين طرح‏ها در هفته دولت دانست.

محمدرضا قنبری همچنین از ديدار مردمي مسئولان و مديران اداري اين شهرستان با حضور در نماز جمعه شهرهاي مهديشهر، درجزين و شهميرزاد و حضور مسئولان در روستاهاي دور افتاده و محروم تابعه شهرستان مهديشهر و رسيدگي به مشكلات مردم را از دیگر برنامه های هفته دولت در این شهرستان معرفی و ابراز داشت: برگزاري همايش تقدير از كارمندان و خانواده‏هاي شهدا و كارمندان شهرستان و تقدير از بانوان كارمند نیز در اين هفته انجام شد.

.................................
گزارش از الهام صادقی

 

کد خبر 2125456

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha